|
Anbefalinger til ny AV receiver |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Spagat, anfald, here we go again..? Troede vi havde en debat kørende..? Det er vist dig der ikke kan tåle lidt modstand, siden du altid tror folk hidser sig op. Fortsat god tråd til trådstarter. |
|||
![]() |
|||
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Du er velkommen til at skrive en PB hvis du mener jeg har taget fejl. OP synes vist at vi skal debattere et andet sted. EDIT: Så logger du bare af. Skulle vi ikke debattere, eller er der for lidt publikum på PB? Redigeret af Flash! - 21-Februar-2016 kl. 21:17 |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
||
Næ,,færre watt og hdmi tilslutninger end X6200W. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
||
7010 har da 7 hdmi ind og 3 hdmi ud på bagsiden, det samme som X6200W..
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
||
Er der ikke også en hdmi foran på Marantz 7010? Korrekt, gik måske for hurtigt da jeg skrev hdmi ( Denon har 11 hdmi ialt ), men de korrekte forskelle listes her, hvor Denon afviger : Composite +1 Component -1 Multiroom out video/hdmi +1 / +1 ( Marantz ingen ) Analog in +1 Phono mm +1 ( Marantz ingen ) Denon 140 watt / Marantz 125 watt og undskyld til trådstarter for dette "hijack", men som det kan ses, der er forskelle ( også lydmæssigt ). Redigeret af JeTex - 21-Februar-2016 kl. 22:12 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
||
Hejsa hmmm Nu kommer jeg fra fra HIGHend stereo siden og syntes disse disskutioner omkring resivere der koster noget nær det samme er lidt nonsens. Jeg har selv før haft en 70.000kr surround forforstærker og for dælene efter få år var den allerede forældet. Jo der er forskel på lyden mellem en Denon, Marantz eller Yamaha men det er jo ikke mega store forskelle der ligesom river dig rundt. Så mit råd er køb den billigste receiver du kan med preout på minimum fronter og center. Køb en extern pisse god effektforstærker en f.eks. Densen med evighedsgarenti. http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-densen-b-340-4-kanals-p-321.html Køb en receiver der er nem at betjene har de funktioner den skal have samt har et god ry inden for stabilitet. Køber du en MArantz 5010 den koster vist under 6000kr
og en kvalitets minimum 3 kanals effektforstærker så kan du nøjes med at skifte den billige MArantz 5010 ud om 4 år når den er forældet. Så lader du receiveren trække de "mindre" vigtige surround kanaler. Hilsen Jonas Bojer
|
|||
![]() |
|||
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
||
Ikke fordi jeg skal puste til ilden i denne ophedede debat :O) Men nu er jeg den lykkelige ejer af en SR7010 i et Atmos 7.4.1. setup og mekanisk og elektrisk fungerer den upåklageligt - jeg skal ikke udtale mig om den lyder bedre eller ringere end andre recievere men den gør det den skal.
Personligt vil jeg anbefale at man koncentrerer sig om processor/forforstærker delen har de funktioner man efterspørger og om der er pre out til et komplet atmos setup, samt om den har det rumkorrektionssystem man måtte foretrække. Jeg vil hellere koncentrere mig om software og D/A konverter kvaliteten i processoren end effektdelens kvalitet. Personligt har jeg suppleret med en Roksan Kandy 3 kanal effektforstærker og en Elektrokompaniet ampliwire 100. Man får nærmest foræret legendariske effektforstærkere fra min HiFi ungdom på Den Blå Avis.... To kanal gengivelsen fra SR7010 kan ikke konkurere med to kanal lyden fra min totalt forældede Proceed AVP og Elektrocompaniet ampliwire 100. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
Enig.
Ved køb og sammenligning er processoren det vigtigste. Man kan altid tilføje mere effekt. Må hellere lige være på forkant inden der er en der skriver : "det kræver jo der er pre-out før man kan tilføje effekter" Korrekt. Men når vi snakker om surround maskiner med 11 processor kanaler er der altid pre-out.! |
|||
![]() |
|||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
||
- egentlig tankevækkende at en - på papiret - "Høj-kvalitets"-bestykkede receiver ikke kan matche disse ældgamle konstruktioner rent lyd-/stereomæssigt. Og endnu mere "skræmmende", at disse "kraftværker" af AV-receiver ikke har effekt nok til at kunne fylde en alm. stue med lyd, men skal have hjælp af effekt-blokke....... Redigeret af JesA - 22-Februar-2016 kl. 17:02 |
|||
![]() |
|||
||
En receiver kan sagtens trække et standard 5.1 setup, men når vi snakker et fuldt Atmos setup med 11 højttalere, så skal der hjælpes på vej.
Det er ikke så mærkeligt syns jeg. |
|||
![]() |
|||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
||
Strecker; enig - jeg "læste forkert", og troede at også i en stereo-situation mangler/manglede disse AV-receivere effekt.
Fuldt Atmos kræver naturligvis sep. blokke :) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |