recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af receiver med preout til XTZ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af receiver med preout til XTZ

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af receiver med preout til XTZ
    Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:31
Hej

Jeg overvejer at udbygge mit stereo setup til surround

Det kommer til at bestå af XTZ:

99.26 fronter
99.25 center
93.21 bag
W10.16 sub

Pt kører jeg stereo med XTZ a100 D3 på 99.26 og jeg overvejede at sælge min a100 til fordel for en surround receiver.

Men nu læste jeg på XTZ's hjemmeside at de anbefaler at bruge a100 til at styre fronterne og så en receiver med preout og det synes jeg lyder meget interessant og attraktivt da jeg går ud fra at stadigvæk vil være i stand til at afspille stereo i samme kvalitet som i dag med dette setup.

Men det giver nogle spørgsmål da jeg bevæger mig ind på et område jeg ikke ved så meget om og ved ikke hvordan det i praksis vil virke. 

Skal stereo forstærkeren snakke sammen med receiveren og styre de 2 fronter hvor receiveren styrer center, bag og sub?

Vil det ikke give en forskel i lyden forfra?

Jeg kunne godt tænke mig at finde et godt receiver match så den ikke er for billig eller dyr i forhold til hvad stereo forstærker kan levere men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Søren

Redigeret af Berdel - 02-Maj-2013 kl. 13:32
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:18
Du kan bruge A-100 D3 som effektforstærker under surround, hvis du tilføjer en surround receiver, der har pre-out. Så kan du derfra beholde dit nuværende stereosetup inde i surrounden, når du blot har brug for at høre musik.

Hvorvidt effektforstærkeren yder bedre end deres stereoforstærker tør jeg ikke gætte på, men sandsynligvis vil behandlingen af et stereosignal være bedre i din nuværende A-100 D3 end tilfældet vil være, hvis du køber en surround receiver i samme prisleje.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 19:28
A-100 D3 mener jeg ikke er på listen over stereoforstærkere med HT Passthrough
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 20:01
Det burde den være, for det kan den.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Det burde den være, for det kan den.

http://www.xtz.se/en/products/electronics/class-a100-d3-svart#.UYLO103U9hF
Areas of use
The Class A100 D3 can be used together with other amps and preamps thanks to the PRE OUT and AMP IN connections. For example, you can connect a D3 to drive the front speakers in a home cinema setup.

Manual
http://www.xtz.se//product-assets/electronics/class-a100-d3-svart/manuals/Class-A100D3manual_eng.pdf
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

da jeg går ud fra at stadigvæk vil være i stand til at afspille stereo

Hvad bruger du af indgange på din A100 i dag?

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 23:42
Jeg bruger optisk fra Apple tv
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 15:00

Jeg bruger optisk fra Apple tv

Hvis det er ATV2 eller ATV3 så laver de al lyd om til 48KHz sampel og det er ikke godt så du bør (læs SKAL) finde dig noget andet.

Skal stereo forstærkeren snakke sammen med receiveren og styre de 2 fronter hvor receiveren styrer center, bag og sub?

Men nu læste jeg på XTZ's hjemmeside at de anbefaler at bruge a100 til at styre fronterne og så en receiver med preout og det synes jeg lyder meget interessant og attraktivt da jeg går ud fra at stadigvæk vil være i stand til at afspille stereo i samme kvalitet som i dag med dette setup.

Jeg kunne godt tænke mig at finde et godt receiver match så den ikke er for billig eller dyr i forhold til hvad stereo forstærker kan levere men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter

Du kan forbinde det på to måder

1) Det XTZ beskriver på deres hjemmeside. PRE OUT fra din kommende SR til PRE IN i din A100. A100 er således "kun" effektforstærker for din SR og der skal/kan ikke stilles noget på den. Der skal kun tændes og slukkes for A100 der desværre ikke har trig in. Alle dine signal kilder skal ind i SR. Du kan med denne løsning bedre tillade dig at købe en mindre god og dermed billig SR da det kun er surround delen som det går ud over.
FORDELE: Nemt at bruge. Og du kan bruge din sub når du spiller stereo.
ULEMPER: Alle dine signal kilder skal igennem SR og det må formodes at give dårligere lyd.

2) Din kommende SR forbindes fra PRE OUT til en af de ledige analoge indgange. Når du hører stereo er ALT som før. Når du høre surround skal du vælge den indgang din SR er tilsluttet og stille volumen kontrollen på et bestemt niveau. Og naturligvis stadig selv tænde og slukke. Herefter styres alt på SR. Hvis du gerne vil bruge din sub til stereo signaler sender du dem bare digitalt ind i din SR og derefter videre til A100, så kan det også lade sig gøre.
FORDELE: Når du hører stereo er ALT som før
ULEMPER: Du skal indstille A100 volumen på et bestemt niveau hver gang du skal hører surround. Det kan værre en ulempe at du ikke umiddelbart kan bruge din sub til stereo brug.

Din A100 har en sub udgang men der står ingenting om hvordan den virker og hvordan den bruges. Det fortæller så hvordan at den sandsynligvis virker og det er så uden crossover filter så den mulighed glemmer du bare.

Håber det hele kom med ellers spørg du bare igen.

Er det rigtigt at du vil bruge 99.26 til front og 99.25 til center?

Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 15:53
ULEMPER: Du skal indstille A100 volumen på et bestemt niveau hver gang du skal hører surround.

Men hvorledes finder man det korrekte volume niveau som forstærkeren skal sættes til?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

ULEMPER: Du skal indstille A100 volumen på et bestemt niveau hver gang du skal hører surround.

Men hvorledes finder man det korrekte volume niveau som forstærkeren skal sættes til?

Stiller A100 sådan cirka på et niveau der er nemt at stille den på igen, derefter køres der en autokaliberring på SR (kun første gang) så indstiller SR sit PRE OUT niveau så det passer.

Redigeret af FLarsen - 04-Maj-2013 kl. 15:57

Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 16:51
Det giver mening.

Tak for svaret..
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 16:58
Det var så lidt.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu