recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andet rullelærred ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndet rullelærred ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: Andet rullelærred ??
    Sendt: 19-September-2011 kl. 15:10

Som nogen af jer måske har set i den nylige tråd om Hivilux, så har jeg været uheldig med at købe et Grandview rullelærred som slet ikke lever op til hvad men med rimelighed kan forvente af billedkvaliteten. jeg har fået det byttet een gang og erstatningen var ikke bedre. Jeg har nu muligheden for at levere lærredet tilbage og det vil jeg benytte mig af, spørgsmålet er så bare hvad jeg så skal købe. Det er ret surt da grandview er de eneste jeg har kunnet finde til et rimeligt beløb der har langt dropdown.

Jeg var i HFK i fredags og så et ganske almindeligt hvidt Lissau. Det var godt nok bortset fra et dropdown kun var omkring 25cm, hvilket betyder at det skal sidde et godt stykke nede på væggen, og så kostede det over 5000,- Ouch
Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan få et fornuftigt 90 - 100" rullelærred under 5000,- hvis det bare skal være at ganske almindeligt gain 1,0 i mathvid?

MVH

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg var i HFK i fredags og så et ganske almindeligt hvidt Lissau. Det var godt nok bortset fra et dropdown kun var omkring 25cm, hvilket betyder at det skal sidde et godt stykke nede på væggen, og så kostede det over 5000,- Ouch

Det kan bestilles med dén drop-down man vil, hvis det er den almindelige tab-tension vi taler om (men ikke i nærheden af 5000,- nej...)

Jeg har ikke set nogen billige tab-tension som jeg vil anbefale kvaliteten af, men principielt er der da ikke noget i vejen for at de lavede dén kvalitet af motor osv som de nu engang gør, og så bruger en mathvid dug i stedet for de forskellige mindre heldige overflader som de gør.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det kan bestilles med dén drop-down man vil, hvis det er den almindelige tab-tension vi taler om (men ikke i nærheden af 5000,- nej...)

Jeg har ikke set nogen billige tab-tension som jeg vil anbefale kvaliteten af, men principielt er der da ikke noget i vejen for at de lavede dén kvalitet af motor osv som de nu engang gør, og så bruger en mathvid dug i stedet for de forskellige mindre heldige overflader som de gør.

Det var ikke tab tension modellen. Det var bare det almindelige C75 hvide manualle rullelærred.

Det har de egenskaber jeg forventede at få med det andet lærred som jeg sender tilbage: Neutralt mathvid og uden dikkedarer.
Jeg synes at kunne tyde af dit svar at du har indtryk af at det lærred jeg sender tilbae er et tension med ekstra gain eller lignende. Det er det ikke. - Jeg gik bevidst efter et basis lærred for at undgå de problemstillinger der er forbundet med det. Der blev jeg sku klogere.

MVH
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 22:10

Det var ikke tab tension modellen. Det var bare det almindelige C75 hvide manualle rullelærred.

OK, de burde stadig kunne bestille den efter mål, omend det nok bliver lidt dyrere og har lidt leveringstid (der er vist noget med at Hifi Klubben har nogle standard-mål som er på lager fra centralt hold, til hurtig levering).

Det har de egenskaber jeg forventede at få med det andet lærred som jeg sender tilbage: Neutralt mathvid og uden dikkedarer.
Jeg synes at kunne tyde af dit svar at du har indtryk af at det lærred jeg sender tilbae er et tension med ekstra gain eller lignende. Det er det ikke. - Jeg gik bevidst efter et basis lærred for at undgå de problemstillinger der er forbundet med det. Der blev jeg sku klogere.

Ja, pudsigt nok så har de fleste af de billigste lærreder en eller anden obskur kontrast-forbedrende overflade, som ser helt forfærdelig ud. Så kan man lige så godt bruge væggen... Men det almindelige C75 med den drop du vil have, burde altså ikke være langt fra 5000,-.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 22:13
Iøvrigt, så burde du kunne få en almindelig mathvid relativt billigt fra Quality Screen eller Projecta, i hvert fald noget under 5000,- for et alm. manuelt træk-og-slip.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu