recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android TV i sommerhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android TV i sommerhus

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reiler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android TV i sommerhus
    Sendt: 02-Januar-2022 kl. 10:16
Hej 

Vi har et sommerhus som vi skal udleje, jeg vil gerne have at lejerne kan se tv, Netflix osv., men uden at de kan rode i min opsætning og leje film osv. på min konto.

Hjemme har vi Waoo, som har en app (jeg ved dog ikke om den virker på Android TV bokse), men det ville være smart hvis den kunne bruges.

Er der nogen der har erfaringer om hvordan man bedst gør det?

Jeg tænkte på et købe f.eks. en STRONG LEAP-S1 4K eller lignende.

Det vigtige er som sagt at man kan se Waoo tv og Netflix, og meget gerne at man kan løse så brugerne ikke kan tilkøbe osv.

Michael
mvh
Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 10:57
 
 En TV App, er der logget på, så kan man jo f.eks ændre på kanalerne, f.eks til/fravælge. Det ser ikke ud til at der er en Waoo App til Android TV OS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 11:19


Hej.

Først vil jeg godt linke til en anmeldelse af 'STRONG LEAP-S1 NEW BOX WITH ALL THE CERTIFICATES AND ANDROID TV 10'


Citat fra ovenstående link: 'An interesting Box, but it is already behind the You-Box that has a more powerful SoC and a similar price as you can see in our review.'


Den kan bestilles fra Amazon Tyskland med gratis forsendelse, men man skal betale 6% ekstra i momsforskel.


Og så til den anden del at det spørgsmål, det om at man kan låse så brugerne ikke kan tilkøbe osv.

Der findes to slags bokse. Der findes Android TV bokse, og så findes der Android Bokse, med et styresystem lige som en Tablet eller Mobil.

Man kan kun se Netflix i 4K på Android TV bokse der er fremstillet på nogle meget få fabrikker der er godkendt af Netflix. Alle andre vil kun kunne vise Netflix i SD.

På min H96 Max Android Boks har jeg brugt mange Apps, helt UDEN at bruge min Google login eller Google Play Store. Jeg har ganske enkelt aldrig tastet dem ind. Boksen kender dem ikke.

Jeg har downloadet alt fra alternative sites, som https://apkpure.com/ eller https://www.apkmirror.com/

Jeg ved ikke om der til Android TV findes lignende alternative sites, hvor man kan tro på at de downloadede files ikke er inficeret med virus?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 02-Januar-2022 kl. 12:04
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 En TV App, er der logget på, så kan man jo f.eks ændre på kanalerne, f.eks til/fravælge.


Da jeg lige har anskaffet en Android TV boks, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken app det f.eks. kunne være. Har du nogle eksempler?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 12:34
 DRTV, TV2 Play, Discovery+, V Play, Disney+, HBO Max, C More, Blockbuster, der er meget der kan fås.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 DRTV, TV2 Play, Discovery+, V Play, Disney+, HBO Max, C More, Blockbuster, der er meget der kan fås.


Jeg har TV2 Play (incl. sport) og Discovery Plus, men hvordan til-/fravælger man kanalerne i disse apps?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 13:08

 Der kan på TV2 Play fravælges sport og Reklamer, på Discovery+ kan der tilkøbes Flow kanaler. https://auth.discoveryplus.com/dk/product?flow=purchase
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der kan på TV2 Play fravælges sport og Reklamer, på Discovery+ kan der tilkøbes Flow kanaler. https://auth.discoveryplus.com/dk/product?flow=purchase


Det du nævner der har jo ikke noget at gøre med til-/fravalg af kanaler i app'en, men derimod hvilken app (abonnement) man vælger/køber. Og det var ikke det du skrev tidligere.

Flemming


Redigeret af fltk - 02-Januar-2022 kl. 13:22
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 13:30
  TV2 Play fås enten med udelukkende On Demand, med Flow uden sport, og med Flow + Sport, derudover fås alle udgaver med eller uden reklamer. Der vil altid være reklamer på Flow.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2022 kl. 18:18
Som nævnt af andre, findes Waoos app ikke til Android Tv 

Men en mulighed, hvis du vil forhindre leje af film, er et Apple Tv - det understøtter nemlig ikke filmleje hos Waoo. 

Og på Netflix kan du lave en profil, som man kun har adgang til med en bestemt PIN-kode.

Du kan også låse selve Apple Tv med en PIN-kode, men det forhindrer dog ikke at man piller ved opsætningen af apps på boksen.

Selve TV'ets indstillinger kan i nogle tilfælde låses med en børnelås, ellers er Hotel (også kaldet Hospitality) Mode vejen frem.

  



Redigeret af longjohn2 - 02-Januar-2022 kl. 18:20
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 12:27
Har samme behov - også uden at finde en god løsning :-(

Tror jeg ender med at lade diverse streaming apps være installeret uden konto, og så må lejere logge ind med deres egne konti og det er deres eget ansvar om de husker at logge ud når de forlader stedet.

Kender nogen der havde et AppleTV kørende på udlejers iCloud konti, og pludselig opdagede de at nogen havde slået den funktion til der brugte iCloud billederne til pauseskærm. Det var ikke så fedt Embarrassed
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2022 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:


Tror jeg ender med at lade diverse streaming apps være installeret uden konto, og så må lejere logge ind med deres egne konti og det er deres eget ansvar om de husker at logge ud når de forlader stedet.


Det lyder da så absolut som den bedste løsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu