recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android auto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android auto

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 15:47
Den forbinder med Bluetooth normalt men når jeg vælger app på displayet siger den forbindelse afbrudt.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

...
2: Virker fint med dansk.
....


Jeg synes min Android Auto er en skovl til at forstå dansk. (Galaxy S7, Ford S-Max - Ford Sync v3)

I forhold til hvad min Google Home i huset og på mobilen forstår og kan agere på, er Android Auto komplet noob. 

Navigeringskommandoer virker fint (og pt. kan Android Auto jo ikke meget andet end navigering), men spørgsmål som jeg ellers kan få svar på med Google Assistant (Google Home) giver den meget ofte op på.
Jeg håber snart Google Assistant bliver den reelle "motor" i talehåndteringen i Android Auto.

De problemer har jeg ikke oplevet (OnePlus 6T, Toyota X-Touch).

Bruger det mest til navigering, musik (spotify), Radio, telefonopkald og sende/modtage beskeder.
- hvordan bliver vejret i dag?  Ingen svar. 
- bliver det regnvejr i dag? Ingen svar. 
- hvornår lukker Rema? Ingen svar. 

Det er eksempler på ting der virker på google home i huset, men ikke virker i android auto. 

Galaxy S7, S-Max 2017
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 16:30
Det lykkedes efter jeg sætte min egen tlf. På derefter virkede konens også. Tak for hjælpen.
Til top
fjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 09:11
Hej

Har lige fundet denne tråd og håber nogen kan hjælpe mig. 

Har indtil videre været glad for min AA som jeg bruger på SG 9 Edge og Toyota Aygo. 
Stemmefunktionen har indtil nu virket fint men jeg tror efter der har været en opdatering er der sket et eller andet eller jeg har noget der ikke er slået til eller lignende.  Når jeg kører hører jeg normalt alm. radio via FM (altså udenom AA) og har så kort navigering på skærmen i bilen. Når jeg trykker på taleknappen i bilen kan jeg for eks finde nærmeste macdonalds eller få vist andre steder. Det virker godt nok. Men når AA skal tale tilbage til mig sker der ikke noget. Jeg plejer at kunne spørge assistenten om forskellinge ting for eks. "Vittighed" "funfact" "hvor gammel er statsministeren" eller andre ligegyldige ting så kvitterer AA med svar. Dett er nu stoppet. Når jeg har trykket og sagt det jeg vil sige kører det farvede ikon lige rundt et par gange og så sker der ikke mere. 

Norgen der har en ide til løsning af hvad det kan være. 

PS. Den kan godt læse mine messenger beskeder
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af fjensen fjensen skrev:

Hej

Har lige fundet denne tråd og håber nogen kan hjælpe mig. 

Har indtil videre været glad for min AA som jeg bruger på SG 9 Edge og Toyota Aygo. 
Stemmefunktionen har indtil nu virket fint men jeg tror efter der har været en opdatering er der sket et eller andet eller jeg har noget der ikke er slået til eller lignende.  Når jeg kører hører jeg normalt alm. radio via FM (altså udenom AA) og har så kort navigering på skærmen i bilen. Når jeg trykker på taleknappen i bilen kan jeg for eks finde nærmeste macdonalds eller få vist andre steder. Det virker godt nok. Men når AA skal tale tilbage til mig sker der ikke noget. Jeg plejer at kunne spørge assistenten om forskellinge ting for eks. "Vittighed" "funfact" "hvor gammel er statsministeren" eller andre ligegyldige ting så kvitterer AA med svar. Dett er nu stoppet. Når jeg har trykket og sagt det jeg vil sige kører det farvede ikon lige rundt et par gange og så sker der ikke mere. 

Norgen der har en ide til løsning af hvad det kan være. 

PS. Den kan godt læse mine messenger beskeder

Hmm, har slet ikke de problemer. Min svarer fint på det jeg spørger om.

Har du den seneste version af AA?

Prøv evt. at afinstallere AA og installere det igen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af fjensen fjensen skrev:

Hej
Men når AA skal tale tilbage til mig sker der ikke noget. Jeg plejer at kunne spørge assistenten om forskellinge ting for eks. "Vittighed" "funfact" "hvor gammel er statsministeren" eller andre ligegyldige ting så kvitterer AA med svar. Dett er nu stoppet. Når jeg har trykket og sagt det jeg vil sige kører det farvede ikon lige rundt et par gange og så sker der ikke mere. 

Norgen der har en ide til løsning af hvad det kan være. 

PS. Den kan godt læse mine messenger beskeder

Du er såmænd ramt af præcis det samme som alle os andre. Google roder rundt i baggrunden, får fu*** up, og pludselig en dag, så virker alt igen som det plejer. AA har været ekstremt ustabilt i snart meget lang tid. Jeg har brugt det i de sidste 2 år hvor det var været okay. Men det seneste måneder er det bare som vinden blæser. Det er fuldstændig det samme som jævnligt sker med Google Home produkterne. 

Se tiden an om ikke det ændre sig (måske til det endnu værre, men forhåbentlig bedre). Det er begrænset hvad du kan gøre ved det, desværre. 

EDIT: Jeg bruger altid seneste AA, som jeg manuelt installere via APKmirror. 


Redigeret af Kandersen - 24-Oktober-2019 kl. 09:33
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 09:48
Har samme problem med min Nokia 8.1/Android 10/Ford Focus.
De sidste 2 måneder har det fungeret som vinden blæser.
Mvh Jesper
Til top
fjensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2010
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 10:04
@axlon

Samme problem som mig?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af fjensen fjensen skrev:

@axlon
Samme problem som mig?
Ja tale til google-maps virker, mens alt andet ikke rigtigt virker mere.
Når jeg spørger op noget, så kommer der ikke noget svar.
Når jeg siger send besked til fruen, siger den "hvad skal der stå i SMS'en". Jeg siger beskeden, og så sker der ikke noget.
Jeg kan heller ikke ringe op mere, ved at sige ring op til fruen.
Mvh Jesper
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2019 kl. 17:15
Min svigerfar har lige fået en VW med Android Auto. Navigation med Google maps fungere fint på displayet. Men han for ingen verbale direktioner, kun visninger på skærmen. Han siger så et lyden kun mangler nogle gange. Har i andre også oplevet det?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Min svigerfar har lige fået en VW med Android Auto. Navigation med Google maps fungere fint på displayet. Men han for ingen verbale direktioner, kun visninger på skærmen. Han siger så et lyden kun mangler nogle gange. Har i andre også oplevet det?

Nej, jeg tænker om det kan være Bluetooth forbindelsen som driller?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2019 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nej, jeg tænker om det kan være Bluetooth forbindelsen som driller?
Android auto i bilen kan vel kun køre over USB-kabel til telefonen?

Jeg var på et tidspunkt kommet til at skrue ned for lyden fra google maps.
For at skrue op, skulle jeg sidde og vente på at google maps sagde noget, og så skynde mig at skrue op mens den talte.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu