|
Ang 3D på tv fra Mediecenter |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal man så have det der Nvidia 3DPlay ved siden af til Nvidia, eller hvad det nu hedder til ATI?
Og tusinde tak fordi du gider at hjælpe, tror fruen er mest glad for vi kan bibeholde vores reciever og jeg ikke behøves brokke mig over evt "dårligere" lyd. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Nvidia 3D play er med i de nyeste Nvidia drivere, men jeg mener nu stadig at Intel Sandy/Ivy bridge er et klart bedre valg til afspilning af 3D blu ray.
På Nvidia drivere skal du ind i driver opsætningen hver gang du skal skifte mellem 2D og 3D, hvilket i min optik ikke er holdbart. AMD/ATI gider ikke gøre det store ud af at optimere drivere til streaming af video, hvilket i PowerDVD 11/12 og TMT 5.2 medfører stuttering. Intel derimod kører både med PowerDVD og TMT 5.2 både 3D og 2D indhold helt uden problemer og uden du skal ind og slå 3D fra og til i driver.
Redigeret af jespermart - 06-Maj-2012 kl. 22:31 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Ok jeg siger tusinde tak for hjælpen. Bliver et Nvidia kort så, da jeg ikke kan forsvare at skifte bundkort og cpu ud. Da jeg netop i sin tid valgte en i7 for den kunne køre videre med få opgraderinger gennem nogle år. Har indtil videre "kun" opgraderet fra et HD4890, til et HD5450 og nu igen. Hvilket så bliver Nvidia. Hvad vil du anbefale af enten 430 eller 520? Eller er det et AMD kort som klarer det lige så godt, hvilken serie skal man kigge på der? (Så holder grafikkortet sikkert, til der kommer et med 4K opløsning) ![]() Redigeret af JordanDK - 06-Maj-2012 kl. 23:18 |
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
jeg må indrømme at tanken med flere udgange på gfx ikke lige havde strejfet mig
![]() |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
dels har jeg spurgt på et par fora og dels været igennem en del "430 vs 520 tråde" og konklusionen allesammen har været at 430 er bedst til HTPC, hvis deinterlacing er noget der skal bruges - det er ikke rigtigt lykkedes mig at forstå hvorfor - jeg tror nok det har noget med antallet af cuda cores at gøre. Men alligevel tænker jeg måske nogle af de nye (og meget dyrere så må være endnu bedre pga. endnu flere cuda cores).
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Jeg har prøvet Nvidia GT 520 low profile silent og var meget tilfreds pånær måden du skal skifte til 3D på.
AMD 6570 har jeg aldrig fået til at køre ordentligt uafhængigt af hvilke driver versioner jeg har prøvet. Så mit valg ville også blive Nvidia GT 520 prismæssigt er det i orden ca. 375,- og den udgave jeg har er silent, og jeg mener ikke du kan få GT 430 i low profile og silent
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Fruen er glad for jeg ikke skal ofre penge på en reciever.
![]() Sidste spørgsmål jeg egenligt har. Kører jo med splitter ud nu til henholdsvis tv og projektor, med denne løsning her. Gætter jeg på, at jeg mister mit mediecenter over projektoren, da det kabel til reciever kun vil transportere lyd? Eller er det bare at ændre default skærm i settings når det er? |
|
|
![]() |
|
Okay, som jeg forstår det, så skal man altså have fat i sin mus hver gang man se 3D for at aktivere det? Det virker ikke så WAF eller børnevenligt. ![]() Om grafikkortet er low profile eller ej, har ikke den største betydning da et alm. lige akkurat kan klemmes i. Det vigtigste er, at det er lydløst. |
|
|
![]() |
|
Det skal du, sådan var det i det mindste for 2 måneder siden, jeg er ikke klar over om der er kommet autoswitching til 3d i nyere drivere.
AMD autoswitcher til 3D, men jeg ved heller ikke om de har fået styr på streaming af video i de nyeste drivere. |
|
Jesper
|
![]() |
|
Det skulle være muligt via driver at ændre default Display til enten dit TV eller Projektor, ikke for at køre rundt i det, men Ivy bridge har 1 displayport med konverter = 1 HDMI 1 Dvi med konverter = 1 HDMI 1 Hdmi = 1 HDMI Hvoraf to kan være aktive på samme tid :) Så hvis dit board er z68 socket 1155 er løsningen ligefor ![]() Redigeret af jespermart - 07-Maj-2012 kl. 11:55 |
|
Jesper
|
![]() |
|
Jamen det er socket 1135
![]() Så løsningen er ikke ligefor, men det er jo det som gør en klogere ved at rode. ![]() Altså kender intet til Intels drivere, ej heller Nvidia, men i AMD kan godt køre med 2 skærme også og det er til at ændre, gætter på en batch fil evt kan klare opgaven. |
|
|
![]() |
|
Redigeret af jespermart - 07-Maj-2012 kl. 15:30 |
|
Jesper
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |