recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af Raspberry PI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af Raspberry PI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 11:18
Det kunne jeg godt lige have skrevet, det var ikke copy paste fra min config, men fra det link Peden henviste til.

Det står uden # i min config (da jeg prøvede det i hvert fald.)
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2014
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Har eksperimenteret lidt med Raspberry PI og OpenELEC og må sige at jeg er behørigt imponeret. Kom fra en fuldfed HTPC (Core I5) og var meget skeptisk på forhånd. Må sige at jeg ikke savner noget.

Selve opsætning/installation er meget simple. Man lægger et OpenELEC image på et SD-kort og resten sker automatisk. Den er hurtig nok til at navigering I interfacet sker tilfredsstillende hurtigt og i hvert fald mindst lige så hurtigt som diverse SMART tv jeg har set.

Har ikke været ude for at der har været ustabilt afspilning af mine mediefiler H.264 MKV for det meste. KODI/XMBC kender I og der version 14 er allerede klar på OpenELEC.

Som en særlig ekstra bonus så understøtter HDMI-porten CEC så jeg kan styre XMBC med min Panasonic Fjernbetjening og har derfor ikke brug for ekstra dimser for at betjene KODI. Raspberry PI slukker og tænder når jeg tænder for mit TV (den får strøm fra USB porten på TV'et).

Jeg gav 250 kroner til min og havde allerede et 8GB SD-kort liggende. Det er value for money!

Jeg er af en helt anden omfattelse, jeg havde en Raspberry PI med XMBC og det kørte dårligt, det kunne afspille alt hvad jeg havde men det gik langsomt og var kørte som sagt dårligt. 
jeg er skiftet til en billig bærbar pc købt på dba med Kodi.

Redigeret af Male80 - 05-Marts-2015 kl. 19:53
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 21:10
Kig under de individuelle cec indstillinger. Du kan slå de forskellige elementer af cec fra individuelt inde fra kodi.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Har eksperimenteret lidt med Raspberry PI og OpenELEC og må sige at jeg er behørigt imponeret. Kom fra en fuldfed HTPC (Core I5) og var meget skeptisk på forhånd. Må sige at jeg ikke savner noget.

Selve opsætning/installation er meget simple. Man lægger et OpenELEC image på et SD-kort og resten sker automatisk. Den er hurtig nok til at navigering I interfacet sker tilfredsstillende hurtigt og i hvert fald mindst lige så hurtigt som diverse SMART tv jeg har set.

Har ikke været ude for at der har været ustabilt afspilning af mine mediefiler H.264 MKV for det meste. KODI/XMBC kender I og der version 14 er allerede klar på OpenELEC.

Som en særlig ekstra bonus så understøtter HDMI-porten CEC så jeg kan styre XMBC med min Panasonic Fjernbetjening og har derfor ikke brug for ekstra dimser for at betjene KODI. Raspberry PI slukker og tænder når jeg tænder for mit TV (den får strøm fra USB porten på TV'et).

Jeg gav 250 kroner til min og havde allerede et 8GB SD-kort liggende. Det er value for money!

Jeg er af en helt anden omfattelse, jeg havde en <span style="line-height: 16.7999992370605px;">Raspberry PI med </span><span style="line-height: 16.7999992370605px;">XMBC</span><span style="line-height: 16.7999992370605px;"> og det kørte dårligt, det kunne afspille alt hvad jeg havde men det gik langsomt og var kørte som sagt dårligt. </span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">jeg er skiftet til en billig bærbar pc købt på dba med Kodi.</span>

Oplevelsen afhænger vel af, hvilken model og hvilket tilbehør man har købt.

Jeg har lige købt en RPi2 + et hurtigt microSDHC kort og kører den med en kablet forbindelse. Betjeningen foregår med et Logitech K400 tastatur og TV'ets fjernbetjening. Jeg savner intet i forhold til at køre Kodi på min langt kraftigere desktop.

Havde jeg købt en tidligere, single-core model, et langsomt SD-kort og brugt en tvivlsom trådløs forbindelse havde oplevelsen sikkert været en anden.

Når man lovpriser eller kritiserer Raspberry Pi i denne tråd ville det måske hjælpe, hvis man gjorde opmærksom på, hvilken model og opsætning man udtalte sig ud fra.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu