recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af ny 42’’ tidsrøver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af ny 42’’ tidsrøver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af ny 42’’ tidsrøver
    Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:56
Halløj,

Nå - efter adskillige afviste "ansøgninger" har jeg endelig fået godkendelse (fra kæresten naturligvis ) på udskiftning af vores 32'' D3000.

Vi snakker 42'' (ikke større), og da der efterhånden er flere gode fjernsyn i den størrelse, mangler jeg lidt input fra jer.

Jeg overvejer indtil videre disse 3 modeller:
  • LG 42LH5000, pga. 200Hz, designet, de mange muligheder for billed-tweaks, og så ikke mindst prisen.
  • Philips 42PFL8404H, Ambilight Spectra 2 (cool effekt), billedkvaliteten (et rost Pixel Precise HD billedkredsløb)
  • Panasonic 42PV10, tja..behøver nok ikke udspecificers mere i dette forum  - syntes ikke udpræget om designet på den.
Skærmen skal primært bruges til TV, YouSee via DVB-C, så det betyder også HD-TV.

Derudover en smule spil via PS3, men mest Blu-Ray over samme enhed.

Pana'en er klart den dyreste af de ovenstående, og det skal siges at jeg så vidt muligt gerne vil holde prisen omkring de 8-9000,- da der i budgettet også skal være plads til ny receiver. 

Anywho, hvad siger i??

/jzimmer

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 12:30
det kommer jo helt an på hvad du har af krav til billedekvalitet. du må ud og se dem. de viser et vidt forskelligt billede. en dvd under armen og af sted. ingen her kan sige hvad du kan lide. jeg vil helt klart købe en v10, mens andre måske vil sige de andre.
men det er dig som skal se på billedet.
Til top
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det kommer jo helt an på hvad du har af krav til billedekvalitet. du må ud og se dem. de viser et vidt forskelligt billede. en dvd under armen og af sted. ingen her kan sige hvad du kan lide. jeg vil helt klart købe en v10, mens andre måske vil sige de andre.
men det er dig som skal se på billedet.

Ja det har du ret i, det kommer jo til syvende og sidst an på øjnene der ser.

Jeg har set alle 3 'i levende live', og kunne godt se forskelle i billedkvaliteten - Philips'en stod, for mig, bedst (HD kilde).

Grunden til jeg spørger jer, er at jeg stadig er i tvivl efter at have set alle 3 - og derfor gerne vil høre hvilke meninger andre har dannet sig om skærmene.
Til top
reddie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2008
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 16:19

Jeg har svævet meget i samme situation som dig og har været ude at vælge mellem.

- plasma /lcd

-6000-9000

-full hd/ Hd ready

philips 8404 er uden sammeligning det bedste lcd billede jeg har set i prisklassen.

jeg skal dog ikke bruge dvb-c så jeg valgte denne uges plasma tilbud hos komplett.dk (lg 42pq6000 som har det fedeste design, synes min bedre halvdel og jeg)

men klart 8404 som lcd.

Til top
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af reddie reddie skrev:

Jeg har svævet meget i samme situation som dig og har været ude at vælge mellem.

- plasma /lcd

-6000-9000

-full hd/ Hd ready

philips 8404 er uden sammeligning det bedste lcd billede jeg har set i prisklassen.

jeg skal dog ikke bruge dvb-c så jeg valgte denne uges plasma tilbud hos komplett.dk (lg 42pq6000 som har det fedeste design, synes min bedre halvdel og jeg)

men klart 8404 som lcd.

Hej reddie,

Tak for input!
Ja, jeg hælder pt. også mest til 8404eren pga. billedet. Omvendt har PQ6000 modellen klart det fedeste design - så jeg forstår udmærket du gik efter den

Jeg har set Expert har en Philips 42PFL8694H model i sortimentet - nogen idé om hvad forskellen mellem den og 8404H modellen er??
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu