|
Ang hjemme bio |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Sirmcmb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2014 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blumenburg det har du helt ret i, men det er lidt svært når man ikke har den store forstand på det men gerne vil have en god lyd i stuen, og sådan en som mig ville jo stole blindt på en som sagde det her er det beste man kan få derfor håber jeg os lidt på lidt hjælp fra jer;)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Men er det ikke også dine ører der skal lytte efter, hvad du kan lide?
Klaus |
|
![]() |
|
Sirmcmb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2014 Sted: Kbh s Status: Offline Point: 53 |
Jo men det har også noget med hvordan det ser ud:) har dette sæt nu http://www.jamo.com/speaker-types/home-cinema-systems/?sku=S606HCS6 men er lidt træt af mine gulv højtalere eller kunne det bedre svare sig at skifte min denon 1911 forstærker ud?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det sæt du har er ganske fint til prisen.
Hvis det er fordi du vil at med gulvhøjttalere, så bliver det svært for mig at anbefale noget.... Klaus |
|
![]() |
|
Ville det komme til at lyde bedre hvis jeg købte en bedre forstærker klaus? Jeg har også været tilfreds med det sæt jeg har nu
|
|
![]() |
|
Nej, forstærkeren har meget lidt at sige. Højttalere og rum er det der farver lyden mest.
Hvad er du utilfreds med ved din nuværende lyd? Klaus |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Det er den her jeg mener, tror bare han har skrevet 560 ved en fejl i stedet for 500 Jhttp://www.dba.dk/hoejttaler-jamo-thx-51/id-1012238530/eg har selv sættet med en lidt anden Jamo-sub: |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Det er dette sæt jeg mener, tror bare han har skrevet forkert i annoncen,560 i stedet for 500 Jeg har selv sættet bare med en lidt anden Jamo-sub http://www.dba.dk/hoejttaler-jamo-thx-51/id-1012238530/
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Bør der ikke være en der spørger hvad lyden skal bruges til? Baggrundsmusik, fest, seriøs stereo, casual stereo eller surround? Der er himmel til forskel på hvad jeg selv ville vælge :-)
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Tv og ellers film skal det bruges til;) kigger lige på det link
|
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
her er et eksempel hvor du får et sæt til over 30 k nypris og nu til 8 og hvem ved mindre hvis man er go til at handle. og om det så er noget for en må man ud og høre samt tjekke for mislyde møre gummiophæng osv osv.
har man en buddy som har mere forstand end man selv har på det så tag ham med vil så nok tro du får brug for mere forstærkersaft hvis du købte sådan et sæt. og det er jo heller ikke usynligt i stuen, men jeg syntes det ser fornuftigt ud http://www.dba.dk/hoejttaler-avance-surround/id-1010938616/
Redigeret af blumenburg - 23-December-2014 kl. 17:42 |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg må nok sige at jeg er lidt mere tilbageholdwnde med gigant gulvhøjttalere trukket af en 1911'er
Ved film deles der typisk ved 80hz og bunden varetages af sub'en der derved også aflaster denon'en i det tunge arbejde med bassen. Bose er lige småt nok men mellem til store reol/standere kan gøre det serdeles fornuftigt i et stue setup. Jeg er selv yderst tilfreds med mine "små" højttalere. Brug mest på center derefter front, sub og surround IMHO. Jeg ville KLART købe brugt da man kan spare mange penge :-) Mvh BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |