|
Anbefalinger til ny AV receiver |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |
piopakk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke Yamaha receivere mener du rotelman?
Er det Aventage serien? RX-A550 fx? Den koster 4000 kr.
|
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Du skal ikke kikke på de små modellere fra Yamaha! Jeg mener 1050 / 2050 / 3050... har selv en 1030 og den er lækker... okay jeg viste ikke at man kunne få en Denon andre steder i DK... ved dog at hififreaks sælger en marantz 7010 til 10k og priserne for Denon / Marantz i USA er lige modsat dvs. at Marantz er vejl. pris dyrere... Denon er hvis produceret i Japan og de "billige" marantz er produceret i Kina.
Redigeret af rotelman - 16-Februar-2016 kl. 13:03 |
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Hvorfor ikke lade dine fronthøjttalere trække af en seperat effektforstærker - Køb eksemplevis en brugt på DBA.
Mvh |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
God ide... dette kan man faktisk gøre med Yamaha som har pre-out til fronterne også i de "billigere" udgaver som f.eks. RX-A850 eller en Marantz SR 6010 har også dette
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der er ikke kvalitetsmæssig forskel på Denon og Marantz, da de langt hen ad vejen er ens: Boards, komponenter, GUI o.s.v. Det er samme ejer. Men ja, gå efter en Yamaha RX-A1050 - eller større. Mangler du senere effekt (vil have endnu mere ud af dine Elac), så køb en effektforstærker. Det har jeg netop smidt på min.. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Der er væsentlig forskel på komponenterne i Marantz og Denon, hvis man kigger under låget.!
Jeg kan varmt anbefale dig at kigge på Marantz sr7010. En yderst lækker maskine til en god pris. |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
har for nyligt købt en marantz 7010. kom fra en denon 1910. de driver dali fazon f5 som fronte, fazon lcr som center og fazon sat som baghøjtalere i et 5.0 system. den gamle 1910 der kunne jeg ikke skrue så højt, faktisk kun lige under middel (?) før at mine fronte begyndte at woble. der er intet i 7010eren. mine fronte har en følsomhed på 86db så de er vist lidt følsomme. nå men jeg er rigtig glad for den marantz og ser mig ikke tilbage. kan også godt lide opsætningen ect. det er virkelig let, og så syntes jeg at det lyder godt!
(havde en anthem 710 på prøve. lækker lækker lækker forstærker. ville bare gerne have 720 så den var fremtidssikret med atmos og dtsx, hdr og 4k, og kunne ikke forsvare at bruge 15.000 mere på en anthem end en marantz 7010, da jeg var heldig at finde en demo model af den 7010 til 10k. det gør det jo ikke mindre bedre).
|
|
![]() |
|
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
Jeg har en Yamaha RX-A1050 og er super tilfreds med den.
Jeg fandt en test af a-850 mod A-1050 og 1050'eren er meget kraftigere bygget. Så hvis man vil under de 10.000kr som 1050 ca. koster. Så kan man lige så godt tage en RX-V779, og så en effekt på. |
|
![]() |
|
Her er faktisk en super god oversigt over alle surround muligheder på market og deres pris i Euro http://www.safe.fr.cr/Temp/Hifi/amplis%20UHD%202015.jpg
Og her kan man se at Marantz SR7010 er meget ens med Denon X6200 men koster ca. 700 euro mindre :-) Redigeret af rotelman - 17-Februar-2016 kl. 12:31 |
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Fed oversigt! De kunne dog godt have tilføjet antal watt jf. producenten.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Data fortæller dog intet om forskellen i lydgengivelse, men derudover et ganske fint skema til sammenligning. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
piopakk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2010 Status: Offline Point: 48 |
Yamaha RX-A1050 lyder lækker og Yamaha RX-A850 også (som faktisk vinder i WhatHifi.com).
Jeg er ikke fan af Marantz designet. Fed Excel oversigt, men mangler dog også lidt om impedans og 'lydfølelsen' (varm, detaljeret, etc), og kunne være fedt med en oversigt der indikerer til hvilke højtalermærker de er et godt match til. 1. Tror I at der er mærkbar forskel i lydkvalitet fra min nuværende Denon AVR-1908 og de to Yamaha'er? 2. Jeg synes det er ærgeligt at der ikke rigtig findes AV stereo receivere.. Med HDMI og optiske indgange og så bare til 2.0 højtalere.. Det ville dække mit behov helt perfekt! Har dog hørt om en Arcam model, men koster vist 2500 pund, alt for dyr til mit budget. 3. Hvad med andre mærker? NAD fx. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |