recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af HUMAX CXHD-5000C (DVB-C modtager)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af HUMAX CXHD-5000C (DVB-C modtager)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har du sammenlignet med en STB fra yousee mht. lyd- og billedekvalitet? - denne virker jo fin, men det gjorde den fra Aldi til 800 også ind til Hother testede den, og hvor der ikke var så mange gode ord tilovers for den.

Kunne den optage på usb-hdd?
Nej, jeg har ikke sammenlignet med Yousee's bokse, da jeg ikke har Yousee-kabelnet - endnu (men det kommer nok snart, når man igen kan komme i jorden.
 
Men jeg har sammenlignet med Stofa-boksen - den model de har fra Samsung, og som vel nok er en variant af Yousees 3106 boks.
Og der vil jeg og familien til hver en tid påstå, at Humax'en leverer bedre billede og lyd en Samsung'en gjorde.
Og nej, jeg mener ikke den kan optage til ext. HDD via USB-stikket.
Har ihvertfald ikke kunnet finde noget ang. den funktion.
 
 
 
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Har forsøkt med Netværks-ID: uten held. Jeg får ikke tastet inn Netværks-ID: 0. Mindste tall er 1. Hvilken software benyttes i din boks?
Ikke indtaste mindre end 1 - - - underligt ??? Shocked
Kan du heller ikke indtaste et andet tilfældigt tal - f.eks. 5 og så "tælle ned" med "Piletasten" mod venstre. ???
Og SW-version i min er: CHZZCCX 1.00.03 der er fra d. 3/9-2009


Redigeret af Pokerface - 15-Februar-2010 kl. 13:18
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:06
Takk for svar! Da har vi samme SW-version. Når jeg taster 0 og OK, hopper ID tilbake til default ID... Har også forøkt med piltastene...

Jeg fikk heller ikke noe spørsmål å sette inn kort elle valg av Comhem ved oppstart, slik du skriver i din anmeldelse... underligt. Har forsøkt "Reset to Factory Default" flere ganger og gjenntatt prosdyren for alle språk (Engelsek, Svensk, Dansk, Norsk og Finsk), men sammen resultat; taster inn Frekvens(er) som jeg vet det finnes signaler på og riktig SymbolRate for mitt nett (6875), får 100% signalkvalitet og søger. Etter noen sekunder får jeg medling "ingen kanaler er funnet"...

Er Frekvensen du tastet inn en spesiell "start frekvens" du fikk opplyst av din antenneforening? Jeg fikk oppgitt en rekke frekvenser som benyttes på mitt nett, og har forsøkt alle uten held..
Til top
sandstorm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 18:44
Har i dag haft besøg af en tekniker fra Dansk Kabel TV som servicerer mit antennenet. Han konstaterede, at der måtte være en fejl i min Humax box. Har i dag indleveret den til Dustin, så nu må jeg vente på hvad de siger... Embarrassed

Mit netværks-id er 01727, men jeg kan heller ikke indtaste 0 når jeg er inde på kanalsøgningen... Cry
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Takk for svar! Da har vi samme SW-version. Når jeg taster 0 og OK, hopper ID tilbake til default ID... Har også forøkt med piltastene...

Jeg fikk heller ikke noe spørsmål å sette inn kort elle valg av Comhem ved oppstart, slik du skriver i din anmeldelse... underligt. Har forsøkt "Reset to Factory Default" flere ganger og gjenntatt prosdyren for alle språk (Engelsek, Svensk, Dansk, Norsk og Finsk), men sammen resultat; taster inn Frekvens(er) som jeg vet det finnes signaler på og riktig SymbolRate for mitt nett (6875), får 100% signalkvalitet og søger. Etter noen sekunder får jeg medling "ingen kanaler er funnet"...

Er Frekvensen du tastet inn en spesiell "start frekvens" du fikk opplyst av din antenneforening? Jeg fikk oppgitt en rekke frekvenser som benyttes på mitt nett, og har forsøkt alle uten held..
 
samt:
 
Oprindeligt skrevet af sandstorm2 sandstorm2 skrev:

Har i dag haft besøg af en tekniker fra Dansk Kabel TV som servicerer mit antennenet. Han konstaterede, at der måtte være en fejl i min Humax box. Har i dag indleveret den til Dustin, så nu må jeg vente på hvad de siger... Embarrassed

Mit netværks-id er 01727, men jeg kan heller ikke indtaste 0 når jeg er inde på kanalsøgningen... Cry


Hmmm, ja jeg undrer mig over det I skriver.
Og til ære for jer, har jeg nu prøvet at "resette" alt til fabriksindstillinger, og starte den op - som på en frisk.
Og alt forløber uden problemer - på under ét minut har jeg billede på skærmen.
Så desværre... Jeg kan nok ikke hjælpe jer videre. Cry


Redigeret af Pokerface - 15-Februar-2010 kl. 20:13
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 21:11
Takk fo all hjelp!
Kan opplyse at jeg fikk til å indtaste netværks-id 0 når jeg "resette" alt til fabriksindstillinger (må gjøres under oppstart), men det hjalp dessverre ikke.

I følge min antenneforening ligger kanalene i våres nett fra 385 - 415 MHz. Kan du svare på om den Frekvens/SymbolRate du indtaster ved søg er den samme som første kanal du søger opp? Eller er det en spesiell "initial" frekvens?

Mange takk for all hjælp!

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Takk fo all hjelp!
Kan opplyse at jeg fikk til å indtaste netværks-id 0 når jeg "resette" alt til fabriksindstillinger (må gjøres under oppstart), men det hjalp dessverre ikke.

I følge min antenneforening ligger kanalene i våres nett fra 385 - 415 MHz. Kan du svare på om den Frekvens/SymbolRate du indtaster ved søg er den samme som første kanal du søger opp? Eller er det en spesiell "initial" frekvens?

Mange takk for all hjælp!

Hmmm... Ja, så vidt jeg ved, er det din "start-frekvens" (den på den første kanal) du skal taste ind - så i dit tilfælde skal du jo så indtaste: 385000.
 
 
Tilføjet efterfølgende.
 
Jeg kom til at tænke på, at når alle tal er indtastede og rigtige, så skal du markere "SØG" og så først nu, trykke på OK - men det er du jo sikkert allerede klar over. Wink Smile
 
Håber du får den til at virke - held og lykke. Wink
 
 


Redigeret af Pokerface - 17-Februar-2010 kl. 07:44
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:06
Takk igjen. Det er jeg klar over.
Når du taster ind rett frekvens og symbolrate, får du da utslag på signalkvalitet? Jeg får utslag (100% kvalitet) når jeg taster inn f 386000 og sr 6875. Men jeg får ikke noe utslag på kvalitet når jeg velger f 385000 (selv om jeg vet der er en kanal på den frekvensen). Jeg observerer at tiden det tar å søke varierer med hvilken netværks-id jeg taster ind. Tror nøkkelen kan ligge der...

Kan også nevne at jeg har tatt kontakt med forhandleren i Sverige, og de beklager at de ikke har gjort opmerksom på at den er låst til Comhem, og at jeg bare kan reurnere den og få pengene tilbake. Men ettersom du har fått den til å virke har jeg fortsatt et lite håb om å lykkes
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af shiner shiner skrev:

Takk igjen. Det er jeg klar over.
Når du taster ind rett frekvens og symbolrate, får du da utslag på signalkvalitet? Jeg får utslag (100% kvalitet) når jeg taster inn f 386000 og sr 6875. Men jeg får ikke noe utslag på kvalitet når jeg velger f 385000 (selv om jeg vet der er en kanal på den frekvensen). Jeg observerer at tiden det tar å søke varierer med hvilken netværks-id jeg taster ind. Tror nøkkelen kan ligge der...

Kan også nevne at jeg har tatt kontakt med forhandleren i Sverige, og de beklager at de ikke har gjort opmerksom på at den er låst til Comhem, og at jeg bare kan reurnere den og få pengene tilbake. Men ettersom du har fått den til å virke har jeg fortsatt et lite håb om å lykkes
Hmmm - jeg har godt nok også en signalkvalitet på 100% og desuden en signalstyrke på 78%.

Men om der er forskel på den svenske udgave og på den danske udgave, det ved jeg desværre ikke.
 
Min er købt hos http://www.dustinhome.dk/pd_5010335581.aspx her i Danmark, og om de får boksen låst op, det ved jeg ikke.
Da jeg ringede til forhandleren og forhørte mig, fik jeg bare at vide, at den virkede fint i DK, og som fortalt, så har jeg ikke oplevet problemer overhovedet.
 
Kan da forresten se, at "DustinHome" også findes i Sverige - men hos dem er boksen dog lidt dyrere, end hos den forhandler du har handlet med.
Men en snak om "deres model", kan vel ikke skade. Wink
 


Redigeret af Pokerface - 17-Februar-2010 kl. 21:57
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 07:46
Tilføjelse til mit forrige indslag.
 
Jeg undersøgte lige udvalget af DVB-C bokse hos DustinHome i Norge, og det undrer mig, at de der ikke rigtig har nogen af dem type.
De har godt nok en Samsung, men den er jeg ikke sikker på er beregnet til at modtage de frigivne kanaler med... Se her: http://www.dustinhome.no/lp_1758_7954.aspx
 
Og det får mig så til at spørge: Om der i det hele taget er frie (gratis) TV-kanaler af DVB-C typen på kabelnettet i Norge ???
 
For hvis ikke, så er der jo heller ingen kanaler at fange og dermed ikke behov for en boks dertil.


Redigeret af Pokerface - 18-Februar-2010 kl. 07:57
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
sandstorm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:14
Har nu haft min boks til rep. hos Dustinhome.dk - de har meldt tilbage, at de ikke kan reparere den. De kan heller ikke ombytte den, da de ikke har andre. Så nu får jeg mine penge tilbage.

Ærgerligt - troede lige jeg havde fundet det rette produkt Cry

Yderligere kan jeg se på deres hjemmeside at boxen er taget ud af deres sortiment Shocked

Er der nogen der har en ide til hvad jeg så skal købe Embarrassed
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af sandstorm2 sandstorm2 skrev:

Har nu haft min boks til rep. hos Dustinhome.dk - de har meldt tilbage, at de ikke kan reparere den. De kan heller ikke ombytte den, da de ikke har andre. Så nu får jeg mine penge tilbage.

Ærgerligt - troede lige jeg havde fundet det rette produkt Cry

Yderligere kan jeg se på deres hjemmeside at boxen er taget ud af deres sortiment Shocked

Er der nogen der har en ide til hvad jeg så skal købe Embarrassed
Ja, det er jo ærgerligt når sådan noget sker.
Men der er jo da stadig den lille Triax, den kører nu også rigtig godt.
 
Og grunden til at jeg ikke beholdte min, var at dens fjernbetjening havde funktioner der fik noget af mit andet udstyr til at gå amok, fordi at de passede sammen.
 
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
shiner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Tilføjelse til mit forrige indslag.
 

Jeg undersøgte lige udvalget af DVB-C bokse hos DustinHome i Norge, og det undrer mig, at de der ikke rigtig har nogen af dem type.

De har godt nok en Samsung, men den er jeg ikke sikker på er beregnet til at modtage de frigivne kanaler med... Se her: http://www.dustinhome.no/lp_1758_7954.aspx

 

Og det får mig så til at spørge: Om der i det hele taget er frie (gratis) TV-kanaler af DVB-C typen på kabelnettet i Norge ???

 

For hvis ikke, så er der jo heller ingen kanaler at fange og dermed ikke behov for en boks dertil.


Joda, det er frie TV-kanaler (DVB-C) i mitt kabelnett. Jeg har også en en 32" Philips HD TV med innebygget DVB-C dekoder, og på den får jeg inn alle kanalene uten problem. Men den har autosøk, og jeg trengte ikke taste ind frekvens, sr, id. Den fant alle kanaler selv uten problem. Jeg har også inntill nylig hatt en Canal Digital dekoder hvor jeg også tok inn de digitale kanalene (både de frie og betalingskanalene), men den hadde ikke HDMI så jeg har levert den tilbage.

Men jeg lurer litt på om det kan være at min signalstyrke kan være for lav for Humax boksen, kun 35-45%. Signalkvaliteten viser dog 100%...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu