recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af enhed til Plex Media Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af enhed til Plex Media Server

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2016 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Intel nuc er vel kun hvis man vil bruge den som afspiller og ikke server?
Hvis man skal bruge nuc som server,så skal man også have noget ved siden af til at lagre alle sine film og serier på.

Det kan du sagtens. Hvis ikke du har en nas, kan du bare koble en eller flere eksterne USB diske.
Men klart, har man mange filer (film, billeder, musik osv.) er en nas altid at foretrække.
Og når du har PMS installeret på din NUC kan du jo bare pege mod din nas, eksterne hdd eller hvor man nu streamer fra. Det virker 100%.

Er ikke i tvivl om at løsningen vil virke. Det kommer bare meget an på hvordan og hvorledes trådstarter vil bruge plex. Det er stadig ikke helt klart.
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 10:40
Jeg har været flittig Plex bruger og haft en del problemer med at serveren ikke kunne følge med. Og ønsker ikke at have en PC stående bare til det formål.

Så jeg er efterhånden enig med Bromberg på den med infuse over Plex når alle klienterne er iDevices og man kun har brug for at se indholdet derhjemme.

Jeg har en Synology DS713 NAS og den kan køre Plex server - men kan ikke transcode ret meget - så ikke noget med at enable undertekster på AppleTV f.eks - så går der ikke mange sekunder før der kommer en your server is too slow bla bla bla fra Plex. Samme med ChromeCast 1 og 2.

Jeg har også en lidt ældre Mac Mini med Core2Duo processor - den kan lidt mere end NAS'ens (dual core Atom cpu) - men stadig ikke nok til at transcode en stream med undertekster i tilfældigt format.

Min erfaring med Plex på AppleTV4 er at den ikke kan håndtere ret meget før serveren skal i gang med transcoding.
Så hvis du ønsker at gå Plex vejen og det samtidig skal være en lækker oplevelse på dit AppleTV og dine øvrige Apple enheder er mit forslag at du transcoder alle dine film til noget Plex på AppleTV bare kan afspille uden at serveren skal transcode.

Jeg har også et AndroidTV (Nexus player med Android N) og oplevelsen med Plex klienten på den er ca. som med AppleTV4'eren. Serveren skal meget ofte igang med at transcode.

Så hvis du insisterer på Plex og ønsker en lækker oplevelse på dit AppleTv4 (OP nævnte at 90% use case ville være klient=AppleTV), så bør du
   - Enten vælge en kraftig server
   - Eller sørge for at transcode filerne til et format som ikke kræver transcoding for at AppleTV4 kan vise det - og så kan du vælge en mindre kraftig Plex server - f.eks. en NAS.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af joensson joensson skrev:

Jeg har været flittig Plex bruger og haft en del problemer med at serveren ikke kunne følge med. Og ønsker ikke at have en PC stående bare til det formål.

Så jeg er efterhånden enig med Bromberg på den med infuse over Plex når alle klienterne er iDevices og man kun har brug for at se indholdet derhjemme.

Jeg har en Synology DS713 NAS og den kan køre Plex server - men kan ikke transcode ret meget - så ikke noget med at enable undertekster på AppleTV f.eks - så går der ikke mange sekunder før der kommer en your server is too slow bla bla bla fra Plex. Samme med ChromeCast 1 og 2.

Jeg har også en lidt ældre Mac Mini med Core2Duo processor - den kan lidt mere end NAS'ens (dual core Atom cpu) - men stadig ikke nok til at transcode en stream med undertekster i tilfældigt format.

Min erfaring med Plex på AppleTV4 er at den ikke kan håndtere ret meget før serveren skal i gang med transcoding.
Så hvis du ønsker at gå Plex vejen og det samtidig skal være en lækker oplevelse på dit AppleTV og dine øvrige Apple enheder er mit forslag at du transcoder alle dine film til noget Plex på AppleTV bare kan afspille uden at serveren skal transcode.

Jeg har også et AndroidTV (Nexus player med Android N) og oplevelsen med Plex klienten på den er ca. som med AppleTV4'eren. Serveren skal meget ofte igang med at transcode.

Så hvis du insisterer på Plex og ønsker en lækker oplevelse på dit AppleTv4 (OP nævnte at 90% use case ville være klient=AppleTV), så bør du
   - Enten vælge en kraftig server
   - Eller sørge for at transcode filerne til et format som ikke kræver transcoding for at AppleTV4 kan vise det - og så kan du vælge en mindre kraftig Plex server - f.eks. en NAS.

nu ved vi ikke hvilken klient op har. men plex på shield transcoder kun vp-1 eller hvad den hedder. alt andet klare den native
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:45
Men hvad med soft-subs? (VOBSUB/PGS i MKV-filer). Kan den selv indlejre dem, eller forventer den, at Plex serveren gør det (og dermed skal re-encode video-delen)?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 05:49
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Men hvad med soft-subs? (VOBSUB/PGS i MKV-filer). Kan den selv indlejre dem, eller forventer den, at Plex serveren gør det (og dermed skal re-encode video-delen)?
det er kun på ios produkter og chromecast, at plex re-encoder filmene med subs til hard-subs, til alt android og PHT køre den med ren soft

Redigeret af T-Duck - 08-Juli-2016 kl. 05:49
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 21:22
Jeg har en Haswell i5 4250u nuc som dedikeret plex server, med en synology 1813+ som lager.
Det fungerer over al forventning. Har kørt flere simultane trancodings og direkte afspildninger (kæreste og børn der ser noget over hjemmenetværket og over internettet, på diverse ios enheder, samsung tv plex app og PHT på en anden nuc).
Fås brugt til under 2k og bruger ikke mange watt..
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2016 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu ved vi ikke hvilken klient op har. men plex på shield transcoder kun vp-1 eller hvad den hedder. alt andet klare den native

Jens (OP) skrev 5/7 kl 22:20 på side 1 i tråden her:
"Min afspiller vil 90% af tiden være et AppleTV, og de sidste 10% vil være iphones/ipads. Jeg har en del videoer med DTS-lyd og DVD/Blu-Ray undertekster"

Så jeg synes da at vi har en rimelig idé om hvilke klienter han regner med at bruge :)
Min Plex oplevelse på Nexus player er iøvrigt at jeg får "your server is too slow" på de samme titler som jeg gør på mit AppleTV4.
Med Infuse på AppleTV4 og iPad har jeg ingen problemer. Men kan selvfølgelig ikke bruge det uden for hjemmet, men det gjorde jeg heller ikke med Plex.

Jeg kan godt lide Plex, men lige pt passer Infuse bare bedre til min device-samling og de forskellige formater jeg har rippet i gennem tiden.

Før kørte jeg bare XBMC på en gammel Mac mini. UI var måske ikke superlækker, men filmafspilningen virkede glimrende over nfs fra NASen både med og uden undertekster. Det samme gør det med Infuse på min AppleTV.

Hvis jeg en dag får en kraftigere maskine til at stå tændt hele tiden så vil jeg overveje Plex igen, eller evt recode mit arkiv til noget som Plex på atv4 ikke kræver transcoding for at afspille. Men undertekster mangler jeg dog fortsat en god løsning på.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 08:26
Du kan brænde undertekster ind når du nu skal transcode....

.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2016 kl. 08:40
Fundet på plex's Forum.
For Plex to play videos to an Apple TV without transcoding them, they must be in an M4V (MP4) container with AAC audio, h.264 video, and TX3G subtitles. Any other combination will require your NAS to do transcoding (my Synology DX215+ runs on an ARM processor and doesn't have the horsepower).

Kort fortalt skift container på din mkv filer, og brug tx3g undertekster.

Alternativt brug Emby som understøtter flere undertekster ved direkte afspilning, men igen skift container til mp4.
Direct Play Media Formats

Video — m4v,mp4 Subtitles - srt,vobsub,ssa,ass,sub,vtt Audio – aac,ac3 (Dolby Digital),mp3

Emby kan skifte container onthefly uden at transcode, så det kræve ikke ret meget cpu, så måske er det en nemmere løsning.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 10:55
Lige en tanke mere.
Du kan med ffmpeg skifte container på alle dine mkv filer til mp4.

Du kan lave en Batch konvetering, så du skal bare vente på at den er færdig uden at trykke en masse.

Det er losslees at gøre for video kvaliteten.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 10:57
Men med hensyn til DTS lyden så skal den recodes. Jeg vil anbefale AAC.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu