recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af BenQ W5000 projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af BenQ W5000 projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af BenQ W5000 projektor
    Sendt: 13-Marts-2008 kl. 20:48

 

BenQ har en af markedets billigste 1080P projektorer. Vi kigger nærmere på den nye DLP model W5000 her.

 

Debat herunder>>>

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:19
Det er vist det man kalder en lunken anmeldelse af en projektor...

Der er dog lige et par opfølgende ting jeg godt vil have opklaret...

der skrives at hvis man er lægger stor vægt på billedkvalitet er der andre projektorer til samme pris der er bedre, hvilke? jeg er stadig i indledende fase med projektor, og samler egentlig bare til mig af information...

hvad er det der gør at man skulle vælge denne fremfor noget andet, når nu billedkvalitetn ikke er god?

Kan en del af forklaringen på den dårlige billedkvalitet være at der er tale om en temmelig kort afstand mellem  lærred og projektor? der nævnes at projektoren er bedst egnet til større rum, og den benyttes tilsyneladende på trods af dette med meget kort afstand? er det korrekt antaget af mig?

iøvrigt syns jeg der har været skrevet en del om for nyligt på siden at der ikke nødvendigvis er wow effekt i et korrekt billede, det kommer an på hvilken film man sætter på...

Nåja, har den indbygget scaler til CIH?



Redigeret af fumper - 15-Marts-2008 kl. 17:13
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


Nåja, har den indbygget scaler til CIH?

Jeps.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:37
Hvorfor vidste jeg bare at CIH var bussword til at vække Otto sidst på dagen en torsdag :-)

Så er det jo pludselig lidt mere interessant, jeg havde forventet at skulle spare indtil jeg var i 40k området før jeg kunne få en projektor der kunne klare 1080p 24p og skalering til CIH...

er der nogen der kan klare op hvorvidt den omtalte dårlige skarphed kan ske at være en følge af at der er for kort afstand?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:32

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Hvorfor vidste jeg bare at CIH var bussword til at vække Otto sidst på dagen en torsdag :-)

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:



er der nogen der kan klare op hvorvidt den omtalte dårlige skarphed kan ske at være en følge af at der er for kort afstand?

Næppe, hvis du sætter den for tæt på, får du ikke ret meget andet end et mindre billede... Jeg har ikke nået at kigge så meget på den endnu, men umiddelbart synes jeg at det er en lidt hård kritik, og jeg har en mistanke om at Kenn ville give alt andet i prisklassen en tilsvarende hård kritik. Og det synes jeg faktisk er helt fint. At en Benq til under 20.000,- ikke matcher Kenn's Sim2 på skarpheden, bør ikke komme bag på nogen, men jeg synes rent faktisk det er helt ok at man ikke bare undskylder alt med at "til prisen er det super". Uanset pris, bør en anmeldelse pege på de ting der kan forbedres. Så kan man i konklusionen udtale sig om hvorvidt dét man får er pengene værd eller ej. Jeg bryder mig ikke om dén inflation der ofte er i anmeldelser, der får det til at virke som om at hvis man skriver lidt negative ting om et produkt, så er det et dårligt produkt der ikke kan anbefales.

Jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt jeg er enig eller uenig i konklusionen, da jeg kun har set den kortvarigt, og ikke har haft tid til at sætte den ordentligt op.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 13:07

Hej Alle

Det er vel egentlig debatten om et godt 720p display kontra et dårligt 1080P display om igen, men flyttet over på projektorer nu hvor der er kommet nogle billige 1080P projektorer ind på markedet.

Altså står man med 17.000 kroner til en projektor, så skal man overveje meget nøje om de skal puttes i en god 720p projektor eller en halvgod 1080P projektor. Og det er også i det lys at anmeldelsen skal læses.

Og så må det være op til den enkelte, hvad der vægtes højest. Men jeg er ikke i tvivl om at en god 720p projektor - til samme pris - giver en højere billedkvalitet. Og derfor er spørgsmål om den nu er "god til prisen" ikke helt nemt at besvare. Ja, det er en fornuftig entry model - men bedst til prisen?

  /Lars



Redigeret af Lars - 14-Marts-2008 kl. 23:38
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 17:52

Det er vel ikke helt den samme diskussion, når vi snakker om det med tv snakkes der om at man ikke kan se forskellen på apparater under 60" (sådan ca.) men projektorer er vel nærmest aldrig under denne størrelse... men vel oppe i 80+ typisk, jeg indrømmer gerne at jeg skal indenfor omkr. 40cm af min 40" før jeg begynder at kunne se alle de detaljer der egentlig er i billedet...

eller hvad?

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 18:18

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


der skrives at hvis man er lægger stor vægt på billedkvalitet er der andre projektorer til samme pris der er bedre, hvilke?

Nu vil jeg ikke tages til indtægt for, hvilken projektor du skal købe.
Men mine tanker går i retning af gode 720P projektorer.

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


hvad er det der gør at man skulle vælge denne fremfor noget andet, når nu billedkvalitetn ikke er god?

Det er ikke alle der vægter billedkvaliteten lige højt. Diverse features kan afgøre valget.

 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Nu vil jeg ikke tages til indtægt for, hvilken projektor du skal købe.
Men mine tanker går i retning af gode 720P projektorer.

Ingen kommer til at stå til regnskab for mit eventuelle fremtidige indkøb :-)

jeg er bare så småt i gang med at finde ud af hvor jeg skal rette min interesse imod jeg troede faktisk at når vi var i projektor land med skærmstørrelser på 80"+ så var det dér vi kommer til at se den øgede detaljerigdom ved 1080p kontra 720p særligt i stue miljøer hvor man som f.eks. i min egen stue hvor afstanden til skærm/lærred vil være 3-4 meter og lærredet kommer til at være 2m i bredden ca. der ville jeg jo tro at det absolut kunne ses om det var 720 eller 1080... men så er vi jo tilbage til god eller dårlig optik...



Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 22:18

I anmeldelsen af den nye w5000,er jeg meget forvirret over, den for mig at læse, meget dårlige oplevelse anmelderen af projektoren har haft. Har netop selv anskaffet mig et eksemplar og har leget med den i 2*4 timer og... Jeg er super tilfreds:) Hvorfor jeg synes det berettiger til et andet synspunkt.

Jeg står meget uforstående overfor følgende citat:

"Flere gange tog jeg mig selv i at kigge på, hvilken afspiller der kørte, for jeg var simpelthen nogle gange i tvivl om det var BD eller DVD jeg så."

Der er KÆMPE forskel selv for det utrænet øje. Jeg havde mine famlien på besøg og viste sekvenser fra planet Earth (Blu ray) samt King kong (HD-dvd) og alle blæste fuldstændig bagover i benovelse over skarphed, filmiske farvegengivelser m.m.

Til orientering anvender jeg de anbefalede settings fra projectorreviews.com.

Læs deres anmeldelsen her: http://www.projectorreviews.com/benq/w5000/index.php

Der må sku' være et eller andet galt med den udlånte projektor!

 

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2008 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

I anmeldelsen af den nye w5000,er jeg meget forvirret over, den for mig at læse, meget dårlige oplevelse anmelderen af projektoren har haft. Har netop selv anskaffet mig et eksemplar og har leget med den i 2*4 timer og... Jeg er super tilfreds:) Hvorfor jeg synes det berettiger til et andet synspunkt.

Jeg synes kun det er positivt, at du er tilfreds med din W5000 .

Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Der er KÆMPE forskel selv for det utrænet øje.

Det vil jeg under normale omstændigheder også mene. Det var blot ikke min oplevelse med W5000.

Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Der må sku' være et eller andet galt med den udlånte projektor!

Der er ikke mere galt med den testede projektor end hvad BenQ allerede er klar over, og som vil blive fikset i en opdateret version.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 17:38

Hej Alle

Der er kommet en anmeldelse af W5000's storebror W20000, som beskriver et fænomen tilsvarende de negative oplevelser som vi havde.

De beskriver det som en form for støj i billedet, der får farverne til at flyde sammen for øjet. Altså en støj, der på en måde er med til at fjerne en del af opløsningen fra billedet (visuelt).

Nu har vi ikke set den W20000 som de anmeldte, ligesom de ikke har set vores. Men jeg kan aligevel ikke lade være med at tænke på, om der mon er sammenfald.

"Verdict

It's really sad when a potentially great projector gets turned into a good but flawed one by a single, niggly weakness. But that's the situation with the BenQ W20000 and its noise level problems, and no amount of sadness is going to make the situation any different"

Link til Thrusted Reviews anmeldelse af BenQ W20000

  /Lars



Redigeret af Lars - 20-Marts-2008 kl. 17:39
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu