|
Anbefaling af receiver med preout til XTZ |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Tak for jeres svar allesammen
Det har jeg også selv overvejet kraftigt af samme årsag. Jeg var en tur i hifi-klubben for at høre nærmere omkring den BlueSound Note som jeg tænkte kunne være en god erstatning men de mente ikke at den ville gøre nogen forskel når jeg alligevel kørte digitalt fra apple tv til forstærkeren. Jeg har efterfølgende leget lidt med min MacBook Pro og afspillet derfra og via optisk direkte til min forstærker uden jeg kunne høre forskel. Så jo, har overvejet det men jeg vil heller ikke smide pengene efter noget som jeg reelt ikke kan høre forskellen på, men blot vide at lyden ikke bliver downsamplet ![]()
Yes, det var lige præcis (1) som jeg håbede på var muligt da jeg ikke er meget for at skulle rode rundt med 2 volumen justeringer for jeg kender migselv godt nok til at vide at det vil jeg blive træt af. ht passthorugh, pre in, amp out aner jeg ikke noget om og er blevet lidt forvirret her til slut. I er enige om at (1) stadigvæk er muligt selvom den ikke har passthrough?
Jep, der var planen da det skulle være samme enheder og crossover der sidder i 25 og 26 bare andre kabinetter og en diskant der er drejet 90 grader Redigeret af Berdel - 06-Maj-2013 kl. 09:15 |
||||||
![]() |
||||||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
|||||
Et spørgsmål, som jeg personligt er lidt forvirret over ved XTZ A-100 D3's måde at håndtere "effektforstærker"delen på, og som nogle af jer måske kan hjælpe med, når snakken nu alligevel går på det:
Hvordan finder man ud af, hvad den "korrekte" volumen er på XTZ A-100 D3, når man bruger deres "AMP IN" funktion? Er det bare at eksperimentere i et væk - eller er der nok mening i galskaben til, at man hurtigt kan finde "sweet spot"?
|
||||||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||||||
![]() |
||||||
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
|||||
Svaret på det med volumen kan du finde i midten af side 1 i denne tråd..
|
||||||
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
||||||
![]() |
||||||
Energyzhig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
|||||
Jeg har en marantz SR7005 med preout til salg for HBO 5000,-, hvis det har interesse
|
||||||
Pioneer 5090H m. PDP-S63 · Marantz SR7005 · AZbox Premium+ HD 2x DVB-C · Oppo BDP-83 · Scandyna Minipod 4 stk. · Scandyna Cinepod · Scandyna MiniBass · Logitech Harmony 900 ·
|
||||||
![]() |
||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||||
CD lyd vil så bilve upsamplet fra 44K til 48K på en ATV2/3. Men det er stadig med dårligere lyd som resultat.
Du skal bare være klar over at du sandsynligvis (læs helt sikkert) får dårligere stereo med løsning 1. SR PRE OUT ind i A100 PRE IN er stadig mulig. ht passthrough giver "blot" mulighed for at få den gode stereo lyd som i løsning 2 uden at skulle stille på volumen. Har du overvejet løsningen med en omskifter i A100 PRE IN der skifter mellem A100 PRE OUT og SR PRE OUT for på den måde selv at tilføje ht pass?
Det var jeg ikke klar over. |
||||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |