recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af medieafspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qweM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qweM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af medieafspiller
    Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 18:48
Nu har jeg så småt fået mit surround op og stå. Mit problem er så, at jeg i mange år har haft en WDTVLiveHub, som jeg har været virkelig glad for. Problemet er, at den ikke kan afspille i DTS-HD.
Så problemstillingen er:
Hvilken medieafspiller vil I anbefale til afspilning af Bluray-rips, hvor lydkilden er DTS-HD MA?

Jeg har selv tænkt i baner ala:
Mede8er MED1000X3D/MED800X3D/MED600X3D
Dune HD Base 3D
Dune TV 303D
HTPC (ITX)

Hvad har I af erfaringer?

Mvh. Daniel
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 19:59
Jeg kan anbefale med600x3d, har den selv, den æder alt jeg smider efter den, den har også fantastisk support!
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Jeg kan anbefale med600x3d, har den selv, den æder alt jeg smider efter den, den har også fantastisk support!

+1
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 21:12
Skal den have plads til harddisk som din nuværende?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 21:15
Men er du helt sikker på, at den du har ikke kan klare DTS HD MA? Den står heller ikke nævnt ved WD TV Live, men den kan sagtens afspille. Har på fornemmelsen, at det bare er fordi den ikke kan dekode lossless, men det behøver den heller ikke, for at sende det videre til din receiver.
Til top
qweM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qweM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 21:29
Tak for svarene!
Det vil være en fordel hvis der er en harddisk med, men ikke et must.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men er du helt sikker på, at den du har ikke kan klare DTS HD MA? Den står heller ikke nævnt ved WD TV Live, men den kan sagtens afspille. Har på fornemmelsen, at det bare er fordi den ikke kan dekode lossless, men det behøver den heller ikke, for at sende det videre til din receiver.<mytubeelement id="myTubeRelayElementToTab" ="relayPrefs" =""loadBundle":true"></mytubeelement>

Hvad jeg har læst, så kunne WD ikke skaffe licensen til DTS-HD. Men den kan godt klare TrueHD.
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 23:07
WDTV kan ikke dekode lossless DTS HD-MA men kan sende det videre DTS HD-MA pass through til en reciever der kan håndtere signalet. Virker fint her.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 20:15
Jeg har en kammi som har western digital live tv og den har fået en software opdatering så den videre sende DTS HD Master til en surround recivere/processor. Og det rigtigt godt
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 20:22
Jeg har prøvet en del afspiller efterhånde. ac ryan, wd live, boxee box, popcorn hour osv men den boks jeg helst ser i min stue samt værelserne er en Dune afspiller. Den æder os alt samt jeg synes det er et dejlig nemt og brugervenlig system de har. Så klart mine anbefalinger med Dune herfra
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu