|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Jeg tror du blander tingene sammen På analog er der de subs som stationen sender "hardcoded" sammen med udsendelsen. På digital er det det afspillende program der afgør om det kan vise subs. Det er ikke spild af penge med analog hvis man skal se TV i DK (indtil slut 2009), idet der stadig er huller i DVB-T dækningen. Ender man i et sådan hul, så kan man stadig set det analoge signal, idet der som regel altid er analog dækning Om man har behov for subs er en smagssag, men det er efter min mening meningsløst at se en TV avis uden subs (jeg forstår hverken fransk, tysk eller russisk) |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Vi vil have hardcoded subs på Esparanto. Hvem gider tyske kanaler med engelske programmer som er dubbed og derefter subtitlet på engelsk eller dansk.... osv..Hvad kan Fransk og Tysk TV tilbyde som danske eller Engelsksprogede ikke kan? Crusine med frøer, eller Doctor Bumsen und die Lederhosen aus Oberbayern. Billederne og produktionerne taler så rigeligt for sig selv: Det er Episk; ord og tekstning er overflødigt. Hvem kan ikke engelsk nok til at forstå Hollywood Film, American Chopper, Topgear og sex and the city...Underholdning....Men næppe et åndeligt Himalaya hvor ahaoplevelserne rasler ind på kæben...Redigeret af Patriarken - 28-Juni-2008 kl. 00:47 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
scorpio1 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
||
Er der ikke en som kan linke til en god tuner med undertekster, for jeg kan ikke rigtig finde et godt køb. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Der er jo naturligvsis ingen problemer på nyheder og diverse magasin programmer, der anvendes Hardmatting. Øvrige bruger DVB subs, DR2 undtaget her er det Hardmatting. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=401 343 Som jeg skrev tidligere så er dette en god DVB-T tuner med undertekster. |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du siger! Kan det være mere simpelt end: Har du en antenneleding fra en UHF antenne, så ender den i en modtager der kan vise enten Analog eller DVB-T. Har du analog er der altid undertekster, har du DVB-T er det afhængig af det program der viser det. |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tror nu jeg forstår hvad du mener: Hvis det er TV avis eller TV 2 nyhederne så mener du at der hardkodes undertekster, så uanset om dit program kan vise DVB Subtitles eller ej, så vises der undertekster. Men det er forkert! Ved DVB-T vises der kun undertekster via en separat stream, dvs. at dit program, f.eks. DVBViewer skal være i stand til at vise dem. Det kan MCE f.eks. ikke, og derfor er der aldrig undertekster på MCE med DVB-T (bortset fra DR2 som altid hardkoder og ikke sender DVB Undtertekster) Som du kan se her fra TV avisen i dag kl. 18:30 er der ingen undertekster på billede 2 hvor DVB Undertekster er slået fra |
|||
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Sidder lige nu og ser Nyhederne, DVB-Subs er på OFF, og der er tekster, derved er det jo Hardmatting der bruges. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der ikke nogen der kan be eller afkrafte at DR1 og TV2 ikke sender hardkodede undertekster i deres DVB-T sendinger. Radiomanden påstår hårdnakket at der sendes hardcodede undertekster ved nyhedsudsendelser, men hos mig sker det ikke. Hvis vi kikker på DigiTV (DR og TV2s fælles hjemmeside) står der: "Undertekster, der også kaldes subtitles, sendes i DTT-nettet efter den såkaldte DVB subtitling standard. Det betyder, at tekstinformationen sendes som en separat datastrøm sammen med lyd- og billedinformationerne, hvorefter den digitale dekoder placerer underteksterne i tv-billedet. Denne fremgangsmåde giver brugeren mulighed for selv at bestemme, om der skal vises undertekster i forbindelse med f.eks. en udenlandsk film. Både DR1 og TV2 sendes med DVB-subtitles, mens DR2 sendes med såkaldt indbrændte tekster indtil lukning af de analoge sendere. Det skyldes, at DTT-signalet også anvendes til at føde de analoge DR2 sendere, og af transmissionstekniske årsager kan DVB-subtitles ikke anvendes på de analoge DR2 sendere. Når de analoge sendere lukker i oktober 2009, vil alle kanalerne blive sendt med DVB-subtitles. " |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har nu fået det meste på plads Det er som følger (DVB-T): DR2 sender alt der er udenlandsk med hardcodede undertekster (så vidt vides) DR1 sender intet med hardkodede undertekster, kun med DVB undertekster TV2 sender uden hardkodede undertekster, bortset fra nyhedsudsendelser, som sendes med hardkodede undertekster At der har været forvirring om dette er der ingen tvivl om, selv DIGI-TV, som er dem der er ansvarlige for det digitale sendenet, var i tvivl da jeg spurgte dem. Det første svar jeg fik var: "Det er kun visse nyhedsindslag, der er udstyret med indbrændte undertekster. Overordnet skal alle tekstede DTT udsendelser benytte DVB subtitles, som modtageren selv kan slå til eller fra, men bl.a. af hensyn til de analoge lokale DR2 sendere (der fødes fra DTT sendenettet) sker det, at visse indslag udstyres med indbrændte undertekster."
Men så kom der en korrektion: "TV 2 anvender altid indbrændte undertekster i forbindelse med nyhedsudsendelser, men det gælder ikke for DR" Så Radiomanden har delvis ret: der vises hardcoded undertekster på TV2 nyhederne, men det gør der altså ikke på TV Avisen på DR1 |
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |