recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hvorfor så også en ATV4

Shield kan da også vise DR, så vidt jeg ved

Eller er der adgang til DR gennem KODI

Hvis du har et nyere tv, så kan du højst sandsynligt også de DR tv ved hbbtv.

Tror, du skal læse teådstarters krav til afspilleren en gang til.

Nu skriver han jo at han kun bruger ATV4 til dr.tv + arkiv

Det kan shield jo fint løse ganske simpelt. Derfor undrer jeg mig lidt

Edit: 2 forskellige brugere. Så det ikke lige

Redigeret af slumbert - 22-September-2016 kl. 11:40
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 11:18
To forskellige brugere

ClausBP kommer bare med sine erfaringer, men OP har andre behov.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hvorfor så også en ATV4

Shield kan da også vise DR, så vidt jeg ved

Eller er der adgang til DR gennem KODI

Hvis du har et nyere tv, så kan du højst sandsynligt også de DR tv ved hbbtv.

Tror, du skal læse teådstarters krav til afspilleren en gang til.

Nu skriver han jo at han kun bruger ATV4 til dr.tv + arkiv

Det kan shield jo fint løse ganske simpelt. Derfor undrer jeg mig lidt

Edit: 2 forskellige brugere. Så det ikke lige

Hej Slumbert!
På Shield har jeg kun fundet DR Live/Arkiv  via en Add on til Kodi - men jeg synes faktisk ikke at funktionaliteten i især arkivdelen er særligt god på denne måde - f.eks. ingen søgefunktion og alle programmer ligger i en lang række. 

DR App på Apple TV 4 er særdeles elegant og jeg har intet imod at have både Shield og Apple TV 4 (1200 kr ekstra.) Til gengæld sparer jeg 450 kr. om måneden ved at have opsagt TDC/Yousee TV. 

Iøvrigt er der jo også TV2 Play på Apple TV, hvis jeg skulle savne det på et tidspunkt.

Min konklusion er, at man kan gøre sig mange anstrengelser for at få alle funktioner ind i ét device - eller man kan ofre 1200 kr. på at tage det bedste af 2 verdener - hvis man altså ikke er religiøs :-)
Vh Claus

Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 12:39
God pointe, Claus.

Jeg har ikke selv behov for at streame eget indhold fra en NAS. Hvis jeg havde det, ville jeg klart foretrække Shield til den opgave, så den ville supplere min ATV4.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2015
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 10:11
Nej, man kan ikke caste TV 2 til nvidia shield.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af mwthrane2 mwthrane2 skrev:

Så vidt jeg ved har TV2 Play Chromecast support og kan derfor godt castes til Nvidia Shield.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af mwthrane2 mwthrane2 skrev:

Det kan man da. Uden problemer.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 14:25
Ja - man kan jo caste mangt og meget til Shield'en - og det fungerer jo fint - men tråden her handler om at betjene TV-løsningen udelukkende med fjernbetjening - det giver jo en ekstra udfordring.

Jeg har det på samme måde som trådstarter - at jeg bedst kan lide at betjene TV og medier med "traditionel" fjernbetjening - Chromecast er blot en fin bonus for mig.

Redigeret af ClausBP - 23-September-2016 kl. 14:26
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 06:28
Mit svar var ikke i relation til trådstarters problem. Men blot for at rette op på fejl informationen, om at man ikke kan caste TV 2. 

Redigeret af Silentbob - 24-September-2016 kl. 06:28
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
kim_schrader Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2006
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim_schrader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 08:09
Hej

Nu har jeg så fået installeret en ATV4. Har indtil videre flg. ankepunkter:

Den er ret "ustabil" (twitchy) når jeg går ind i app-store. Der hoppes hurtigt tilbage til hovedmenuen hvis man ikke passer *ekstremt* på når man bruger remoten? Det er ikke en opførsel som findes andre steder i apps osv.

Og så kræver DPlay et premium abbonnement, selvom det kører FINT uden på Android. Hvad sker det lige der Apple? :-(

Og så savner man Matroska container understøttelse (.mkv), men så må min gamle Popcorn Hour blive stående.

DRs app og Netflix virker fint, og generelt har den et lækkert brugerinterface.

Dog skal man have haft, og logget på, iTunes før ens Apple ID virker. Man kan ikke alene oprette sig via boks eller hjemmeside og tage app-store i brug.

Ja-ja, jeg er ikke normalt Apple-mand :)

Mvh, Kim
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af kim_schrader kim_schrader skrev:

Og så savner man Matroska container understøttelse (.mkv), men så må min gamle Popcorn Hour blive stående.

Prøv evt. Infuse eller Plex. Så kan du afspille nærmest alt hvad hjertet begærer fra en netværksharddisk/PC.

Infuse kan mounte drev direkte (f.eks. en harddisk tilsluttet en router), hvor Plex kræver, at der kører en delingsserver et sted.
Til top
fh68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fh68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:24
Bruger selv en Xtreamer Prodigy 4K, det spiller perfekt, den virker som en tablet på TV den kan kører Kodi - kan kun varmt anbefale sådan en sag (mener den er et skridt eller to foran Nvidia Shield især omkring straming af TV).
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu