recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android hotspot problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android hotspot problem

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android hotspot problem
    Sendt: 16-December-2018 kl. 12:37
Min far har fået tilbudt et mobil abonnement med 1000 gb data/mdr. 

Han ønskede hjælp til at bruge sin telefon; Moto G5s plus, som mobilt hotspot.

Jeg ville vise ham hvordan han kunne bruge sin iPad, med telefonen som hotspot. Jeg slog wifi fra på telefon og aktiverede wifi hotspot. Jeg fik ikke mulighed for at konfigurere det, og fik heller ikke en adgangskode. I stedet fandt den hans hustrus Huawei P9. 

Det var ikke det der var meningen, og jeg kiggede også i P9'erens indstillinger, men kunne ikke se hvad der var galt. Hotspot var dog ikke aktiveret.

Det var ellers nemt da jeg for lang tid siden oprettede hotspot på min Moto G5 plus.


Redigeret af kaizer - 16-December-2018 kl. 17:20
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 14:31
Der er nogle telefon abonnementer som ikke acceptere at man bruger hotspot Angry
Så er du sikker på at din fars mobil abonnement acceptere datadeling/hotspot?
Mvh Jesper
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Der er nogle telefon abonnementer som ikke acceptere at man bruger hotspot 
Så er du sikker på at din fars mobil abonnement acceptere datadeling/hotspot?

Han har Telmore. Det samme har jeg, og jeg har ingen problemer.


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 16:41
Du skriver du har slået WiFi fra på iPad. Hvordan havde du tænkt dig den skulle forbinde til hotspot så? LOL
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du skriver du har slået WiFi fra på iPad. Hvordan havde du tænkt dig den skulle forbinde til hotspot så? 

Beklager, det var en fejl. Jeg blev forstyrret da jeg skrev, og nåede ikke at læse teksten inden jeg trykkede besvar.

Jeg har nu prøvet at lave hotspot med min telefon, og netværket kommer frem med det samme på min fars iPad.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 20:20
1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus

Det er muligt, men han har ikke fået det endnu. Han kører stadig med Telmore, og har stort set samme abonnement som jeg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 20:45
Mok hans SIM kort i din telefon og se, hvad der så sker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 22:24
Slettet...


Redigeret af svbg1979 - 16-December-2018 kl. 22:25
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus

Jo, Oisters telefonabo. med fri data er lig med 1000 GB datatrafik. Jeg har selv i sommers oprettet et sådant abonnement til min svigermor og sat sim-kortet i en mobilrouter. Det fungerer rigtigt fint for hende.

Redigeret af svbg1979 - 16-December-2018 kl. 22:26
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 09:53
Jamen har du ikke været inde i indstillinger, og lige ændre navnet på hans hotspot? Så er det jo væsentlig lettere at finde, når du så søger på ipad'en.

(Du behøves ikke slå wifi fra først, og derefter slå hotspot til. Wifi slås automatisk fra, i det øjeblik du slår hotspot til på en android.)

Så ind i "trådløs og netværk" i indtstillinger, og der vælg at konfigurere wifi-hotspot, og så slå det til. Så burde det være lidt lettere at finde på ipad'en, fremfor et eller andet auto-genereret SSID-navn.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Jamen har du ikke været inde i indstillinger, og lige ændre navnet på hans hotspot? Så er det jo væsentlig lettere at finde, når du så søger på ipad'en.

(Du behøves ikke slå wifi fra først, og derefter slå hotspot til. Wifi slås automatisk fra, i det øjeblik du slår hotspot til på en android.)

Så ind i "trådløs og netværk" i indtstillinger, og der vælg at konfigurere wifi-hotspot, og så slå det til. Så burde det være lidt lettere at finde på ipad'en, fremfor et eller andet auto-genereret SSID-navn.

Jeg kunne ikke se hvor jeg skulle konfigurere hotspot i hans telefon. Jeg troede, jeg skulle vælge sikkerhed og lign., som  på min, men det skete ikke, selv om det er næsten samme telefon vi har. Han har dog Oreo. Jeg har ikke opdateret endnu. Hvad hotspot hedder, er ligegyldigt. Der kom intet frem på iPad. Da jeg aktiverede hotspot på min telefon, kom den frem på iPad med det samme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu