recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - anbefaling af router ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

anbefaling af router ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: anbefaling af router ??
    Sendt: 11-April-2012 kl. 21:08
hvilken router vil i anbefale skal bruges til lidt af alt...

kan man forresten lave en opdeling af sin internethastighed, så f.eks en del af sin upload hastighed bliver brugt til x og en del bliver brugt til y osv...

Redigeret af forzajuve - 11-April-2012 kl. 21:10
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 23:11
Hvis du har mod på at rode lidt med det - mod at få mange flere funktioner og muligheder (fx Qos som du efterlyser), så tag en af de nyeste routere, der understøttes af DD-WRT.

Jeg kører selv med en Netgear WNDR3700v2 med DD-WRT.
Til top
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 00:01
Har selv en Linksys E2000, men E4500 ville være mit valg hvis jeg skulle købe ny idag. Super dækning, og lækker hastighed. Designet er i top, og de er sindsygt stabile.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 00:03
Hvis prisen betyder mindre, er der ingen vej uden om ASUS RT-N66U. Det leverer helt fantastiske hastigheder, har et let brugerinterface og kan det du efterspørger...

M.v.h.
Til top
NeonKarl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2011
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NeonKarl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis prisen betyder mindre, er der ingen vej uden om ASUS RT-N66U. Det leverer helt fantastiske hastigheder, har et let brugerinterface og kan det du efterspørger...

M.v.h.

Henrik B. kunne du uddybe din anbefaling af denne router?
Jeg kan f.eks. ikke se af specs. at den har VPN pass-through - har du erfaringer med dette?
Jeg kan se den har QOS indstillinger for VOIP -  har du erfaringer med dette - kan den prioritere Voip så det altid virker selv om der er kraftig brug af andet data?
Er det let at route specifikke porte fra WAN til LAN?
Er det muligt at sætte en specifik protokol server op (HTTP / FTP .. m.v.)

m.v.h.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af NeonKarl NeonKarl skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Henrik B. kunne du uddybe din anbefaling af denne router?
Jeg kan f.eks. ikke se af specs. at den har VPN pass-through - har du erfaringer med dette?

Den har en masse VPN-indstillinger, så mon ikke? Det er ikke noget jeg bruger...

Jeg kan se den har QOS indstillinger for VOIP -  har du erfaringer med dette - kan den prioritere Voip så det altid virker selv om der er kraftig brug af andet data?

Jeg bruger det ikke, men man kan jo vælge at begrænse anden trafik, hvorved det giver luft til VOIP.

Er det let at route specifikke porte fra WAN til LAN?

Fisk? Normalt er det jo porte udefra som skal routes...

Er det muligt at sætte en specifik protokol server op (HTTP / FTP .. m.v.)

Jep...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 21-Maj-2012 kl. 22:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu