recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. Onkyo TX-SR 608
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. Onkyo TX-SR 608

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
LE40F71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:26
Hej
Jeg har selv overstående forstærker, sat på et sæt XL Focal SIB 2, som jeg bruger i mit soveværelset, jeg må sige forstærkeren gør et glimrende arbejde
Da jeg fik forstærkeren kunne jeg høre en lille brummen/snurren fra den, og jeg fik den byttet i Elgiganten. Den næste jeg fik brummede/snurrede også en lille smule, men jeg har senere konstaterede at det er pga af en ventialator i forstærkeren, hvilket man må leve med. Ellers må jeg sige, at man for virkeligt meget for 2500kr, hvilket den står til i næste uge i El Giganten.
 
Måden jeg finder af på hvor meget en forstærker kan levere i effekt til ens højtaler på, er at se hvad strømforsygmimgem kan trække og trække 30- 40% fra.
Det der er tilbage, er de reelle Wat du har tilrådig samlet på dine kanaler, og det er det maksimale du kan trække ud af din forstærker.
Disse Watt er til at sammeligne med andre fabrikanter, pånær Pioner dyre modeller.
Venlig hilsen

Kenneth
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har selv en 608 og ja den er ikke kraftig. og der skal skrue en del op før den lyder af rigtig meget.

Men den er rigtig god til prisen, Jeg er meget tilfreds med min,

Meget nem at indstille og fornuftige menu'er
Klarer alle de nye lydformater og har HDMI 1,4


Har du brugt "auto setup"? Når man bruger det på div surround recievere så vil "0dB" (på Onkyo skal man dog ændre en indstilling for at den viser det sådan) svare til reference niveau. Vil lige citere lidt fra nedenstående link "THX Certified Receivers reproduce studio Reference Level, 85dB SPL with 20dB of headroom."
http://www.thx.com/consumer/thx-technology/thx-reference-level/
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 14:02
Men nu er watt jo temmelig ligegyldige og fortæller ikke om den spiller med "fyldig power" eller bare "skriger uden at flytte bassen". Der er strømforbruget rigtig nok en god indikator. Li´som vægten og prisen. Tyske "stereoplay" er feks gode til at teste og viser ofte 7x130 watt blive til 7x35watt når der spændes højttalere på og måles. Der burde indføres målinger med ampere, da det er strømstyrken som en interessant.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Notfast har nu engang ret.. 608 _er_ ikke meget kraftig. Dermed ikke sagt den er dårlig. Blot at den ikke er meget kraftig som påstået i tråden.

Min egen 705'er skulle også være proppet med power - alligevel er det mine fronter der vinder kampen hver gang. Der er ikke meget power når der bliver lukket op for sluserne og den skal levere varen.

Jeg kender ikke AVR2105, men hvis den har de features der er brug for, så ville jeg måske også kigge på noget effektblok istedet for...
Tak for ryg dækning.
 

Kigger man på test så kan 2105 i 6ohm (som højtalerne er) levere stort set det samme i stereo (2kanaler).
Derfor køb en effekt forstærker, det giver mest power for pengene.


Redigeret af Notfast - 15-Januar-2011 kl. 15:48
.....
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Men nu er watt jo temmelig ligegyldige og fortæller ikke om den spiller med "fyldig power" eller bare "skriger uden at flytte bassen". Der er strømforbruget rigtig nok en god indikator. Li´som vægten og prisen. Tyske "stereoplay" er feks gode til at teste og viser ofte 7x130 watt blive til 7x35watt når der spændes højttalere på og måles. Der burde indføres målinger med ampere, da det er strømstyrken som en interessant.
Så du mener ikke watt har noget med strømstyrke at gøre ??????
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Der burde indføres målinger med ampere, da det er strømstyrken som en interessant.


Nej, det skal være som et supplement til effektopgivelsen.

En forstærker, hvor udgangstrinnet kører på +/- 80 volt giver langt højere effekt end en der kører på +/- 35 volt og har samme strømformåen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 16:25
Jeg kan høre, der er delte meninger om hvor kraftig TX-SR608 er. Og det drejer sig vel også om hvad man har brug for. Men forstærkeren er indehaver af årets EISA Award, så det kan ikke være så ringe endda, som vi siger her over i Jylland Wink
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Men forstærkeren er indehaver af årets EISA Award, så det kan ikke være så ringe endda, som vi siger her over i Jylland Wink
 
 
Måske. Det er fint hvis det betyder noget for dig, men der er mange folk der ikke regner EISA for noget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Men forstærkeren er indehaver af årets EISA Award, så det kan ikke være så ringe endda, som vi siger her over i Jylland


EISA siger ikke en skid....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 18:53
Onkyo TX-SR608 har fået flere andre awards, men denne her dur måske heller ikke?
 
 
Hvad med at prøve at hjælpe trådstarter med nogle konstruktive indlæg?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:


Hvad med at prøve at hjælpe trådstarter med nogle konstruktive indlæg?

At sige at EISA ikke er meget værd, er lige så konstruktivt som at henvise til EISA. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:


Hvad med at prøve at hjælpe trådstarter med nogle konstruktive indlæg?

At sige at EISA ikke er meget værd, er lige så konstruktivt som at henvise til EISA. 
 
Vi tager den lige en gang til Wink Hvad med at prøve at hjælpe trådstarter med nogle konstruktive indlæg?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu