recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR606

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

oki, fair nok  Jeg blev bare pludselig meget forvirret, men jeg syntes heller ikke lige onkyo scorer point på informationsniveauet på deres hjemmeside . Faktisk er det en rigtigt skod side mht. beskrivelse af deres A/V recieveres video kundskaber.

Jeg syntes 606'eren ser rigtigt lækker ud, men jeg tror nu lige jeg vil afvente og se hvordan Pioneer's VSX-1018 kommer til at klare den i price/performance ratio. Den skulle vist også byde på 1080p upscalering. Og så er den en smule mere sexet hvis du spø'r mig.


Den vistre Pio er en lækker sag, men gad vide hvad du kommer til at betale for den

Ja det gad jeg også godt vide. Den er bare MUMS  

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 08:45
Ventetiden bliver lang med de andre modeller i serien 706, 806 osv.
De lever i bedste velgående.Der er ikke noget omkring dem endnu.
og jeg høre det for ret pålidelige kilder

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Klausen Klausen skrev:

Men hvad koster dette "vidunder" så? (I Danmark)


Den koster det samme som 605 kostede 5.495kr.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 08:51
mht. pioneer'en, så har jeg læst på AVS forum at den skulle være omtrent 100$ dyrere end 606, men nu må vi se hvad det betyder i DK dollars.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 08:56
Hother:

Jeg synes det er mærkeligt at du tager en DVD som kører 576p (720×576 pixels) laver den om til 1080i (1920x1080 pixels) og sender den til et Pioneer tv der kører 1365x768 pixels.

Jeg vil umiddelbart tro at du mister en masse information undervejs. Alene det at lave et fint progressivt signal om til interlaced ser jeg ikke som nogen fordel, når tv'et fint kan vise det progressive signal. Samt lave upskallering og bagefter nedskallering i tv'et.

Jeg tror at det måske kunne gøre en lille forskel på eksempelvis et ældre Philips 37PF9731 tv, som har et 1920x1080 pixels panel der maks kan køre 1080i.
Men jeg tror bare billedet blier ødelagt når det skal skalleres ned igen på Pioneer tv'et.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hother:

Jeg synes det er mærkeligt at du tager en DVD som kører 576p (720×576 pixels) laver den om til 1080i (1920x1080 pixels) og sender den til et Pioneer tv der kører 1365x768 pixels.

Jeg vil umiddelbart tro at du mister en masse information undervejs. Alene det at lave et fint progressivt signal om til interlaced ser jeg ikke som nogen fordel, når tv'et fint kan vise det progressive signal. Samt lave upskallering og bagefter nedskallering i tv'et.

Jeg tror at det måske kunne gøre en lille forskel på eksempelvis et ældre Philips 37PF9731 tv, som har et 1920x1080 pixels panel der maks kan køre 1080i.
Men jeg tror bare billedet blier ødelagt når det skal skalleres ned igen på Pioneer tv'et.

Tja...teoretisk har du jo ret. Det jeg bare oplever er jo, at - afhængig af hvilket udstyr jeg benytter, så viser mit Pio fornemme billeder ved henholdsvis 720p/1080i/1080p. Og det var den anskuelse jeg gjorde ved 1080i og HDD´en

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:44
Jeg overvejer kraftigt at investere i denne Onkyo. Og det sammen med KEF 5005.2 system dog med Velodyne sub.

Egentlig er jeg tæt på at besluttet mig, da jeg synes at have hørt meget godt om denne kombination. Nuvel, min bror sværger til Harman Kardon ~ men hvilken H/K skal man "op i " hvis den skal have samme evner som den her 606'er. Er der noget af jer der kan se det? (men tror nu nok at det ender med 606'eren...)

Tak!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:56

Jeg var inde på samme konstellation (er det ikke KEF 2005 du mener?), men endte efter intensiv lytning med B&W M-1 + en Velodyne SPL800i på vej.

Kabler - tja...jeg har monteret 2.5 kvadrat ledning på mine højtalere  - lyder fornemt. Men det er der sikkert mange meninger om 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg var inde på samme konstellation (er det ikke KEF 2005 du mener?), men endte efter intensiv lytning med B&W M-1 + en Velodyne SPL800i på vej.

Kabler - tja...jeg har monteret 2.5 kvadrat ledning på mine højtalere  - lyder fornemt. Men det er der sikkert mange meninger om 


Nej, det er rigtignok 5005.2 jeg mener. Men så også med den samme Velodyne sub...

Her er 5000-serien

Hvis man skal have noget sammenligneligt H/K...skal man så op i en 355'er? Men det er også en væsentlig merpris. En 255'er har samme pris som Onkyo'en. Men er den værd at sammenligne med en Onkyo...eller er den væsentlig mindre?


Redigeret af fcbayern - 09-Juni-2008 kl. 14:21
Til top
Kynde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:03

Hej,

Ser fint ud...

Gad vide om den kommer i et fælleskøb en gang så man kan få råd til den :)

Til top
midtvest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 01:15

Alletiders anmeldelse!
Der er måske andre der syntes bedre om andre mærker, Yamaha, Denon og hvad de nu hedder allesammen...
Og det er fint for mig!

Men denne anmeldelse var en af grundede til at jeg valgte netop Onkyo 606!
Og jeg er meget godt tilfreds.
Så tak for anmeldelsen!

Jeg har dog et par spørgsmål:
Hvor meget skal jeg lægge vægt på Specikationer, hvis jeg skulle vælge de mest optimale Højtalere til Onkyo'en?

eks:
Power output Front L/R 140W+140W (6 ohm): Hvad betyder det, og hvad betyder det for valget af højtalerne?

Ligeledes: Dynamic Power...
Hvad dækker disse tekniske udtryk over,- og har det særlig betydning for valget af højtalere?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 08:01

Tak for de pæne ord, og det glæder mig, at du kunne bruge anmeldelsen.

Jamen du skal da hænge dig i specifikationerne. I det mindste de overordnede. Nu er det sådan, at i opgørelsen udgangseffekten "snydes" der ind i mellem lidt med - det ser jo godt ud ikke sandt

Problemet er jo så, hvilke standarder udgangseffekten er målt ud fra. Onkyo opgiver sin standard, og andre producenter en anden.

Onde tunger påstår, at Onkyo 606 er overdrevent i angivelse af udgangseffekt. Jeg har ikke muligheder for at checke dette område - desværre.

Valget af højtalere til en Onkyo 606, skal primært være højtalere med høj følsomhed, og ikke for krævende i effekt. Du kan altså ikke opsætte nogle meget store og krævende højtalere til denne Onkyo.

Man alt andet lige, så giver den en fabelagtig lyd, og stor grad af fleksibilitet til et fornuftigt højtaler set-up 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu