recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Androidbokse og variabel framerate?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Androidbokse og variabel framerate?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[men den kan så til gengæld, så meget andet, som Android TV ikke kan. Og til helt andre priser, da den ikke skal gennem en Californisk mellemmand.

Hilsen Carsten.


Ud over at køre en mobil version af DR's program oversigt, så har jeg ikke set noget endnu - ved ikke hvem den californiske mellem mand er, men fred med detLOL

Man kan ofte købe f.eks. Chromecast TV eller Nokias boks til 500kr på tilbud, og Xiaomi til under 400kr - Personligt, synes jeg ikke at det giver mening at spare 150kr, når prisen er en meget ringe streaming oplevelse.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

 Man kan ofte købe f.eks. Chromecast TV .....

Hej.

Chromecast with Google TV har lige været nedsat til $39.99 shipped, hos flere Amerikanske forhandlere:


Er der en der kan fortælle, mig hvorfor Danskerne skal betale 549 Kr + Porto?
Som er den laveste pris, jeg kunne finde.

Hilsen Carsten.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2022 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Er der en der kan fortælle, mig hvorfor Danskerne skal betale 549 Kr + Porto?
Som er den laveste pris, jeg kunne finde.

Hilsen Carsten.


Ja det er ret ligetil, for det første er der ikke VAT/Moms med i de 40$ da den variere fra stat til stat, så den tillægges først til sidst. Dernæst er lønningerne markant højere i Danmark.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

 Ja det er ret ligetil, for det første er der ikke VAT/Moms med i de 40$ da den variere fra stat til stat, så den tillægges først til sidst. Dernæst er lønningerne markant højere i Danmark.

Hej.

Selv når jeg lægger 25% Moms til, får jeg det kun til 338,55 Kr.
Det er godt 250 Kr mindre, end vi skal betale i Danmark. Enten må der være noget galt med Googles fortjeneste, eller ham der skal pakke og sende den i Danmark må være utrolig langsom?


Citat mig selv:'Så den s905w2 som jeg tidligere linkede til, kan både afspille VP9 P2 / 8K@60fps / 10bit HDR samt AV1 / 4K@24fps / 10bit fra YouTube eller dens interne afspiller.'

Men hvordan så med Chromecast med Google TV?

Citat: 'VP9 P2 / 8K@60fps / 10bit HDR OK (Only with Kodi)
AV1 / 4K@24fps / 10bit Frameskip (SW)'


Den kan kun afspille VP9 P2 / 8K@60fps / 10bit HDR i Kodi
og for afspilning af AV1 / 4K@24fps / 10bit skipper den frames,
da den prøver at afspille AV1, i langsom software.

Undskyld at jeg spørger, hvordan kan du foreslå andre, at købe en Chromecast med Google TV,
som både koster 250 kr mere, fordi lønningerne er markant højere i Danmark, har begrænsninger 
i afspilning af 8K og IKKE kan afspille AV1, som er fremtiden?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-Marts-2022 kl. 11:27
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 12:51
Det er jo ligegyldigt om en boks med mobil-Android kan dekode AV1, når den ikke kan hente AV1-signalet ned fra f.eks. Netflix. Det kræver, at boksen kører Android TV eller Google TV.

Hvordan kan du foreslå nogen at købe en boks til TV-brug, som ikke kan afspille Netflix i over SD-kvalitet og generelt afspiller alle streamingtjenester i lav streamingkvalitet? Og som oven i hatten har en brugerflade, der ikke egner sig til sofabrug.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Selv når jeg lægger 25% Moms til, får jeg det kun til 338,55 Kr.
Det er godt 250 Kr mindre, end vi skal betale i Danmark. Enten må der være noget galt med Googles fortjeneste, eller ham der skal pakke og sende den i Danmark må være utrolig langsom?


En dansk virksomhed køber et parti Chromecasts med Google TV  i udlandet, de køber dem næppe af google da tv boksen ikke er lanceret i Danmark. Frimaet/grosissten de køber dem af skal køre dem til Danmark, her skal det på lager af en lagermedarbejder der tjener 2-3 gange mere end en lagermedarbejder i udlandet - Så skal ordren modtages i en webshop, af en medarbejder som også er markant bedre lønnet end en sådan i udlandet, og med højere driftsomkostninger sådan helt generelt.

Så skal lagermedarbejderen pakke din ordre, i emballage som også er dyrere end i udlandet, herefter skal det sendes ud med et fragtselskab der også er markant bedre lønnet end i udlandet, og med langt langt højere driftomkostninger grundet brændstofafgifter m.v.

Det er simpelthent for naivt at tage en USA pris og bare smide moms på, og så tro at man kan købe varen til samme pris i Danmark.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Undskyld at jeg spørger, hvordan kan du foreslå andre, at købe en Chromecast med Google TV,
som både koster 250 kr mere, fordi lønningerne er markant højere i Danmark, har begrænsninger 
i afspilning af 8K og IKKE kan afspille AV1, som er fremtiden?

Hilsen Carsten.



Jeg vil tro at minimum 90% af dem der køber en tv boks, ønsker at anvende streamingtjenester i et eller andet omfang - En mobilbaseret boks er 100% uegnet til formålet.

Redigeret af Kasper_J - 17-Marts-2022 kl. 13:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan kan du foreslå nogen at købe en boks til TV-brug, som ikke kan afspille Netflix i over SD-kvalitet og generelt afspiller alle streamingtjenester i lav streamingkvalitet? Og som oven i hatten har en brugerflade, der ikke egner sig til sofabrug.

Hej.

Nu bruger vi ikke Netflix. Vi har prøvet to gange, og det er bare ikke os. Hvis vi skulle få lyst til at prøve en 3. gang, findes der en Netflix App til vores TV.

Hos os bruger vi en lækker fjernbetjening, som vi også finde meget egnet til sofabrug. Her er en 5:48 min lang YouTube:
 

Og da den kan lære 33 af en fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening til Receiver, TV og Boks.

Her er et andet link til en 3:32 min lang YouTube til en anden mulighed med Indbygget tastatur:

'Air Mouse C120 - review from GEARBEST.COM'


Personligt forstår jeg ikke, hvorfor alle absolut skal bruge den samme type fjernbetjening.

Hilsen Carsten.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

En dansk virksomhed køber et parti Chromecasts med Google TV  i udlandet, de køber dem næppe af google da tv boksen ikke er lanceret i Danmark. Frimaet/grosissten de køber dem af skal køre dem til Danmark, her skal det på lager af en lagermedarbejder der tjener 2-3 gange mere end en lagermedarbejder i udlandet - Så skal ordren modtages i en webshop, af en medarbejder som også er markant bedre lønnet end en sådan i udlandet, og med højere driftsomkostninger sådan helt generelt.

Så skal lagermedarbejderen pakke din ordre, i emballage som også er dyrere end i udlandet, herefter skal det sendes ud med et fragtselskab der også er markant bedre lønnet end i udlandet, og med langt langt højere driftomkostninger grundet brændstofafgifter m.v.

Det er simpelthent for naivt at tage en USA pris og bare smide moms på, og så tro at man kan købe varen til samme pris i Danmark.


En dansk virksomhed skal også give to års reklamationsret (noget som Google sikkert ikke hjælper til med).

Og så skal man nok ikke sammenligne en tilbudspris med en ikke-tilbudspris.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Personligt forstår jeg ikke, hvorfor alle absolut skal bruge den samme type fjernbetjening.


Men alligevel skamroser du din fjernbetjening i 90% af dine indlæg (der alle mere eller mindre indeholder samme copy/paste-indhold).
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Nu bruger vi ikke Netflix. Vi har prøvet to gange, og det er bare ikke os. Hvis vi skulle få lyst til at prøve en 3. gang, findes der en Netflix App til vores TV.

Hos os bruger vi en lækker fjernbetjening, som vi også finde meget egnet til sofabrug. Her er en 5:48 min lang YouTube:
 

Og da den kan lære 33 af en fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening til Receiver, TV og Boks.

Her er et andet link til en 3:32 min lang YouTube til en anden mulighed med Indbygget tastatur:

'Air Mouse C120 - review from GEARBEST.COM'


Personligt forstår jeg ikke, hvorfor alle absolut skal bruge den samme type fjernbetjening.

Hilsen Carsten.



Du kan bruge den samme fjernbetjening på en enhed der bruger Android TV -Alt  fra spil controllere, til tastaturer og fjernbetjeninger. Kan bare ikke se at det er en, trods alt ringe, merpris hver, at have ringere billedkvalitet på alle streamingtjenester.

Redigeret af Kasper_J - 17-Marts-2022 kl. 16:39
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hos os bruger vi en lækker fjernbetjening, som vi også finde meget egnet til sofabrug. Her er en 5:48 min lang YouTube:
 

Og da den kan lære 33 af en fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening til Receiver, TV og Boks.


Der er stor forskel på, hvad vi finder lækkert ved en fjernbetjening.
Jeg foretrækker en som denne


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

  Du kan bruge den samme fjernbetjening på en enhed der bruger Android TV 


Hej.

Det er pudsigt. Jeg kan huske at der kom en firmware opdatering til shield, så at kunne bruge denne fjernbetjening. Jeg vil tro, at det var til en Android TV ver 9. Er du helt sikker på at den vil virke med Android TV ver 11?
Og også til alle de andre Android TV bokse. Hvis der skulle laves en speciel firmware til shield.  Hvorfor skulle der så ikke også laves specielle versioner, til alle de andre Android TV bokse?

Min H96 Max har ikke ringere billedkvalitet på alle streamingtjenester. Det den har er, at den ikke kan afspille Netflix i 4K, da kun bokse der er fremstillet på en af meget få fabrikker, kan godkendes af Netflix. Jeg tror heller ikke at Prime Video kan afspilles i 4K.

Men nu er der mange Danskere der ikke ser 4K video. Og andre der prioriterer andre ting som DRTV Guide eller 10GB gratis VPN om måneden højere end 4K.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu