recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ang forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketang forsikring

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:06
Kom nu djangs....er købet mere eller mindre end 2 år gammelt?

Hvis den første reparation skete indenfor 2 år efter købet gælder købelovens reklamationsret. Og reklamationsretten gælder 5 år og muligvis for evigt for den specifikke fejl som blev repareret i 1. forsøg.

Reglerne for reparationsforsøg og -tid er bløde. Sælger skal med den nye købelov "spørge kunden om han vil have varen repareret eller erstattet" men "kan alligevel vælge at gøre et reparationsforsøg" (absurd formulering). Dog kun hvis reparationens størrelse eller tid ikke er urimelig i forhold til varens pris. Det er ren uld, så der er masser af konfliktmuligheder.
Jeg har været i dialog med forbrugerstyrelsens jurister og 1 måned, selv til 1. forsøg er for meget og du bør kunne ophæve købet. Hvis du bare ringer og ophæver købet får du utvivlsomt modstand. Få kontakt til en leder i firmaet skriftligt, forhold ham ovennævnte regler, giv ham en udvej (feks: dette forsøg er det sidste) og få en aftale om en grænse.
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu