recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang 3D på tv fra Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang 3D på tv fra Mediecenter

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:11

Hvilket tv har du ?

Jeg har samsung ps50c7705, og hvis nvidia driveren har flueben i stereoscopisk 3d, og jeg skifter til 24Hz
Så siger mit tv put on you glasses.
Hvis den ikke har og jeg skifter til 24Hz, så nævner den ikke noget om briller.
 
Så hvis din film får tmt5 til at skifte til 24 hz automatisk og du har flueben sat under stereoskopisk 3d i nvidia driveren. Og den ikke får tv´et til at bede om briller, så er der noget jeg helt har misforstået.
Og nu har jeg haft dette setup siden jeg fik mit tv for snart 2 år siden.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:31
Hvem stiller du spørgsmålet til?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Hvilket tv har du ?

Samsung UE46ES6805 (ny 2012 model)

Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg har samsung ps50c7705, og hvis nvidia driveren har flueben i stereoscopisk 3d, og jeg skifter til 24Hz

Så siger mit tv put on you glasses.
Hvis den ikke har og jeg skifter til 24Hz, så nævner den ikke noget om briller.
 
Så hvis din film får tmt5 til at skifte til 24 hz automatisk og du har flueben sat under stereoskopisk 3d i nvidia driveren. Og den ikke får tv´et til at bede om briller, så er der noget jeg helt har misforstået.
Og nu har jeg haft dette setup siden jeg fik mit tv for snart 2 år siden.
Som nævnt i går. Jeg har intet rørt i driveren/Nvidia panelet, udover at jeg kæmpede med at få skrivebordet/desktop til at passe.
 
Jeg har:
1. Fjernet mit gamle 46" Full HD Sony W4500 (Ikke 3D)
2. Tilsluttet 46" Samsung Full HD (3D) med samme kabler osv.
Thats it!
 
Såvidt jeg kan huske fra Nvidia kontrolpanlet, så står 3D til at blive styret af programmet som overtager det, (hvilket er TMT5 eller MCE).
 
Skal lige siges, at det andet 3D materiale jeg har fået testet med, det er IKKE afspillet med TMT5, da det har været MP4 filer og MKV filer. Men det burde altså ikke have nogen betydning i det her tilfælde, da det omtalte problem åbenbart er, at hos nogen afspilles 2D materiale i 3D, indtil man manuelt deaktivere 3D i Nvidia driveren.
 
Det er måske også værd at bemærke, at Windows ikke registrerer mit TV, men derimod min Onkyo Receiver som værende skærmen. Jeg ved ikke om det kan have en betydning, (og så meget desto mere underligt er det, at jeg skulle kæmpe med at få skrivebordet til at passe til skærmen).
Min skærm er sat op til 1920x1080 50Hz. Den skifter ikke selv til 24Hz ved 2D materiale.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:55
@kandersen
Har du kun prøvet SBS materiale og ikke 3DBD titler ?
For så kan jeg godt forstå hvis du ikke oplever det problem som jeg har.
3D i nvidia driveren skal kun være aktiv for 3D blurays nemlig.
SBS 3D vil altid virke, da man jo manuelt sætter sit tv i den til stand.
Tror du vil opleve, at hvis du sætter 3D til i driveren og skifter til 24Hz så vil dit tv bede dig om at tage 3d brillerne på.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 20:46
Hmm, okay der er noget galt et sted. Jeg kan ikke afspille 3DBD titler, heller ikke i ISO. Men det er kun i 3D jeg ikke kan afspille dem. Hvis jeg vælger at afspille filmen i 2D, så afspiller den fint. Tror det er TMT5 der er problemet. Jeg har ikke lige andet at teste med. Så indtil jeg får løst det, så kommer jeg ikke rigtig videre.. Hmm! Angry
 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm, okay der er noget galt et sted. Jeg kan ikke afspille 3DBD titler, heller ikke i ISO. Men det er kun i 3D jeg ikke kan afspille dem. Hvis jeg vælger at afspille filmen i 2D, så afspiller den fint. Tror det er TMT5 der er problemet. Jeg har ikke lige andet at teste med. Så indtil jeg får løst det, så kommer jeg ikke rigtig videre.. Hmm! Angry
 


Har du i Nvidia sat dit 3D play op? Det har jeg læst mig frem til at man skal gøre for at det virker. Så ender du sikkert ud i det samme, som andre skriver med, at man manuelt skal skifte til stereoskopisk 3D og selv slå det fra igen. Det "sjove" ved det er, at det er næsten umuligt finde noget om på nettet, så folk ser det åbenbart ikke som et irriterende problem, hvis det virkelig er tilfældet?

Har dog læst mig frem til man måske kan mappe en key, så det kan slås til og fra. Control+t virker hvert fald på Dell computere. Nogle som kan bekræfte det? Da det jo er rimelig nemt mappe en key i Imon hvert fald. Tog mig under 20 min, at sætte de mest brugte knapper op til PowerDvd12. Det virker bare. 

Overvejer lidt faktisk læse op på nogle AMD kort, for hvis det virkelig er tilfældet, bliver det aldrig kone/børnevenligt herhjemme og jeg ved jeg vil have hende i røret hver evig eneste gang jeg ikke er hjemme hvis børnene vil se noget i 3D. Vil ikke kalde hende teknik forskrækket, men for hende gælder det bare om, at det virker når det skal bruges uden at skulle rode med alt muligt. Selvfølgelig kan ps3 uden hd lyd eller en afspiller med 2 hdmi udgange bruges. Men kan bedst lide idéen om have alt samlet i et.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:32
Jeg har opdateret min Nvidia driver. Og ja, også afprøvet med 3D sat til. Det ændre ikke ved, at jeg ikke kan afspille 3DBD. TMT5 går simpelthen ned når jeg prøver, (eller rettere, den går helt i stå i selve menuen på filmen, hvor man vælger om man vil afspille i 2D eller 3D. Så snart jeg har valgt 3D og trykker, så fryser filmen/billede). Når jeg trykker ctrl-alt-del for at få afsluttet programmet (TMT5) så lukker det selv ned, og jeg er tilbage i MyMovies/MCE.
Så TMT5 har et problem et sted.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:24
Okay, lidt sker der alligevel.
Har opdateret TMT5 til seneste version. Nvidia driveren er opdateret til seneste version.
 
Jeg er nok nødt til at bøje mig i støvet for Nvidia problemerne og erkende, at for 3DBD 24p materiale, der skiftes der ikke til 3D automatisk, og man skal ind og aktivere det i Nvidia. Og så vil det patout skifte til 3D, hvergang man afspiller BD/24p materiale, indtil man deaktivere 3D i Nvidia driveren igen. Det ER idiotisk, må jeg erkende. StarWars Return of the Jedi (2D) ser ikke skide godt ud i semi-3D, skal jeg lige hilse og sige.
 
Men men men.. Det er ikke lykkedes mig at afspille Ronal Barbaren i 3D endnu. TMT afspilleren går simpelthen ned når jeg forsøger. Til gengæld er det nu lykkedes mig at afspille min Imax Under Ocean film, som netop er en 3D film.
 
Så hvis der er nogen derude der har Ronal Barbaren 3D og kan teste dette, så vil jeg meget gerne vide hvordan det går. For her går det altså ikke. Og PS3éren ser det rigtig underligt ud på.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du kan ikke rippe en 3D bd og få 3D med i ripningen, det er der ikke noget program der kan endnu.
er du sikker på det? - hvis jeg i AnyDVD HD laver enten en .iso i AnyDVD HD, laver programmet så ikke bare et "spejl" af disken uden kopibeskyttelse? - Umiddelbart er computeren jo ligeglad med hvad der ligger på disken. Det skal lige siges at jeg hverken har 3D TV eller noget andet i mit system der understøtter 3D i mit setup (bortset fra mit GFX), så jeg har ikke mulighed for at afprøve min påstand
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har opdateret TMT5 til seneste version.
som jeg lige nævnte før, så har jeg ikke 3D, men hvad er den nyeste af TMT5? - Jeg har ikke haft andet end bøvl med den version jeg installerede i februar (5.2.1.119), så jeg rullede tilbage til en tidligere version og har igen ingen problemer - bl.a. kunne den ikke rigtigt afspille HD DVD'er (frøs under load)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Okay, lidt sker der alligevel.
Har opdateret TMT5 til seneste version. Nvidia driveren er opdateret til seneste version.
 
Jeg er nok nødt til at bøje mig i støvet for Nvidia problemerne og erkende, at for 3DBD 24p materiale, der skiftes der ikke til 3D automatisk, og man skal ind og aktivere det i Nvidia. Og så vil det patout skifte til 3D, hvergang man afspiller BD/24p materiale, indtil man deaktivere 3D i Nvidia driveren igen. Det ER idiotisk, må jeg erkende. StarWars Return of the Jedi (2D) ser ikke skide godt ud i semi-3D, skal jeg lige hilse og sige.
 
Men men men.. Det er ikke lykkedes mig at afspille Ronal Barbaren i 3D endnu. TMT afspilleren går simpelthen ned når jeg forsøger. Til gengæld er det nu lykkedes mig at afspille min Imax Under Ocean film, som netop er en 3D film.
 
Så hvis der er nogen derude der har Ronal Barbaren 3D og kan teste dette, så vil jeg meget gerne vide hvordan det går. For her går det altså ikke. Og PS3éren ser det rigtig underligt ud på.


Det er da mærkeligt med Ronal Barbaren.

Men øv, at nvidia's driver er lavet på den måde Ouch Selvom det er fuldt understøttet, virker det ikke som noget de koncentrerer sig vildt omkring. Da jeg har læst, det har været sådan siden de første gang kom med deres 3D Vision.

Men super glad for der er andre som gjorde mig opmærksom på sådan "lille" detalje. Vil se om der er nogle på XBMC's forum der har lavet en playercorefactory til at løse det.


Redigeret af JordanDK - 10-Maj-2012 kl. 08:06
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har opdateret TMT5 til seneste version.
som jeg lige nævnte før, så har jeg ikke 3D, men hvad er den nyeste af TMT5? - Jeg har ikke haft andet end bøvl med den version jeg installerede i februar (5.2.1.119), så jeg rullede tilbage til en tidligere version og har igen ingen problemer - bl.a. kunne den ikke rigtigt afspille HD DVD'er (frøs under load)
 
Den version jeg opdaterede til i går, det er 5.2.1.120
Jeg ejer slet ikke HD DVDére, så jeg skal ikke kunne sige om TMT har problemer der. Og det er først indtil jeg fik 3D tv forleden, at jeg er rent ind i de her problemer, indtil da har TMT5 fungeret ganske fint, men er dog kun blevet brugt til at afspille rippede BDére fra MCE.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu