Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-Duck
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4075
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 08:40 |
Bromberg5 skrev:
Jeg har netop skippet min mini Mac, som kørte plex server. Jeg bruger udelukkende mit Apple tv nu og infuse istedet for plex. Jeg kan egentlig bedre lide infuse også. Lidt mere enkelt og ganske børnevenligt. Den håndtere DTS-HD og Dolby true HD, men ikke 24hz og eks 4k. Men hvis du også bruger AirPlay mm som her i hjemmet, så er opsætning blevet noget mere forenklet, med Apple tv som eneste bruger flade til alt tv.
Det har gjort udgift strøm noget mindre, eftersom en server (for mig) kun giver mening med adgang 24/7. Dernæst er der ikke software opdateringer i tide og utide. Min Mac skulle også relativt genstartes fordi den havde mistet forbindelse osv osv. Ihvertfald tit den ikke bare var tilgængelig uden genstart. Ikke at have et tastatur og mus er nu også rart:). Men ja gør op med dig selv hvad der er vigtigt:) |
Jeg tror du har misforstået brugen af PLEX/Emby. For de to servere er til de mennesker, som vil have adgang til sammen film, musik og billeder arkiver, uanset hvilket enhed de er på i huset. Og bibliotekerne skal kun opdateres et sted, og stedet for fx 4, hvis man har fire enheder. Og en mac mini er i mine øjne heller ikke god nok til PMS. der skal lidt kraftigere computer til, hvis den også skal transcode
|
 |
Bromberg5
Guld medlem
Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 08:48 |
T-Duck skrev:
Bromberg5 skrev:
Jeg har netop skippet min mini Mac, som kørte plex server. Jeg bruger udelukkende mit Apple tv nu og infuse istedet for plex. Jeg kan egentlig bedre lide infuse også. Lidt mere enkelt og ganske børnevenligt. Den håndtere DTS-HD og Dolby true HD, men ikke 24hz og eks 4k. Men hvis du også bruger AirPlay mm som her i hjemmet, så er opsætning blevet noget mere forenklet, med Apple tv som eneste bruger flade til alt tv.
Det har gjort udgift strøm noget mindre, eftersom en server (for mig) kun giver mening med adgang 24/7. Dernæst er der ikke software opdateringer i tide og utide. Min Mac skulle også relativt genstartes fordi den havde mistet forbindelse osv osv. Ihvertfald tit den ikke bare var tilgængelig uden genstart. Ikke at have et tastatur og mus er nu også rart:). Men ja gør op med dig selv hvad der er vigtigt:) | Jeg tror du har misforstået brugen af PLEX/Emby. For de to servere er til de mennesker, som vil have adgang til sammen film, musik og billeder arkiver, uanset hvilket enhed de er på i huset. Og bibliotekerne skal kun opdateres et sted, og stedet for fx 4, hvis man har fire enheder. Og en mac mini er i mine øjne heller ikke god nok til PMS. der skal lidt kraftigere computer til, hvis den også skal transcode |
Misforstået er vel så meget sagt, man kan vel bruge det som man vil?:). Min Mini mac kunne fint transcode til streaming til mere end en enhed (kommer igen vel lidt an på hvad man anskaffer sig af Mac) samtidigt. Infuse giver ligeså fin adgang til biblioteket som plex mht antal brugere, men ja on the go virker det ikke. Opdatering skal der da heller ikke gøres pr enhed? Bevares den scanner biblioteket ved åbning og så er det opdateret. Der er da flere muligheder med plex - bestemt. Var også selv tidligere glad bruger af det. For mig blev det bare for mange enheder til det samme formål. Enkeltheden vandt her.
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 09:06 |
Bromberg5 skrev:
T-Duck skrev:
Bromberg5 skrev:
Det har gjort udgift strøm noget mindre, eftersom en server (for mig) kun giver mening med adgang 24/7. Dernæst er der ikke software opdateringer i tide og utide. Min Mac skulle også relativt genstartes fordi den havde mistet forbindelse osv osv. Ihvertfald tit den ikke bare var tilgængelig uden genstart. Ikke at have et tastatur og mus er nu også rart:). Men ja gør op med dig selv hvad der er vigtigt:) | Jeg tror du har misforstået brugen af PLEX/Emby. For de to servere er til de mennesker, som vil have adgang til sammen film, musik og billeder arkiver, uanset hvilket enhed de er på i huset. Og bibliotekerne skal kun opdateres et sted, og stedet for fx 4, hvis man har fire enheder. Og en mac mini er i mine øjne heller ikke god nok til PMS. der skal lidt kraftigere computer til, hvis den også skal transcode |
Misforstået er vel så meget sagt, man kan vel bruge det som man vil?:). Min Mini mac kunne fint transcode til streaming til mere end en enhed (kommer igen vel lidt an på hvad man anskaffer sig af Mac) samtidigt. Infuse giver ligeså fin adgang til biblioteket som plex mht antal brugere, men ja on the go virker det ikke. Opdatering skal der da heller ikke gøres pr enhed? Bevares den scanner biblioteket ved åbning og så er det opdateret. Der er da flere muligheder med plex - bestemt. Var også selv tidligere glad bruger af det. For mig blev det bare for mange enheder til det samme formål. Enkeltheden vandt her.
|
Hvis du mener det er enkelt at tilføje nyt bibliotek, for var ny enhed, bruge den vente tid der er på, før at alle film er inde? værsgo. Men hvis du ser en film eller serie, og vil have den med i seng, så skal du spole frem til der du er kommet. Det er ikke enkelt. derfor er vi nogle der glade for PLEX, så skal hverken fruen eller børnene tænke over det.
|
 |
Bromberg5
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 09:10 |
Det du her efterlyser kan jeg altså fint med infuse på alle idevice? Jeg skal ikke tilføjge biblioteker på hver enhed? Jeg kan fint stoppe på atv eks og fortsætte på ipad - derfra hvor jeg stoppede på atv
EDIT: Ved opstart af infuse skal jeg dog vælge hvilke biblioteker der skal hentes film fra, det er rigtigt. Men det er en gang. Nuvel det er også ligemeget, der spørges til bedste plex server mulighder:). - Shield er mit bud og det er pga enkeltheden.
Redigeret af Bromberg5 - 06-Juli-2016 kl. 09:27
|
 |
T-Duck
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 10:09 |
Bromberg5 skrev:
Det du her efterlyser kan jeg altså fint med infuse på alle idevice? Jeg skal ikke tilføjge biblioteker på hver enhed? Jeg kan fint stoppe på atv eks og fortsætte på ipad - derfra hvor jeg stoppede på atv
EDIT: Ved opstart af infuse skal jeg dog vælge hvilke biblioteker der skal hentes film fra, det er rigtigt. Men det er en gang. Nuvel det er også ligemeget, der spørges til bedste plex server mulighder:). - Shield er mit bud og det er pga enkeltheden. |
Det var jeg ikke klar over. Men shield som plex server, no go. indtil videre. pga. transcode, med undertekster. de bliver smidt væk under transcoding. så hvis man ikke gider dårlige srt undertekster. så er den ikke god som server
|
 |
Bromberg5
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 10:16 |
Ah ok, DET var jeg ikke klar over:).
Du skal have en bruger ved trakt.com, så har du mulighed for det, samtidig syntes jeg de udvikler fornuftigt også - infuse. Præcis som plex.
|
 |
Dorf
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 12:43 |
JensJ200 skrev:
Hvilken enhed (NAS, PC, osv.) vil I anbefale man kører Plex Media Server på? |
Hvis jeg var dig, ville jeg springe på. Kan både bruges til PMS og afspiller.
|
 |
JensJ200
Super bruger
Oprettet: 09-September-2012
Point: 316
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 16:56 |
Hvor mange strøm bruger jeres server enhed, for lyder til det er kraftige maskiner, og så er det måske ligefrem billigere at leje en online server, som fx den her http://https://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-sc
|
 |
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 18:02 |
Min server bruger 15-20 watt idle og når jeg ser plex via min rasplex. Skal den transcode så bruger den op til 150W alt efter hvor mange og hvor meget.
|
 |
thomasholde
Ny bruger
Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Køge
Point: 6
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 19:55 |
Vil klart anbefale Intel NUC. Kan blive lidt dyr da man skal købe disk, memory, Windows ved siden af, men:
- meget stabil - bruger næsten ingen strøm - larmer ikke - fylder ikke ret meget
Og så har man også en computer man kan bruge til hverdags brug, og ikke alt for tunge grafiske spil.
|
 |
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 20:31 |
Intel nuc er vel kun hvis man vil bruge den som afspiller og ikke server? Hvis man skal bruge nuc som server,så skal man også have noget ved siden af til at lagre alle sine film og serier på.
|
 |
Dorf
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juli-2016 kl. 20:37 |
sickchild skrev:
Intel nuc er vel kun hvis man vil bruge den som afspiller og ikke server? Hvis man skal bruge nuc som server,så skal man også have noget ved siden af til at lagre alle sine film og serier på. |
Det kan du sagtens. Hvis ikke du har en nas, kan du bare koble en eller flere eksterne USB diske. Men klart, har man mange filer (film, billeder, musik osv.) er en nas altid at foretrække. Og når du har PMS installeret på din NUC kan du jo bare pege mod din nas, eksterne hdd eller hvor man nu streamer fra. Det virker 100%.
|
 |