|
Anbefaling af receiver med preout til XTZ |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:31 |
||||
Hej
Jeg overvejer at udbygge mit stereo setup til surround Det kommer til at bestå af XTZ: 99.26 fronter 99.25 center 93.21 bag W10.16 sub Pt kører jeg stereo med XTZ a100 D3 på 99.26 og jeg overvejede at sælge min a100 til fordel for en surround receiver. Men nu læste jeg på XTZ's hjemmeside at de anbefaler at bruge a100 til at styre fronterne og så en receiver med preout og det synes jeg lyder meget interessant og attraktivt da jeg går ud fra at stadigvæk vil være i stand til at afspille stereo i samme kvalitet som i dag med dette setup. Men det giver nogle spørgsmål da jeg bevæger mig ind på et område jeg ikke ved så meget om og ved ikke hvordan det i praksis vil virke. Skal stereo forstærkeren snakke sammen med receiveren og styre de 2 fronter hvor receiveren styrer center, bag og sub? Vil det ikke give en forskel i lyden forfra? Jeg kunne godt tænke mig at finde et godt receiver match så den ikke er for billig eller dyr i forhold til hvad stereo forstærker kan levere men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter. Nogen der kan hjælpe? Mvh Søren Redigeret af Berdel - 02-Maj-2013 kl. 13:32 |
|||||
![]() |
|||||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Du kan bruge A-100 D3 som effektforstærker under surround, hvis du tilføjer en surround receiver, der har pre-out. Så kan du derfra beholde dit nuværende stereosetup inde i surrounden, når du blot har brug for at høre musik.
Hvorvidt effektforstærkeren yder bedre end deres stereoforstærker tør jeg ikke gætte på, men sandsynligvis vil behandlingen af et stereosignal være bedre i din nuværende A-100 D3 end tilfældet vil være, hvis du køber en surround receiver i samme prisleje.
|
|||||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
A-100 D3 mener jeg ikke er på listen over stereoforstærkere med HT Passthrough
|
|||||
![]() |
|||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||||
Det burde den være, for det kan den.
|
|||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||||
![]() |
|||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||||
http://www.xtz.se/en/products/electronics/class-a100-d3-svart#.UYLO103U9hF Areas of use The Class A100 D3 can be used together with other amps and preamps thanks to the PRE OUT and AMP IN connections. For example, you can connect a D3 to drive the front speakers in a home cinema setup. Manual http://www.xtz.se//product-assets/electronics/class-a100-d3-svart/manuals/Class-A100D3manual_eng.pdf |
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
![]() |
|||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||||
Hvad bruger du af indgange på din A100 i dag? |
|||||
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
![]() |
|||||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
||||
Jeg bruger optisk fra Apple tv
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Hvis det er ATV2 eller ATV3 så laver de al lyd om til 48KHz sampel og det er ikke godt så du bør (læs SKAL) finde dig noget andet.
Du kan forbinde det på to måder 1) Det XTZ beskriver på deres hjemmeside. PRE OUT fra din kommende SR til PRE IN i din A100. A100 er således "kun" effektforstærker for din SR og der skal/kan ikke stilles noget på den. Der skal kun tændes og slukkes for A100 der desværre ikke har trig in. Alle dine signal kilder skal ind i SR. Du kan med denne løsning bedre tillade dig at købe en mindre god og dermed billig SR da det kun er surround delen som det går ud over. FORDELE: Nemt at bruge. Og du kan bruge din sub når du spiller stereo. ULEMPER: Alle dine signal kilder skal igennem SR og det må formodes at give dårligere lyd. 2) Din kommende SR forbindes fra PRE OUT til en af de ledige analoge indgange. Når du hører stereo er ALT som før. Når du høre surround skal du vælge den indgang din SR er tilsluttet og stille volumen kontrollen på et bestemt niveau. Og naturligvis stadig selv tænde og slukke. Herefter styres alt på SR. Hvis du gerne vil bruge din sub til stereo signaler sender du dem bare digitalt ind i din SR og derefter videre til A100, så kan det også lade sig gøre. FORDELE: Når du hører stereo er ALT som før ULEMPER: Du skal indstille A100 volumen på et bestemt niveau hver gang du skal hører surround. Det kan værre en ulempe at du ikke umiddelbart kan bruge din sub til stereo brug. Din A100 har en sub udgang men der står ingenting om hvordan den virker og hvordan den bruges. Det fortæller så hvordan at den sandsynligvis virker og det er så uden crossover filter så den mulighed glemmer du bare. Håber det hele kom med ellers spørg du bare igen. Er det rigtigt at du vil bruge 99.26 til front og 99.25 til center? |
|||||
|||||
![]() |
|||||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
||||
|
|||||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|||||
![]() |
|||||
||||
Stiller A100 sådan cirka på et niveau der er nemt at stille den på igen, derefter køres der en autokaliberring på SR (kun første gang) så indstiller SR sit PRE OUT niveau så det passer. Redigeret af FLarsen - 04-Maj-2013 kl. 15:57 |
|||||
|||||
![]() |
|||||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
||||
Det giver mening.
Tak for svaret..
|
|||||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|||||
![]() |
|||||
||||
Det var så lidt.
|
|||||
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |