|
Android(?) medieafspiller til DR, NetFlix, HBO mm. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu skriver han jo at han kun bruger ATV4 til dr.tv + arkiv Det kan shield jo fint løse ganske simpelt. Derfor undrer jeg mig lidt Edit: 2 forskellige brugere. Så det ikke lige
Redigeret af slumbert - 22-September-2016 kl. 11:40 |
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
||
To forskellige brugere
![]() ClausBP kommer bare med sine erfaringer, men OP har andre behov. |
|||
![]() |
|||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
||
Hej Slumbert! På Shield har jeg kun fundet DR Live/Arkiv via en Add on til Kodi - men jeg synes faktisk ikke at funktionaliteten i især arkivdelen er særligt god på denne måde - f.eks. ingen søgefunktion og alle programmer ligger i en lang række. DR App på Apple TV 4 er særdeles elegant og jeg har intet imod at have både Shield og Apple TV 4 (1200 kr ekstra.) Til gengæld sparer jeg 450 kr. om måneden ved at have opsagt TDC/Yousee TV. Iøvrigt er der jo også TV2 Play på Apple TV, hvis jeg skulle savne det på et tidspunkt. Min konklusion er, at man kan gøre sig mange anstrengelser for at få alle funktioner ind i ét device - eller man kan ofre 1200 kr. på at tage det bedste af 2 verdener - hvis man altså ikke er religiøs :-) Vh Claus |
|||
![]() |
|||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
||
God pointe, Claus.
Jeg har ikke selv behov for at streame eget indhold fra en NAS. Hvis jeg havde det, ville jeg klart foretrække Shield til den opgave, så den ville supplere min ATV4. |
|||
Go outside, the graphics are amazing!
|
|||
![]() |
|||
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
||
Nej, man kan ikke caste TV 2 til nvidia shield.
|
|||
![]() |
|||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
||
Så vidt jeg ved har TV2 Play Chromecast support og kan derfor godt castes til Nvidia Shield. |
|||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
|
|||
![]() |
|||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
||
Ja - man kan jo caste mangt og meget til Shield'en - og det fungerer jo fint - men tråden her handler om at betjene TV-løsningen udelukkende med fjernbetjening - det giver jo en ekstra udfordring.
Jeg har det på samme måde som trådstarter - at jeg bedst kan lide at betjene TV og medier med "traditionel" fjernbetjening - Chromecast er blot en fin bonus for mig.
Redigeret af ClausBP - 23-September-2016 kl. 14:26 |
|||
![]() |
|||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
||
Mit svar var ikke i relation til trådstarters problem. Men blot for at rette op på fejl informationen, om at man ikke kan caste TV 2.
Redigeret af Silentbob - 24-September-2016 kl. 06:28 |
|||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|||
![]() |
|||
kim_schrader ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
||
Hej
Nu har jeg så fået installeret en ATV4. Har indtil videre flg. ankepunkter: Den er ret "ustabil" (twitchy) når jeg går ind i app-store. Der hoppes hurtigt tilbage til hovedmenuen hvis man ikke passer *ekstremt* på når man bruger remoten? Det er ikke en opførsel som findes andre steder i apps osv. Og så kræver DPlay et premium abbonnement, selvom det kører FINT uden på Android. Hvad sker det lige der Apple? :-( Og så savner man Matroska container understøttelse (.mkv), men så må min gamle Popcorn Hour blive stående. DRs app og Netflix virker fint, og generelt har den et lækkert brugerinterface. Dog skal man have haft, og logget på, iTunes før ens Apple ID virker. Man kan ikke alene oprette sig via boks eller hjemmeside og tage app-store i brug. Ja-ja, jeg er ikke normalt Apple-mand :) |
|||
Mvh, Kim
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
||
Prøv evt. Infuse eller Plex. Så kan du afspille nærmest alt hvad hjertet begærer fra en netværksharddisk/PC. Infuse kan mounte drev direkte (f.eks. en harddisk tilsluttet en router), hvor Plex kræver, at der kører en delingsserver et sted.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
fh68 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
||
Bruger selv en Xtreamer Prodigy 4K, det spiller perfekt, den virker som en tablet på TV den kan kører Kodi - kan kun varmt anbefale sådan en sag (mener den er et skridt eller to foran Nvidia Shield især omkring straming af TV).
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |