recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android tablet til spil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android tablet til spil

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android tablet til spil
    Sendt: 28-December-2018 kl. 14:25
Hej alle,
Jeg er på jagt efter en ny android tablet til knægten, jeg tænker en max pris på 2500 kr og gerne billiger. Hans nuværende Lenovo X-F103 er simpelthen for ringe, spil som Sonic Dash og Minions hakker og den er ufattelig langsom i navigering osv... Hvad har i af erfaringer og hvad kan i anbefale? Jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal kigge efter? RAM, Processor osv

Mvh Brian Høgh 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 15:21
uha - det er også en seriøst sørgelig SoC der sidder i den, så det kan jeg egentlig godt forstå. - En hvilken som helst anden tablet i det prileje vil hjælpe gevaldigt. - Huawei, Lenovo, samsung laver alle ganske udmærkede tablets og fås også i det prisleje. Så du vælger bare den du kan få på januar tilbud i det prisleje.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

uha - det er også en seriøst sørgelig SoC der sidder i den, så det kan jeg egentlig godt forstå. - En hvilken som helst anden tablet i det prileje vil hjælpe gevaldigt. - Huawei, Lenovo, samsung laver alle ganske udmærkede tablets og fås også i det prisleje. Så du vælger bare den du kan få på januar tilbud i det prisleje.

SoC - hvad er det nu lige det står forEmbarrassed
Betryggende, at vide det trods alt ikke kan blive værre. Synes ellers jeg prøvede, at stresse den så meget jeg kunne, da jeg stod i butikken, hvor den egentlig kørte fint nok. 

Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 22:21
SoC betyder System on a Chip (mener jeg), hvilket bare betyder at man har samlet flere ting på en chip, typisk CPU og GPU (grafik) på samme chip.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 10:43
@flex195 - du er altid velkommen til at benytte dig af den supersmarte browserfunktion hvor du bare skriver det du vil lede efter direkte i adressefeltet. - så laver browseren selv en søgning, og ja SoC betyder System on Chip. - modsat en PC hvor du har en masse ting på bundkort, i cpu etc. Så har man i den mobile verden ikke mulighed for at have funktionaliteter ret mange andre steder end "hovedchippen" (det de fleste vil kalde en CPU, men det er ikke kun en cpu - derfor hedder det i mobilverdenen for en SoC)

Du har købt en maskine med den laveste snapdragon chip. en 210. Til sammenligning bruger Nokia i deres nokia 8 mobil en snapdragon 6-serie, og den er ikke engang den højeste serie. Snapdragon 210 som skulle sidde i din eksisterende tablet blev introduceret i 2014, som den laveste serie dengang, og den kan reelt ikke engang afspille Fuld HD video. Du kan selv finde den her https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Qualcomm_Snapdragon_systems-on-chip

Der findes flere producenter af de SoC's der benyttes i tablets og mobiler, så kan ikke fortælle hvilken du bare skal gå efter, for hver producent af tablets bruger stort set hver især en forskellig producent af chips, med mindre det er samsung som kun anvender deres egne. Navngivningen er derfor heller ikke mulig at holde styr på. Det eneste du reelt kan kigge på er faktisk versionen af android. Jo nyere den er (vi er på version 9.0 på mobiler nu, mens de fleste tablets ligger omkring version 8) Så er du om ikke andet garanteret at du ikke køber en enhed med indmad fra 2014.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 13:36
Hvis knægten vil spille Fortnite, så skal du sikre dig at tabletten kan. Det kan de nemlig ikke allesammen.

Fortnite Mobile minimum requirements for Android:

  • 64-bit Android 5.0 Lollipop or more recent
  • 3 GB free storage space
  • 3 GB RAM minimum 
  • GPU Adreno 530 or better, Mali-G71 MP20, Mali-G72 MP12 or better


Redigeret af Brixen - 29-December-2018 kl. 14:38
Venlig hilsen
KB
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 17:33
Tusind tak for jeres inputs og udførlig beskrivninger :) nu er jeg noget bedre rustet til januar udsalget, lige pt har jeg kig på - 

Lenovo Tab 4 Plus. 
Lenovo Yoga Tab 3.
Huawei M5. 

Han er 4 år gammel, så pt spiller han ikke Fortnite og tror heller ikke han kommer til det. Ellers har jeg det i hjemmebio'en, så kan han spille det der:) 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 16:08
Vi har flere Huawei tablets her hjemme, og er yderst tilfredse med dem. 

Jeg valgte netop dem fremfor Lenovos, fordi Lenovos i flere anmeldelser fik tæsk for at være elendige til multitasking og app-skift generelt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 16:32
Hvis du er villig til at give 2500kr, så overvej lige en iPad (2018) Ikke Mini eller Pro, bare den der hedder iPad. Det er sgu en kraftkarl til prisen og du kan ikke finde en Android tablet til samme pris, der kan hamle op med den på muskelkrafter.

Jeg er ellers selv Android bruger også, men da jeg skulle have ny tablet, efter min gamle Sony ikke kunne mere, kunne jeg simpelthen ikke forsvare overfor mig selv at købe en ny Android topmodel.
Min kæreste har den første udgave af iPad Pro 9.7". Jeg kan virkelig ikke mærke forskel på hendes og min, selvom hendes skulle være lidt kaftigere. Hendes kostede så over det dobbelte.

Ved godt det ikke var det du søgte råd om, men synes da du skulle overveje det :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 18:37
Vi har selv lige givet nevøerne en huawei M5. Kan dog ikke sige noget om performance. Der var noget med noget slim og andre ting som tog helt og aldeles overhånd juleaften :)
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du er villig til at give 2500kr, så overvej lige en iPad (2018) Ikke Mini eller Pro, bare den der hedder iPad. Det er sgu en kraftkarl til prisen og du kan ikke finde en Android tablet til samme pris, der kan hamle op med den på muskelkrafter.

Jeg er ellers selv Android bruger også, men da jeg skulle have ny tablet, efter min gamle Sony ikke kunne mere, kunne jeg simpelthen ikke forsvare overfor mig selv at købe en ny Android topmodel.
Min kæreste har den første udgave af iPad Pro 9.7". Jeg kan virkelig ikke mærke forskel på hendes og min, selvom hendes skulle være lidt kaftigere. Hendes kostede så over det dobbelte.

Ved godt det ikke var det du søgte råd om, men synes da du skulle overveje det :)

Jeg har faktisk slet ikke kigget på IPad, da jeg ikke bruger IOS enheder. Skal man stadig have installeret ITunes på sin computer for, at bruge sådan en? 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 21:37
Nej, det er længe længe siden at man har skullet det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu