recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anderledes TV alter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnderledes TV alter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af neverknow neverknow skrev:

Tror center højtaleren kommer til at stå på den øverste hylde i tv møblet.

Okay Neverknow..

Det var også for at finde ud af hvor det er bedst at placere center-højttaleren selv. Over eller under skærmen og den plade som du, nok så nydeligt har fået sat op, har jo lidt overskudsplads til noget sådan f.eks. For vi vil stærkt overveje at hænge center-højttaleren op også.

En god ting er kone-effekten - så får hun jo mere plads til andet

Men et projekt som viser hvad man kan for en rimelig sum penge... Og det er da også sjovere selv at have designet og lavet hus-alteret o.l.

Til top
neverknow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2008
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 22:21
Jeg er ikke død, eller blevet buret inde, men har bare haft travlt med job prøver om jeg kan få tid i weekenden til at uploade de sidste billeder af projektet som er blevet rigtigt nice!
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 22:24

Jeg er ikke død, eller blevet buret inde, men har bare haft travlt med job prøver om jeg kan få tid i weekenden til at uploade de sidste billeder af projektet som er blevet rigtigt nice!

Hej hej...

Sad faktisk og tænkte lidt over - HVAD - der var sket siden tråden var ved at være inaktiv... Så det bliver da spændende at se det færdige resultat ... Og høre om det så også lever fuldt op til dine forventninger inden eller om projektet er blevet så meget bedre...

Selvfølgelig bør det være det sidste

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 10:58
Nåh nu fik jeg taget mig sammen, desværre mangler der nogen af billederne men da jeg ikke er hjemme må i nøjes med dem, jeg har fået med mig. Igen må jeg sige at det er mig næsten, umuligt at få mit kamera til at vise hvordan det i virkeligheden ser ud. :(

Nåh, tapet skal der jo på.

Her ligger vi banerne op så de passer med mønsteret på den bane ved siden af, bagefter klipper vi banen til så vi har mest muligt, ekstra tapet der hænger ud over kanterne.

Så kommer der tapetklister på i et fornuftigt tyndt lag ellers kommer der bobler som man skal stå og presse ud. De mindste af dem forsvinder dog når det er helt tøret ud.

Så kom den første bane på.

2 Baner oppe

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 11:09
3 Baner og med beslaget på.

Hvad ville jeg gøre anderledes vis jeg skulle til at lave det nu?

Vælge at lave pladen i forhold til formatet på fjernsynet.

Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad jeg ellers ville lave om. Der mangler selvfølgelig stadig rammen på pladen, skal bare lige have tiden til at lave den. :)

Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 11:22

Hvad er det, det sidste billede viser?

Jeg kan ikke rigtigt relatere det til setup'et?

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

Hvad er det, det sidste billede viser?

Jeg kan ikke rigtigt relatere det til setup'et?

Jeg tror det er diodelys i siden bag pladen...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 23:22
Det er korrekt, er ikke til at se på billederne men der sidder sådan 4 der. En i hver side og to i toppen. Man kan bare næsten ikke se det på billederne fordi, kameraet blænder det ud, får også væggen og tapetet til at se hvidt ud det er det ikke, det er mere chreme agtigt.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 01:03

altid lækkert at se hvordan det store problem vi alle har med kabelrodet bliver løst, når man ikke har muligheden for at fræse ind i vægen, og ikke ønsker forskellige kabelkanaler løbende uden på væggen.

Må gi Otto ret i at dimentionen på pladen måske ikke er helt god, men ideen er iorden.

Bliver man ikke totalt "bims" af at se på det mønster, der er på tapetet, når det er malet med sort på hvid ?

Nikolaj

Til top
ThomasB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 05:18
Det ser lækkert ud at alle kablerne er væk. Dog synes jeg, hvis jeg skal være 100% ærlig (Og det skal man vel), ikke at tapetet specielt kønt. Det havde i mine øjne pyntet gevaldigt, hvis du havde valgt hvidt tapet i stil med væggen.
Det nuværende tapet skærer lidt i øjnene og tager alt for meget fokus fra det, det drejer sig om - nemlig tv'et
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:40

Det ser rigtig flot ud. En god idé fornemt udført.

Off topic: Hvad hedder din søde mops?! Mine forældre har én, og den er ualmindelig charmerende.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 10:22

Det er korrekt, er ikke til at se på billederne men der sidder sådan 4 der. En i hver side og to i toppen. Man kan bare næsten ikke se det på billederne fordi, kameraet blænder det ud, får også væggen og tapetet til at se hvidt ud det er det ikke, det er mere chreme agtigt.

Hej Neverknow...

Herligt at se resultatet færdigt. ....

Det pynter da og få de kabler væk, det må da være en sand nydelse... Og inspirationen af dit projekt, er jo spændende og kan give mangfoldige ideer. Så kan man diskutere valg af tapet og pladestørrelser. MEN kvinderne har det jo også med at melde sig på banen .

Men super - at du delte projektet med os andre og så kan man jo tænke lidt over projekter til efterårets komme...

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu