recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af receiver med preout til XTZ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af receiver med preout til XTZ

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 17:09
kan ikke lige se hvorfor alle signaler skal igennem sr.
kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr.
Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 18:15
Ja ellers udnyttes "Passthrough" jo ikke. Alle lydkilder til XTZ'en, så det kun er filmlyd der skal igennem surround reciever
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja ellers udnyttes "Passthrough" jo ikke. Alle lydkilder til XTZ'en, så det kun er filmlyd der skal igennem surround reciever

Hvordan skal XTZ A100 forbindes for at bruge ht passthrough?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr.Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte.

jan203"kan ikke lige se hvorfor alle signaler skal igennem sr"
Det skal heller ikke det er blot en af de to mulige løsning er nævner. (løsning 1)

jan203"kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr." igen løsning 1

jan203"Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte" Det er løsning 2

Enten køres surround signalet igennem forforstærker delen i A100 lige som alt andet (løsning 2). Eller også kører alle signaler uden om A100 forforstærkeren og direkte ind i effektdelen på A100, og det er når PRE IN bruges (løsning 1).

jan203"kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr.Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte"
For at dette skal kunne lade sig gøre skal SR PRE OUT og A100 PRE OUT ind i en omskifter der sender det ene signal videre til PRE IN på A100. Denne omskifter kunne være et relæ der styrres af TRIG OUT fra SR

Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr.Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte.

jan203"kan ikke lige se hvorfor alle signaler skal igennem sr"
Det skal heller ikke det er blot en af de to mulige løsning er nævner. (løsning 1)

jan203"kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr." igen løsning 1

jan203"Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte" Det er løsning 2

Enten køres surround signalet igennem forforstærker delen i A100 lige som alt andet (løsning 2). Eller også kører alle signaler uden om A100 forforstærkeren og direkte ind i effektdelen på A100, og det er når PRE IN bruges (løsning 1).
Det kan jeg godt se nu hvor jeg kiggede lidt nærmere på den xtz.
Havde opfattet det sådan at den havde pass throug det var årsag til mit spørgsmål.

jan203"kunne sr og effekt i xtz bruges ved sr.Og så koble hvad du nu bruger til musik til xtzen direkte"
For at dette skal kunne lade sig gøre skal SR PRE OUT og A100 PRE OUT ind i en omskifter der sender det ene signal videre til PRE IN på A100. Denne omskifter kunne være et relæ der styrres af TRIG OUT fra SR
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:18

Det kan jeg godt se nu hvor jeg kiggede lidt nærmere på den xtz.

Havde opfattet det sådan at den havde pass throug det var årsag til mit spørgsmål.

Du er åbenbart ikke den eneste

Redigeret af FLarsen - 04-Maj-2013 kl. 21:25

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan skal XTZ A100 forbindes for at bruge ht passthrough?

Der var nogle kloge hoveder der skrev den har "Passthrough". Det mener jeg ikke den har, for havde selv kig på den engang.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 15:09
Jeg blev aldrig klogere her, den har ikke ht pass?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Jeg blev aldrig klogere her, den har ikke ht pass?

Husk lige at det jo dig der påstod at der var ht pass i den (at Kampus nu skriver noget med nogle kloge hoveder tillader jeg mig at se bort fra). Du skal være velkommen til at komme med en eller anden form for dokumentation, indtil da holder jeg mig til at den ikke har.

XTZ skriver

The Class A100 D3 can be used together with other amps and preamps thanks to the PRE OUT and AMP IN connections. For example, you can connect a D3 to drive the front speakers in a home cinema setup.

Det syntes jeg at det fortæller at der meget sandsynligvis ikke er ht pass i den. Dernæst så jeg ingenting i manualen. Der mangler også en indgang med påskriften HT eller tilsvarende.

Læs "Nej den har ikke ht pass".

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:28

Husk lige at det jo dig der påstod at der var ht pass i den

Din pointe?

(at Kampus nu skriver noget med nogle kloge hoveder tillader jeg mig at se bort fra).

Ja, der dummede jeg mig godt nok helt vildt. Jeg ville gerne ha overbragt denne personligt, men håber dette kan råde bare en lille smule bod på det. Undskyld Kampus, undskyld jeg udtalte mig på jeres forum uden at ha sat mig 110% ind i ht pass virkelig var.. Her er en 10 smilie salut for dig.. Dem kan i jo så godt lide!

Ht pass er ikke hvad jeg troede.. Som jeg læser det så kan denne xtz agere effekt for en receiver, har jeg ret? Det så jeg som ht pass.. Men ht pass er at signalet kan gå igennem en slukket AMP, så man kan tænde enten receiver eller stereo alt efter hvad man vil uden at rode med kabler? Forstår jeg det korrekt?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Husk lige at det jo dig der påstod at der var ht pass i den

Din pointe?

(at Kampus nu skriver noget med nogle kloge hoveder tillader jeg mig at se bort fra).

Ja, der dummede jeg mig godt nok helt vildt. Jeg ville gerne ha overbragt denne personligt, men håber dette kan råde bare en lille smule bod på det. Undskyld Kampus, undskyld jeg udtalte mig på jeres forum uden at ha sat mig 110% ind i ht pass virkelig var.. Her er en 10 smilie salut for dig.. Dem kan i jo så godt lide!

Ht pass er ikke hvad jeg troede.. Som jeg læser det så kan denne xtz agere effekt for en receiver, har jeg ret? Det så jeg som ht pass.. Men ht pass er at signalet kan gå igennem en slukket AMP, så man kan tænde enten receiver eller stereo alt efter hvad man vil uden at rode med kabler? Forstår jeg det korrekt?

Ikke heeelt, men her forklarer Otto det så alle kan forstå det ;-)
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 18:16
Ah der var vi heldige hva! Ged barberet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu