recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af nyt stereo anlæg til ca. 5-6 k.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af nyt stereo anlæg til ca. 5-6 k.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LasseH. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2011
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af nyt stereo anlæg til ca. 5-6 k.
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 22:27
Hej Recordere,
Jeg kunne tænke mig, at høres jeres mening om køb af et nyt stereo anlæg. Mit værelse er ca. 12 kvm. 
Jeg vil gerne have muligheden for at kunne benytte mig af min rimelig store digitale musiksamling, som ligger på en MacBook Unibody. Endvidere har jeg mig en PS3, som jeg ville være meget interesseret i at kunne benytte i forbindelse med dette anlæg, hvilket naturligvis stiller krav til forstærkeren/stereo receiverens tilslutningsmuligheder.

Jeg overvejer følgende forstærkere/receivere:

Den overvejer jeg dels pga. dens mange tilslutningsmuligheder, men også fordi den har fået rimelig gode anmeldelser her: 

Jeg har overvejet følgende højttalere dertil: 
Wharfedale Diamond 10.2 – 2,598 kr. for to stk.

Udelukkende pga. designet + pris. Har ikke selv hørt dem endnu, men de steder hvor jeg har læst om dem, har folk været godt tilfredse med dem. 

Har også overvejet:
Dali Lektor 2 - 2298 kr. for to stk. 
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_lektor_2_hoejttaler_lys_valnoed.htm 

Er også udelukkende valgt på en meget attraktiv pris, og nogle gode anmeldelser.

Hvad mener i om dette? Og er der evt. noget andet udstyr jeg bør overveje?

Hilsen LasseH. 

Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 00:15

Harman Kardon virker som et fornuftigt valg - de HK forstærkere, jeg har hørt, har været gode - men jeg har ikke hørt den model.

Af de højttalerne ville jeg nok vælge Wharfedale, og på omdømme, jeg har ikke hørt dem.

Men jeg kan også anbefale at kigge på XTZ og Focal. Hos XTZ er det 93.23, der passer til dit budget: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubrik_10

Eller XTZ 89 Front, hvis du vil have gulvhøjttalere - dem har jeg selv haft, og været glad for.

Focal kan bestemt også anbefales. Focal Chorus 705 V koster 995 kroner stykket: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_103&products_id=280 og ser efter min mening drøngodt ud.

Jeg har selv haft storebroderen 806 V til test, og det er en af de bedste højttalere, jeg nogensinde har hørt: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
LasseH. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2011
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:49
Hej Dysterland.
Mange tak for din hjælp. 

Ja, HK forstærkeren har nemlig også fået rigtig gode anmeldelser, og har mange tilslutningsmuligheder, hvilket jeg klart ser som en fordel. 

Jeg synes også Wharfedale ser rigtig lækre ud, og skulle eftersigende spille ret godt. 

Jeg har også kigget på Focal Chorus, dog 706 V, da de har fået rigtig gode anmeldelser, de er dog lidt pebret i forhold til mit budget. 
Er der meget forskel på kvaliteten af Focal Chorus 705 og 706? For så kunne 705'eren være en højttaler jeg skulle overveje. 

Jeg har på jeres hjemmeside set guiden til at lave højttalerstandere, hvilket jeg har tænkt mig at benytte ;)

Hilsen Lasse.

Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 14:24
Focal Chorus 705 og 706 er nøjagtig ens, bortset fra størrelsen af bas/mellemtone-enheden. De vil i princippet spille lige godt, men 706 vil kunne spille et større rum op. Jeg tror, 705 er nok til dig og dit værelse.
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
LasseH. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2011
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 21:52
Så har jeg købt mit et nyt anlæg. 
Var ude i den lokale hifiklub,hvor jeg fik en rigtig god service, og da jeg fortalte ekspedienten om mit budget + størrelse på rummet, vidste han flukshvad han ville anbefale mig. 

Han viste mig en forstærker og en receiver, som han selv ville have købt, hvis det var ham der stod i denne situation. 
Forstærkeren han viste mig var : Nad C316BEE, som han sagde var en rigtig god forstærker til prisen, og samtidig viste han 
mig tilbuddet om den forstærker + en Nad CD-afspiller til 3000 kr. 
Bagefter viste han mig receiveren Cambridge SR10, som han ligesom forstærkeren, mente var rigtig god til prisen. 

Jeg traf så beslutningen, at jeg ville købe Cambridge SR10, da han sagde den skulle være lidt kraftigere. 

Bagefter fortalte jeg ham, at jeg havde tænkt på Dali Lektor 2 og B&W DM686, og jeg fik bagefter lov til at høre begge to. 
Jeg kunne godt lide lyden i begge to, og stod dog også i noget tid og overvejede, hvilke af de to højttalere jeg skulle købe. 
Jeg synes diskanten og mellemtonen var bedre på Lektor 2, hvorimod jeg synes der var lidt mere bund i B&W DM686, men 
der var jeg bange for, at lyden nemt kunne blive for mørk og dyster. 

Valget faldt derfor på, at jeg ville købe Dali Lektor 2 til prisen af 1149 kr. hvilket jeg synes var en rigtig god pris. 

Jeg besluttede mig for, at jeg ville vente med at købe Cambridge CD-afspilleren, og ønsker mig den nok til min fødselsdag, 
som er her på lørdag ;). 

- Jeg håber jeg har valgt rigtigt, og glæder mig rigtig meget til at komme hjem og få sat anlægget op og få spillet det til (er 
lige hjemme hos min søster). 

Med Venlig Hilsen Lasse. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu