recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android Tlf og apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android Tlf og apps

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android Tlf og apps
    Sendt: 25-Maj-2013 kl. 12:46
Har ikke fået mig købt en telefon endnu. Men det skal snart være.
Dog er det gået op for mig, stikke alle telefoner kan kører alle apps. Evt kan min Samsung galaxy mini ikke kører den lommeregner jeg havde planlagt. Kan ikke lige huske navnet.
Min svigermor klager over at hendes lg ikke kan kører nogle af de spil hun gerne vil spille.

Forstår godt teorien om hvorfor, men hvordan kan man undgå at købe en telefon som ikke kan kører apps.

Skal man op i topmodellerne? Kan man købe en huawei? Eller skal det være nexus modeller?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 12:59
Alle android, windows og apple tlf kan køre apps. Lommeregneren er da indbygget i min iP
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 13:10
Er godt klar over at de kan kører apps. Men ved android kan ikke alle telefoner køre alle apps. Hvorfor jeg har startet tråden.

Lommeregneren jeg ville køre hedder myscript calculator, og er genial, når man læser matematik.
Derudover kan min galaxy mini heller ikke køre fx simpsons tapped out.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 14:43
I princippet kan alle Android telefoner køre "alle" apps
I praksis kan visse apps dog være skrevet sådan at de kræver en minimum OS version, en minimum skærmopløsning eller en minimum mængde af ram/hukommelse. 

Det betyder at hvis man køber de aller billigste modeller, eller ældre modeller brugt, så kan man risikere at løbe ind i en af disse problem stillinger / begrænsninger

Der er ikke krav om at man skal købe topmodeller eller Nexus (men Nexus 4 er et rigtigt godt valg) og man kan også købe en Huawei - man skal blot sikre sig at den man nu køber opfylder nogle fornuftige minimumskrav 

Nu nævner du ikke noget om budget så det er lidt svært at anbefale specifikke modeller - men er du på et begrænset budget så check at specs opfylder disse absolute minimumskrav (uanset om du køber brugt eller nyt)

Galaxy S2 o.lign. 

OS version 4 Ice Cream Sandwich
skærmopløsning 800x480
1 gb ram
8gb intern hukommelse, heraf 1-1.5 gb apphukommelse
1 ghz dual-core cpu

Specs må selvfølgelig gerne være bedre, og er det også på mellemklasse og topmodeller idag, men uanset hvad du kigger på må specs ikke være mindre på nogle punkter. 

Har du penge til en god mellemklasse telefon så er anbefalede specs 
I det leje finder du eks. Nexus 4, LG Optimus G, Galaxy S3 o.lign. 
 
OS version 4.1-4.2 Jelly Bean 
1-1.5ghz quad-core
1-2gb ram
16gb intern hukommelse
1280x720 skærmopløsning

Et rigtigt godt sted at checke detaljerede specs på alle modeller er her:





Redigeret af spawn - 25-Maj-2013 kl. 14:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 14:47
Super, jeg troede, var blevet fortalt, at det skyldtes, at apps skulle være skrevet, så den specifikke model kun e kører app. Og ikke at det skyldtes de ovennævnte begrænsninger.
I mit tilfælde må det jo være mit minimum af hardware, 600 mhz cpu, alt for lidt ram og en lav opløsning på skærmen, der er skyld i begrænsningerne. Da android er 4.2.1 :)

Tak for dit uddybende svar. Synes jo faktisk at huawei hornor 2 og y300 er nogle ret lækre telefoner, men ville ikke kigge nærmere pga den information jeg havde
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er godt klar over at de kan kører apps. Men ved android kan ikke alle telefoner køre alle apps. Hvorfor jeg har startet tråden.

Lommeregneren jeg ville køre hedder myscript calculator, og er genial, når man læser matematik.
Derudover kan min galaxy mini heller ikke køre fx simpsons tapped out.

er det denne mini du har ?



Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Super, jeg troede, var blevet fortalt, at det skyldtes, at apps skulle være skrevet, så den specifikke model kun e kører app. Og ikke at det skyldtes de ovennævnte begrænsninger.
I mit tilfælde må det jo være mit minimum af hardware, 600 mhz cpu, alt for lidt ram og en lav opløsning på skærmen, der er skyld i begrænsningerne. Da android er 4.2.1 :)  

Ja, lige præcis :) Apps skrives ikke til specifikke modeller, alle modeller skal i princippet kunne køre alle apps, forudsat de opfylder nogle minimumskrav til hardware specs og OS version. 

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Tak for dit uddybende svar. Synes jo faktisk at huawei hornor 2 og y300 er nogle ret lækre telefoner, men ville ikke kigge nærmere pga den information jeg havde

Y300 er sådan set en glimrende telefon til det lave budget og det begrænsede behov, men hvis du kigger specs, så er den lige lidt i underkanten på ram og hukommelses siden og det vil med garanti skabe problemer med visse apps - jeg ville nok fravælge den pga disse punkter

Honor 2 derimod er et rigtigt godt bud  :)


Redigeret af spawn - 25-Maj-2013 kl. 14:58
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Er godt klar over at de kan kører apps. Men ved android kan ikke alle telefoner køre alle apps. Hvorfor jeg har startet tråden.

Lommeregneren jeg ville køre hedder myscript calculator, og er genial, når man læser matematik.
Derudover kan min galaxy mini heller ikke køre fx simpsons tapped out.


er det denne mini du har ?




Det er lige nøjagtig den. Var lidt af en nedgang at komme til, efter min iphone gik i stykker, men hva, men vænner sig næsten til det
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Tak for dit uddybende svar. Synes jo faktisk at huawei hornor 2 og y300 er nogle ret lækre telefoner, men ville ikke kigge nærmere pga den information jeg havde


Y300 er sådan set en glimrende telefon til det lave budget og det begrænsede behov, men hvis du kigger specs, så er den lige lidt i underkanten på ram og hukommelses siden og det vil med garanti skabe problemer med visse apps - jeg ville nok fravælge den pga disse punkter

Honor 2 derimod er et rigtigt godt bud  :)




Javel, må prøve at sætte mig dybere ind i diverse telefoner :)

Redigeret af aerik - 25-Maj-2013 kl. 15:02
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:04
Så lige at der også var en Nexus 4 til salg herinde for ca 2500


Det er også en super telefon til en god pris - med sikkerhed for altid at have nyeste og reneste Android 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 
Det er lige nøjagtig den. Var lidt af en nedgang at komme til, efter min iphone gik i stykker, men hva, men vænner sig næsten til det

Ja, det var noget at et spring :) 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Så lige at der også var en Nexus 4 til salg herinde for ca 2500


Det er også en super telefon til en god pris - med sikkerhed for altid at have nyeste og reneste Android 


Ja, og hAr virkelig lyst til at snuppe den. Men var ved tandlægen i torsdags, og det snuppede mere, end hvad der tilbage af min su når skatten er betalt :)

Så bliver ikke i maj 2013 jeg får købt en ny, så må se om den stadig er der, når min pung er fuld igen :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 
Det er lige nøjagtig den. Var lidt af en nedgang at komme til, efter min iphone gik i stykker, men hva, men vænner sig næsten til det


Ja, det var noget at et spring :) 


Gik fra android 2,3, med sony skin, til iOS, og hold op hvor var der stor forskel. Kunne pludselig godt forstå, hvorfor folk var så glade for deres iphones iOS var mere lækkert at navigere i.
Da jeg smadrede min iPhone kom jeg tilbage til android 2,3 med Samsung skin. Og nej kunne ikke ilde det ud. Opdaterede så til 4,2,1 cyanogen mod mini, og hvor er der stor forskel i forhold til hvad jeg har oplevet før. Den fleksible låseskærm er bare en af tingene :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu