recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Humax BXR HD+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Humax BXR HD+

 Besvar Besvar Side  <1 37383940>
Forfatter
Besked
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Nu har Boxer ikke mere noget kørende om driftforstyrrelser mv. så må vi gå ud fra at alt er i orden.
Jeg kan stadigvæk ikke få TV2 på Boxer kanalplads 2, kanalpladsen er simpelthen væk.
Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan få den igen. Når jeg laver en kanalsøgning ser det ud til at boksen finder TV2 (Lorry) på ch 5 men den gemmes åbenbart ikke.
Jeg kan se at TV2 (Lorry) findes på nr. 15451.
Den er forsvundet efter at boksen har været slukket helt i en lille uges tid medens vi var på ferie.

Det lyder som om du ikke har signal nok på MUX5, hvad siger de andre kanaler der ligger i MUX3 du kan se de kanaler der ligger i MUX3 her: http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_020412.pdf
 
De øvrige kanaler på MUX 3 går fint igennem. Jeg betaler eksempelvis for TV2 Sport og her står signalstyrken på 92% medens signalkvaliteten svinger meget men mest mellem 74% og 100% for pludselig at dykke til 0% i et sekund eller mere.
Problemet med TV2 er først opstået efter boksen var slukket i en lille uges tid, før det gik TV2 fint igennem.
MUX 5 signalstyrke 34% signalkvalitet 33%-50%.
Vil også lige gøre opmærksom på at jeg har en gl. Sagem boks på samme antenne og her er der ikke problemer med TV2.
 

Det med at du har en modtager på samme antenne siger ikke så meget, alt efter hvordan signalet er fordelt, internt hos dig.

Men hvis du kun har en signal kvalitet på mellem 33-50% på MUX3 der det forlidt signal til at modtageren køre ordentligt.

Alt efter hvor mange tilslutninger i huset du har vil jeg anbefale dig en ny linie forstærker, eller skifte antennen.  
 
OK, jeg undrede mig bare da jeg jo har haft TV2 på kanalplads 2 før end for en uge siden og da kom den med ved nye kanalsøgninger. Hvad kan være ændret siden ?
 
I dag har jeg så taget en lille antenne (kun dipolen) som jeg lagde i en busk i ca. 75 cm. højde og herefter foretog jeg en ny kanalsøgning med det resultat at TV2 på kanalplads 2 er tilbage på Humaxen.
Så tilsluttede jeg den oprindelige tagantenne og nu kører det igen fint med TV2 på rette plads.
 
Modtageren har en funktion hvor den selv opdatere kanal listen ved ændringer. Hvis signalet ikke er godt når denne opdatering sker, vil kanalen blive gemt med nogle forkerte parameter. Derfor har du ikke haft TV2 på den rigtigt program plads.

Faktum er at når din signal kvalitet ligger på mellem 30-50% har du for lidt signal reserver og du vil fremover kunne opleve en masse fejl på grund af det.

Når man modtager digitale signaler skal din kvalitet altid ligge mellem 80-100% gør den ikke det kan du fint modtage kanaler med ved dårlige modtage forhold vil du kunne opleve billede udfald.

Mest for din egen skyld vil jeg få antenne anlægget gået igennem, også sådan at når LTE kommer at du ikke får problemer der.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Når man modtager digitale signaler skal din kvalitet altid ligge mellem 80-100% gør den ikke det kan du fint modtage kanaler med ved dårlige modtage forhold vil du kunne opleve billede udfald.

 
Gælder det også for DVB-T2 signalet at kvaliteten bør ligge i dette interval ?
Det ser nemlig ud til modtageren er mindre 'følsom' overfor DVB-T2 signalet.
Efter boxers omlægning af MUX5 2.april er mit signal (på Humax'en) gået fra:
 
    styrke 100%, kvalitet: 100%  til  styrke 100%, kvalitet 80-90%
 
alle øvrige MUX ligger stabilt på: styrke 100% , kvalitet 100% (modtaget fra Hove)
 
 
 
 
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:30
Har lige testet signalet.
Signal 90 Kvalitet 100
På HD ( Mux5 )  signal 70 kvalitet 80,og så skriver den Auto ikke noget med hvilken Mux.
Under signalregistrering vises der tuner1 og tuner2,hvorfor viser den aldrig noget i tuner2
Mvh.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har lige testet signalet.
Under signalregistrering vises der tuner1 og tuner2,hvorfor viser den aldrig noget i tuner2
Mvh.
 
 
Prøv at sætte den til at optage noget i en MUX og dernæst zappe over til en kanal i en anden MUX . Stop optagelsen og kig på signalregistrering. Her skulle nu gerne stå noget for begge tuner Wink
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:42
@filmfreak
Tak for oplysningen.
Til top
gertkh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 21-December-2011
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gertkh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Når man modtager digitale signaler skal din kvalitet altid ligge mellem 80-100% gør den ikke det kan du fint modtage kanaler med ved dårlige modtage forhold vil du kunne opleve billede udfald.

 
Gælder det også for DVB-T2 signalet at kvaliteten bør ligge i dette interval ?
Det ser nemlig ud til modtageren er mindre 'følsom' overfor DVB-T2 signalet.
Efter boxers omlægning af MUX5 2.april er mit signal (på Humax'en) gået fra:
 
    styrke 100%, kvalitet: 100%  til  styrke 100%, kvalitet 80-90%
 
alle øvrige MUX ligger stabilt på: styrke 100% , kvalitet 100% (modtaget fra Hove)
 

Ja det gælder også for T2 jeg har dog målt på det her og T2 kræver at antennen bliver justeret mere nøjagtigt for at ligge i det område. 
Til top
flemmingjensens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingjensens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af gertkh gertkh skrev:

Når man modtager digitale signaler skal din kvalitet altid ligge mellem 80-100% gør den ikke det kan du fint modtage kanaler med ved dårlige modtage forhold vil du kunne opleve billede udfald.

 
Gælder det også for DVB-T2 signalet at kvaliteten bør ligge i dette interval ?
Det ser nemlig ud til modtageren er mindre 'følsom' overfor DVB-T2 signalet.
Efter boxers omlægning af MUX5 2.april er mit signal (på Humax'en) gået fra:
 
    styrke 100%, kvalitet: 100%  til  styrke 100%, kvalitet 80-90%
 
alle øvrige MUX ligger stabilt på: styrke 100% , kvalitet 100% (modtaget fra Hove)
 

Ja det gælder også for T2 jeg har dog målt på det her og T2 kræver at antennen bliver justeret mere nøjagtigt for at ligge i det område. 


Hej Gertkh

Ved du noget om hvordan det går med Humax og læsning af boxerkort?
Tænkte du måske havde forbindelser og noget i gang med humax. :-)
Mvh. Flemming
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 23:38
Jeg har også købt en Humax BXR HD+, men jeg kan ikke få den til at optage serier.

Er denne funktion ikke implementeret endnu?

Jeg har kun de frie TV signaler og TV2, som er indstillet til TV2 Danmark HD.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Status: Offline
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg har også købt en Humax BXR HD+, men jeg kan ikke få den til at optage serier.

Er denne funktion ikke implementeret endnu?

 
Det virker på de svenske kanaler, men ikke på de danske.
Det ville være rart hvis det blev implementeret.
En masse udstyr :-)
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:17
Tak for dit svar, Karin.

Der burde jo egentlig fremgå af de anmeldelser, der er lavet, da det for mig gør boksen ubruelig.

Så ryger den tilbage til EG igen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Status: Offline
Point: 448
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:24
Du kan godt sætte den til at optage på det samme tidspunkt f.eks.dagligt, ugentligt eller månedligt.
Du får bare ikke samme intelligens som ved serieoptagelse, hvor den vil stoppe med optagelse når serien ikke sendes mere.
En masse udstyr :-)
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:41
Det er rigtigt, men nu ville jeg f.eks. sætte 'The Pacific' til optagelse på DR HD, men der starter udsendelserne hhv. kl. 22:55, 23:05 og 23:55 Confused

Så jeg må nok beholde min SageTV server og min HD300 klient lidt endnu, indtil der kommer en stabil boks, der kan alt det, jeg gerne vil have den til. Og meget gerne med en BD afspiller også Smile

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 37383940>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu