|
Anbefalinger til ny AV receiver |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nedenstående er skrevet af en tekniker, i en tråd om Denon AVR-2312: Effekttrinnet er det opretstående print på kølepladen, tag multistikket der sidder ca en 1/3 inde fra venstre side af. Nu får effekttrinnet ingen strøm og kortslutter heller ikke strømforsyningen, og den burde kunne forblive tændt så du kan nå at læse error-codes'ne, og hvis den ikke slukker så har du faktisk allerede konstateret at netop er en afbrændt udgang eller flere. NB: Jeg har repareret flere Marantz receivere som er identiske med den der, og med helt samme printkorts. Så skal vi ikke bare lade den ligge? ![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 20-Februar-2016 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Der er sket en del de sidste 6 år Henrik.
Har netop haft åbnet en sr7010 ved siden af en tilsvarende denon, og der var væsentlige forskelle og vidt forskellige komponenter. Skal vi ikke bare lade den ligge ? |
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
@Strecker: Hvad synes du om 7010's lyd... jeg savner lidt at den gode varme Marantz lyd fra 12-15 år siden (surround er kanon!)... okay prisen var også en helt anden den gang ;-)
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
...
Redigeret af Flash! - 20-Februar-2016 kl. 19:57 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jeg syns lyden er fantastisk,både i 7010 og i min 8802 processor. En gang Audyssey Pro kalibrering med target Curve justering, så kan de lyde præcis som du lyster. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ok, så din påstand er, at en del Denon og Marantz receivere - herunder Marantz SR-7010 - ikke deler print med hinanden? Så er det godt nok underligt, at stikmonteringen på netop SR-7010, er 100% identisk (ned på millimeter), med en Denon AVR-X4200W: Marantz SR-7010: ![]() Denon AVR-X4200W: ![]() Ja, jeg véd godt, at der mangler et par stik på AVR-4200, ligesom højdekanalerne er rykket 5 mm. Men det ændrer ikke på, at de deler print! M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 21-Februar-2016 kl. 00:31 |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Og her troet jeg du vil vise os billeder af selve printet
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
Redigeret af Thomas...c - 21-Februar-2016 kl. 04:16 |
|
![]() |
|
Henrik b.
Jeg har ikke nævnt print nogen steder. Jeg skriver at maskinerne ikke er identiske og har vidt forskellige komponenter. Redigeret af strecker - 21-Februar-2016 kl. 07:45 |
|
![]() |
|
K_J ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 148 |
.
Redigeret af K_J - 21-Februar-2016 kl. 07:58 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Jeg ser et par forskelle. Video og strømforsyning er ens. På kølepladen i 7010 er der en ekstra blæser, der er også mere køleplade monteret med et ekstra print. Det "underste print" i højre side, her har Denon tydeligvis sikringer, hvor Marantz'en har kondensatorer på det nederste print og sikringerne er oppe på et opretstående print. JEg syntes ogå at diameteren på de to store ladelytter er større på Marantz end på Denon. Det står lidt om emnet her https://www.avforums.com/threads/integra-products.1798026/ Ikke mindst hvor dette billede beskriver forskellen mellem x4000 og sr7008 https://www.avforums.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimg96.imageshack.us%2Fimg96%2F4895%2Fclpg.jpg&hash=ba725383c8f15a6568a21d56979247b2 Klaus |
|
![]() |
|
Som jeg startede ud med at sige, så har de to mærker flere og flere komponenter til fælles! Det ses tydeligt på de to billeder, som Thomas har postet. Selvfølgelig er der stadigvæk forskelle - ligesom der er på en VW og en Audi. Men rigtig meget deler de. Jeg har tidligere nævnt at en del modeller deler samme udgangstrin (print), de har så blot forskellig trafo, lytter og ensretterbro.
Marantz får stadigvæk lov at deres egen analogdel, som jo selvfølgelig betyder meget for lyden. Men overordnet set, er det meste udvikling, komponeneter, print o.s.v. ENS! Så hvilken Denon model Strecker har sammenlignet med en SR-7010 må indtil videre stå hen i det uvisse... M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |