recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling af TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Turrican Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af TV
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:00
Hejsa

Jeg har fulgt med på sidelinien i et stykke tid og skriver hermed mit første indlæg.

Jeg ønsker en anbefaling af et TV udfra følgende kriterier:

Max 10.000,-
40"-50"
Design/dybde mindre vigtigt.
Ca. 50/50 forbrug af tv via HD Selector og Konsol/PC spil + en DVD/BD i ny og næ.

Umiddelbart var jeg godt på vej ud for at købe et 42" G10, men kom så til at tænke over hvor meget PC jeg egentlig vil spille på TV'et. Ikke at det skal være det altafgørende, men i mine kriterier ligger der også at TV'et skal understøtte så mange opløsninger som muligt. En information jeg finder temmelig svær at opdrive hos producenterne, så derfor håber jeg at  få noget input fra jer brugere herinde.

På forhånd tak

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 15:16

En G10'er er et fremragende valg og vil kunne dække dit behov. Ydermere har den 1:1 pixelmapping. Der er dog et stort MEN. Test herinde har vist at den har problemer med 24p med blu ray afspilning - hvilket i min verden er en kæmpe nedtur . Du kunne evt også kigge på en X10'er, men den er kun hd-ready. Kigger man længere ned af Panasonics sortiment kommer vi til en s10 som er fuldhd og er i bund grund identisk med en pz85. Ellers kommer vi over til LCD'erne. Her kan du evt kigge på en w4500/5500 eller en af samsungs nye lcd'er med alm baggrundsbelysning og IKKE LED (pga prislejet) - 6 serien og opefter er de bedste .    

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Turrican Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:58
Tak for svaret.

Når du skriver at en G10'er ville kunne dække mine behov, ved du så hvilke opløsninger den understøtter?

Problemet med 24p er også en af grundene til at jeg har sat mit køb af en G10'er på hold, men er der mon nogen der ved om det også gælder for 50" modellen?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:11

Oprindeligt skrevet af Turrican Turrican skrev:

Tak for svaret.

Problemet med 24p er også en af grundene til at jeg har sat mit køb af en G10'er på hold, men er der mon nogen der ved om det også gælder for 50" modellen?

Problemet er der både på 42" og 46", så jeg vil gå udfra der er på alle G10 modellerne.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:27

Oprindeligt skrevet af Turrican Turrican skrev:

Tak for svaret.

Når du skriver at en G10'er ville kunne dække mine behov, ved du så hvilke opløsninger den understøtter?

For at undgå forkerte info så kig her på panasonic.dk.  

Redigeret af Rod83 - 29-Juni-2009 kl. 10:28
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

For at undgå forkerte info så kig her på panasonic.dk.  

Hvor der står at G10'eren har 24p playback.

-Så det er ikke specielt nyttigt

EDIT: Dvs. ikke nyttigt hvad angår 24p ... Men ja, nyttigt omkring opløsnigner.

Redigeret af jessgade - 29-Juni-2009 kl. 13:54
Panasonic PZ85
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu