recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android Mini pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android Mini pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android Mini pc
    Sendt: 17-Juni-2013 kl. 15:44
Jeg overvejer at købe en Android mini pc jeg kan tilslutte mit tv, således at jeg kan installere Plex.
Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg håber der nogen som kan hjælpe mig med at besvarer.
- Er der nogle specielle krav til det tv som jeg har tænkt mig at tilslutte den (har usb og hdmi)?
- Kan den få strøm igennem usb/hdmi?
- Findes der en med ethernet/lan?
- fås der en med fjernbetjening?
Kenneth
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 17:35
Du er desværre kommet i et forkert forum. Spørg i "Smart TV" - der er der større chance for svar :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 18:08
nogle hurtige svar

ingen specielle krav til TV udover HDMI indgang

Nej, den kan ikke få strøm nok fra USB/HDMI i skærmen, der skal tilsluttes en medfølgende 2A strømforsyning

Ja, der findes også modeller med ethernet/lan

Ja, der findes modeller hvor der følger "fjernbetjening" med, det er dog typisk bare pakkeløsninger der også indeholder en af de utalige bluetooth tastatur/mus løsninger der alligevel kan købes ved siden af.  Der er ikke nogen speciel sammenhæng mellem en specific Android mini pc og et specifikt tastatur/mus, og det er ikke fjernbetjeninger i den forstand man kender det fra en medieafspiller, men forskellige smart udformede tastatur/mus løsninger. Du skal huske, en Android mini pc er ikke en medieafspiller eller lign. med et interface optimeret til en normal fjernbetjening - det er et standard Android interface der egentlig er beregnet til touch brug, men som også kan styres med et tastatur/mus/pegeplade
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
babamac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Herlev, Danmark
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér babamac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

nogle hurtige svar

ingen specielle krav til TV udover HDMI indgang

Nej, den kan ikke få strøm nok fra USB/HDMI i skærmen, der skal tilsluttes en medfølgende 2A strømforsyning

Ja, der findes også modeller med ethernet/lan

Ja, der findes modeller hvor der følger "fjernbetjening" med, det er dog typisk bare pakkeløsninger der også indeholder en af de utalige bluetooth tastatur/mus løsninger der alligevel kan købes ved siden af.  Der er ikke nogen speciel sammenhæng mellem en specific Android mini pc og et specifikt tastatur/mus, og det er ikke fjernbetjeninger i den forstand man kender det fra en medieafspiller, men forskellige smart udformede tastatur/mus løsninger. Du skal huske, en Android mini pc er ikke en medieafspiller eller lign. med et interface optimeret til en normal fjernbetjening - det er et standard Android interface der egentlig er beregnet til touch brug, men som også kan styres med et tastatur/mus/pegeplade

Det er nu ikke helt korrekt mht. strøm via usb på skærmen, der er en del skærme der giver nok strøm til ihvertfald Rikomagic MK802IIIS. Det er dog korrekt i den forstand at en del tv kun har en usb-port dedikeret til serviceopdateringer, og derfor ikke kan drive en af de små Android maskiner. 

Jeg benytter med stor succes en i både stue og soveværelse tilsluttet direkte til tv'et. 


Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 19:23
ok, jeg troede ikke de 500mah fra en USB port ville være nok til stabil drift, fordi det er en 2A strømforsyning der følger med - men hvis det virker stabilt hos dig så takker jeg for info Smile
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 09:16
tak for svarerne. Jeg tror desværre ikke at det er så aktuelt længere, da man tilsyneladende ikke kan få Plex til android som også understøtter undertekster.
Kenneth
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:13
Plex kører fint på Samsung bd og tv med media hub. Hvis du leder efter en alternativ plex afspiller.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 09:19
Bruger jeg også inde i stuen, men jeg gider ikke til at skifte mit fjernsyn i soveværelset ud, men hvis jeg køber en samsung bd så risikere at jeg rende i problemer med Cinavia beskyttelse
Kenneth
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

tak for svarerne. Jeg tror desværre ikke at det er så aktuelt længere, da man tilsyneladende ikke kan få Plex til android som også understøtter undertekster.
Er du sikker- jeg mener at de i de nyeste version af Plex media server har lavet en hel del omkring support af bl.a VOBSUB undertekster - så det er serveren der håndterer dem og ikke klienten.
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 13:35
ja men det er også rigtig, men clienten skal stadig kunne vise dem.
Det var fx ikke tilfældet med de første versioner af den til Samsung smart hub
Kenneth
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu