recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. forsikring og hændelige uheld
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. forsikring og hændelige uheld

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 18:47

Hvad der er et hændeligt uheld, en uagtsom handling (simpel ell. grov) eller forsætlig handling, er en svær juridisk disciplin.

Men det er lidt som bibihest definere det, ting der hænder, altså uheld, hvor der ikke foreligger egen skyld. Bibihest's eksempel med vand i tv'et er et hændeligt uheld, medmindre at blomsten stod oven på tv'et (lidt svært med fladskærme), for så ville det (nok) være simpel uagtsomhed.

Mange forsikringer dækker både hændelige uheld og uheld sket ved simpel uagtsomhed, men man skal selvfølgelig huske at læse policen.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Jimmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvad der er et hændeligt uheld, en uagtsom handling (simpel ell. grov) eller forsætlig handling, er en svær juridisk disciplin.

Men det er lidt som bibihest definere det, ting der hænder, altså uheld, hvor der ikke foreligger egen skyld. Bibihest's eksempel med vand i tv'et er et hændeligt uheld, medmindre at blomsten stod oven på tv'et (lidt svært med fladskærme), for så ville det (nok) være simpel uagtsomhed.

Mange forsikringer dækker både hændelige uheld og uheld sket ved simpel uagtsomhed, men man skal selvfølgelig huske at læse policen.

Tak for svar Sandal.. Det var en hjælp! :)

Må jeg spørge dig hvordan dit tv reagerer på fodbold og hurtige bevægelser fra side til side? Er der efterslæb osv?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:22

Oprindeligt skrevet af Jimmes Jimmes skrev:

Må jeg spørge dig hvordan dit tv reagerer på fodbold og hurtige bevægelser fra side til side? Er der efterslæb osv?

Nu ser jeg aldrig fodbold, så det ved jeg ikke, men har aldrig oplevet efterslæb på hurtige bevægelser, f.eks ved tennis eller badminton. Men istedet har jeg de dejlige skygger, men det bliver forhåbentlig snart ordnet.

Redigeret af Sandal - 21-Marts-2007 kl. 19:23
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Jimmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:28

Nu ser jeg aldrig fodbold, så det ved jeg ikke, men har aldrig oplevet efterslæb på hurtige bevægelser, f.eks ved tennis eller badminton. Men istedet har jeg de dejlige skygger, men det bliver forhåbentlig snart ordnet.

Hvad er det for nogle skygger?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:50

Fejlen forekommer kun på nogle skærme, men du kan finde alt den information du ønsker om emnet på følgende sider:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=2

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=466376

Til top
Jimmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:02

Fejlen forekommer kun på nogle skærme, men du kan finde alt den information du ønsker om emnet på følgende sider:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=2

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=466376

Jamen så får du vel et nyt, ikke?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:11

Jamen så får du vel et nyt, ikke?

Det håber jeg da på. Vi er flere der har reklameret over problemet, men Pioneer arbejder i øjeblikket på, at finde ud af hvad problemet skyldes, men vi har endnu intet hørt. Hvis ikke der foreligger en løsning inden for de næste 2-3 uger, så hæver jeg handlen (med TC) og køber et nyt (evt. et Pioneer 50").

Til top
Jimmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:20
Og det 50" skulle ikke have de problemer med skygger?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:21

Og det 50" skulle ikke have de problemer med skygger?

Jeg har hørt om en enkel der havde dem, men ellers ikke.

Til top
Jimmes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:24
OK... Jamen tak for svaret! :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu