recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang 3D på tv fra Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang 3D på tv fra Mediecenter

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Det skal du, sådan var det i det mindste for 2 måneder siden, jeg er ikke klar over om der er kommet autoswitching til 3d i nyere drivere.

AMD autoswitcher til 3D, men jeg ved heller ikke om de har fået styr på streaming af video i de nyeste drivere.

 
Jeg fik et Samsung ES6850 igår, og det skulle da klart nok testes med min HTPC, som har Nvidia GT430 i sig, og med TMT 5
 
Det virker ganske fint med 3D, og man skal ikke skifte manuelt.

Dog er der forskel på, hvilke type 3D man afspiller. SBS (Side By Side) skal skiftes manuelt på TVét (ikke på HTPCén). Jeg er dog lige ved at tro, at det er TMT man skal ændre dette i, da "alm." 3D skifter automatisk.
Det blev kun til forholdsvis ganske korte tests, da det kneb lidt med at finde 3D materiale. Og jeg af gode grunde ikke havde noget nævneværdigt materiale på lager, da det er mit første møde med 3D. Så jeg hentede lidt trailers fra nettet som jeg testede med, men blev først sent klar over, at der er forskel på SBS og almindelig (hvad dælen det så en hedder). Der er også en 3. mulighed, (over/under), men den fandt jeg ikke lige noget materiale til.
Hvornår og hvad der går at Samsung TVét skifter/ikke skifter automatisk, det aner jeg ikke. Men som sagt, så tror jeg det er TMT5 man skal have fat i, i det her tilfælde.
 
 
Der testes videre i de kommende dage/uge.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg fik et Samsung ES6850 igår, og det skulle da klart nok testes med min HTPC, som har Nvidia GT430 i sig, og med TMT 5
 
Det virker ganske fint med 3D, og man skal ikke skifte manuelt.

Dog er der forskel på, hvilke type 3D man afspiller. SBS (Side By Side) skal skiftes manuelt på TVét (ikke på HTPCén). Jeg er dog lige ved at tro, at det er TMT man skal ændre dette i, da "alm." 3D skifter automatisk.
Det blev kun til forholdsvis ganske korte tests, da det kneb lidt med at finde 3D materiale. Og jeg af gode grunde ikke havde noget nævneværdigt materiale på lager, da det er mit første møde med 3D. Så jeg hentede lidt trailers fra nettet som jeg testede med, men blev først sent klar over, at der er forskel på SBS og almindelig (hvad dælen det så en hedder). Der er også en 3. mulighed, (over/under), men den fandt jeg ikke lige noget materiale til.
Hvornår og hvad der går at Samsung TVét skifter/ikke skifter automatisk, det aner jeg ikke. Men som sagt, så tror jeg det er TMT5 man skal have fat i, i det her tilfælde.
 
 
Der testes videre i de kommende dage/uge.


Kandersen.

You make my day, så jeg ikke i tvivl om hvilket kort jeg skal have længere. Clap

Jeg tror nok de kalder det Checkerboard, når det er almindelig. SBS og Over/Under er vidst det samme, bare måden der er anderledes. Men vidste godt til de to formater man skulle skifte på tv, da mit grafikkort sjovt nok understøtter disse med lyd og det hele.

Har et enkelt klip med over/under hvis det har interesse?

Synes også generelt det er svært finde nogle klip på nettet. Dem jeg fandt var 100år om blive hentet ned og det jo ikke optimalt når man vil teste med det samme. Big smile

Af materiale havde jeg intet lager, så måtte ty til min bror's butik og lige "låne" nogle titler med hjem, mod jeg passer godt på dem, da de er helt nye.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

You make my day, så jeg ikke i tvivl om hvilket kort jeg skal have længere. Clap 
Bare du husker, at mine erfaringer er/var baseret på ganske få timer med 3D og HTPC for første gang i går aftes, (og det blev sent ud på natten). LOL

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Jeg tror nok de kalder det Checkerboard, når det er almindelig. SBS og Over/Under er vidst det samme, bare måden der er anderledes. Men vidste godt til de to formater man skulle skifte på tv, da mit grafikkort sjovt nok understøtter disse med lyd og det hele.
Ok, så behøver jeg nok ikke lede længe efter de vise sten på, hvorfor TVét skal skiftes manuelt. Lidt irreterende, men en løsning jeg kan leve med.

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har et enkelt klip med over/under hvis det har interesse?
 
Jatak, eller link til det. Vil gerne teste det hele, så jeg ved hvor jeg skal sætte mit "praktiske" fokus, når det hele skal strikkes sammen, så ungerne kan klare sig selv, uden at farmand skal rode rundt i 27 forskellige ting LOL

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Af materiale havde jeg intet lager, så måtte ty til min bror's butik og lige "låne" nogle titler med hjem, mod jeg passer godt på dem, da de er helt nye.
 
Jeg skal have fat i et par BDére i 3D i dag, som jeg så ripper til min server i BD format. Det var stortset den eneste løsning jeg ikke fik testet igår, ud over "over/under" 3D formatet.
 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:55
Ah okay, så du ved ikke om man skal skifte 3D blu-ray manuelt i nvidia control eller om tv finder ud af det. Spændende.

Hentede herinde fra, Prometheus er over/under, men det kører langsomt med at hente ned.

http://www.freehd3d.info/
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ah okay, så du ved ikke om man skal skifte 3D blu-ray manuelt i nvidia control eller om tv finder ud af det. Spændende.
Det tester jeg i aften. Skal bare lige have købt en 3D BD, som jeg så ripper i fuld format. (Bliver nok Tintin).
Der står lidt (en hel del) om de forskellige 3D formater på denne side:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hentede herinde fra, Prometheus er over/under, men det kører langsomt med at hente ned.

http://www.freehd3d.info/

Perfekt!
 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 13:41
Venter spændt på resultatet så.

Den hjemmeside vil jeg lige tjekke ud.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 14:15
Jeg må nok lige kaste mit besyv med i denne gt430 debat.
Har kørt med gammel receiver og tmt5 i lang tid nu.
Det er korrekt at kortet fint kører hd lyd til receiver og 2d/3d billede til tv, på hver sin port.
Det er også korrekt at tmt5 selv skifter til 3d og 24hz
Men....  det er kun fordi at stereoscopisk 3d er aktiveret i nvidia driveren pr. automatik, når man har kørt guiden igennem.
Dvs. den er altid aktiveret, så når du popper en alm bluray i, så skifter tmt5 igen til 3d og 24hz.
Korriger mig venligst hvis jeg har misset den feature, som muliggør auto enable at stereoscopisk 3d i nvidia driveren.
For jeg må stadigvæk bruge løsningen med bat filer, for at styre om stereoskopisk 3d er aktiveret eller ikke, inden jeg fyrer 2d eller 3d blurays afsted mod mit 3dtv.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg må nok lige kaste mit besyv med i denne gt430 debat.
Har kørt med gammel receiver og tmt5 i lang tid nu.
Det er korrekt at kortet fint kører hd lyd til receiver og 2d/3d billede til tv, på hver sin port.
Det er også korrekt at tmt5 selv skifter til 3d og 24hz
Men....  det er kun fordi at stereoscopisk 3d er aktiveret i nvidia driveren pr. automatik, når man har kørt guiden igennem.
Dvs. den er altid aktiveret, så når du popper en alm bluray i, så skifter tmt5 igen til 3d og 24hz.
Korriger mig venligst hvis jeg har misset den feature, som muliggør auto enable at stereoscopisk 3d i nvidia driveren.
For jeg må stadigvæk bruge løsningen med bat filer, for at styre om stereoskopisk 3d er aktiveret eller ikke, inden jeg fyrer 2d eller 3d blurays afsted mod mit 3dtv.


Okay, så hvis man vælger ikke bruge tmt5 til 2D blu-ray, så er man ude over det problem? Der har jeg jo trods alt PS3 hvis det skal være. Den eneste grund til, jeg ikke ønsker bruge den til 3D blu-ray er simpelthen fordi, så jeg tvunget til at skifte reciever og når jeg nu har blu-ray drevet i HTPC i forvejen, så det noget billigere bare at skifte grafikkort. Ellers har det lange udsigter for mit vedkommende, da der også gerne skulle være lidt mønt til sommerferien.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 15:21
h8red - Hvis jeg forstår dig korrekt, så mener du, at efter 3D er "aktiveret", så starter den altid i 3D, også når man afspiller 2D ?
Det kan jeg klart afvise (hos mig ihvertfald), for jeg testede en Imax film, som jeg troede/mente var 3D, men det var en 2D, og den blev fint afspillet i 2D.
 
Jeg skal også lige understrege, at jeg har INTET aktiveret efter jeg fik 3D TV igår. Jeg satte det til (og kæmpede en del med at få skærmen til at passe, af een eller anden underlig årsag). Og så gik jeg ellers i gang med at teste.
Med til historien skal det lige siges, at alt mit udstyr går igennem en Onkyo TX-NR609 receiver, som er 3D/HDMI 1.4. Jeg har ingen ide om, hvorvidt det har betydning resultat.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg må nok lige kaste mit besyv med i denne gt430 debat.
Har kørt med gammel receiver og tmt5 i lang tid nu.
Det er korrekt at kortet fint kører hd lyd til receiver og 2d/3d billede til tv, på hver sin port.
Det er også korrekt at tmt5 selv skifter til 3d og 24hz
Men....  det er kun fordi at stereoscopisk 3d er aktiveret i nvidia driveren pr. automatik, når man har kørt guiden igennem.
Dvs. den er altid aktiveret, så når du popper en alm bluray i, så skifter tmt5 igen til 3d og 24hz.
Korriger mig venligst hvis jeg har misset den feature, som muliggør auto enable at stereoscopisk 3d i nvidia driveren.
For jeg må stadigvæk bruge løsningen med bat filer, for at styre om stereoskopisk 3d er aktiveret eller ikke, inden jeg fyrer 2d eller 3d blurays afsted mod mit 3dtv.

Også min oplevelse Nvidias driver bliver ved med at afspille alt i 3D indtil man går in i driveren og slår det fra
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg må nok lige kaste mit besyv med i denne gt430 debat.
Har kørt med gammel receiver og tmt5 i lang tid nu.
Det er korrekt at kortet fint kører hd lyd til receiver og 2d/3d billede til tv, på hver sin port.
Det er også korrekt at tmt5 selv skifter til 3d og 24hz
Men....  det er kun fordi at stereoscopisk 3d er aktiveret i nvidia driveren pr. automatik, når man har kørt guiden igennem.
Dvs. den er altid aktiveret, så når du popper en alm bluray i, så skifter tmt5 igen til 3d og 24hz.
Korriger mig venligst hvis jeg har misset den feature, som muliggør auto enable at stereoscopisk 3d i nvidia driveren.
For jeg må stadigvæk bruge løsningen med bat filer, for at styre om stereoskopisk 3d er aktiveret eller ikke, inden jeg fyrer 2d eller 3d blurays afsted mod mit 3dtv.

Også min oplevelse Nvidias driver bliver ved med at afspille alt i 3D indtil man går ind i driveren og slår det fra
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 20:46
Hmm, fik fat i en 3D film idag (Ronald Barbaren). Men første forsøg gik bestemt ikke godt. Rippede den i fuld med DVDfab, afspillede den i 7MC med TMT5, og selve indledningen er 2D, indtil menuen hvor selve filmen skulle startes, så gik den kold. Tror rippen er defekt, eller så er der noget galt.
 
Anyway, pointen er, at det starter op som det skal, i 2D.
 
Fik desværre ikke testet med en almindelige 2D BD, for jeg fik en grum mistanke om, at det måske var orginal disken det var galt med. Så jeg lukkede mediecenteret ned og startede den istedet på PS3éren. Der blev jeg da i det mindste så klog, at originaldisken fejler ingenting (tror jeg). Til gengæld ser 3D helt galt ud. Den er totalt ude af synk når der er bevægelser.
Jeg har netop lagt brillerne og forladt filmen, men desværre insisterede ungerne i, at de gerne vil se den færdig, i 3D. Så jeg kan ikke rigtig komme videre, medmindre nogen kan fortælle mig, hvorfor det her "synk" problem opstår på PS3éren.. Det er som om alle bevægelser er trippel med en smule forsinkelse. Ved langsomme bevægelser, så er 3D effekten helt fin.
 
Ang. det med 2D og 3D på mediecenteret, der er jeg ret sikker på, at jeg ingen problemer har, da filmen som sagt startede fint i 2D.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu