recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR706
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR706

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Onkyo TX-SR706
    Sendt: 02-December-2008 kl. 19:42

 

Denne anmeldelse er udarbejdet på baggrund af skiftet, fra den mindre Onkyo 606 til den større 706 model.

 

Spørgsmål herunder >>



Redigeret af Lars - 02-December-2008 kl. 19:50
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 19:59

Hey Hother

God anmeldelse og tillykke med den nye receiver

Du skriver du har sat din pio lx71 til passthrough så billedet bare kører igennem receiveren uden der sker noget i receiveren. Hvordan har du gjort det?

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hey Hother

God anmeldelse og tillykke med den nye receiver

Du skriver du har sat din pio lx71 til passthrough så billedet bare kører igennem receiveren uden der sker noget i receiveren. Hvordan har du gjort det?

Hej furious, tak for lykønskningerne. I virkeligheden har jeg to muligheder. Jeg kan  - som du sikkert ved - sætte Pioneer BDP LX71 til at afspille "Pure", og lade Onkyo´en udfører billedbehanlingen. Alternativt lade Pioneeren outputte et behandlet signal via Onkyo´ens "Pass through" mulighed, hvor Onkyo´en så faktisk intet gør ved signalet. I princippet benyttets Onkyo´en så som en HDMI swtich

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hey Hother

God anmeldelse og tillykke med den nye receiver

Du skriver du har sat din pio lx71 til passthrough så billedet bare kører igennem receiveren uden der sker noget i receiveren. Hvordan har du gjort det?

Hej furious, tak for lykønskningerne. I virkeligheden har jeg to muligheder. Jeg kan  - som du sikkert ved - sætte Pioneer BDP LX71 til at afspille "Pure", og lade Onkyo´en udfører billedbehanlingen. Alternativt lade Pioneeren outputte et behandlet signal via Onkyo´ens "Pass through" mulighed, hvor Onkyo´en så faktisk intet gør ved signalet. I princippet benyttets Onkyo´en så som en HDMI swtich

Hmm det må jeg lige prøve at lege lidt med, for jeg ved faktisk ikke om det er min receiver eller afspiller som behandler billedet.

Det bliver spændende at se om du til næste år opgradere til en endnu større onkyo. Men mon ikke du har nok i 706'eren lidt endnu

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hey Hother

God anmeldelse og tillykke med den nye receiver

Du skriver du har sat din pio lx71 til passthrough så billedet bare kører igennem receiveren uden der sker noget i receiveren. Hvordan har du gjort det?

Hej furious, tak for lykønskningerne. I virkeligheden har jeg to muligheder. Jeg kan  - som du sikkert ved - sætte Pioneer BDP LX71 til at afspille "Pure", og lade Onkyo´en udfører billedbehanlingen. Alternativt lade Pioneeren outputte et behandlet signal via Onkyo´ens "Pass through" mulighed, hvor Onkyo´en så faktisk intet gør ved signalet. I princippet benyttets Onkyo´en så som en HDMI swtich

Hmm det må jeg lige prøve at lege lidt med, for jeg ved faktisk ikke om det er min receiver eller afspiller som behandler billedet.

Det bliver spændende at se om du til næste år opgradere til en endnu større onkyo. Men mon ikke du har nok i 706'eren lidt endnu

 

Nej - jeg tror ikke at der bliver nogen opgraderinger  - foreløbig....Men man skal jo aldrig sige aldrig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:22

Det er da lidt useriøst de W opgivelser Onkyo har, det var sådan noget Bilka kørte med i 80erne.

7 kanaler ×
160 W vid 6 ohms, 1 kHz, 1 kanal drivna (IEC)

Det er da ubrugligt

SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det er da lidt useriøst de W opgivelser Onkyo har, det var sådan noget Bilka kørte med i 80erne.

7 kanaler ×
160 W vid 6 ohms, 1 kHz, 1 kanal drivna (IEC)

Det er da ubrugligt

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at receiveren yder den opgivne effekt, som er vejet med baggrund i den målestandard (IEC) som Onkyo oplyser som reference. Alt andet ville være useriøst.

Det føles bare ikke sådan, når man tilslutter til et surroundanlæg, hvor der jo gælder lidt andre refencer 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det er da lidt useriøst de W opgivelser Onkyo har, det var sådan noget Bilka kørte med i 80erne.

7 kanaler ×
160 W vid 6 ohms, 1 kHz, 1 kanal drivna (IEC)

Det er da ubrugligt

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at receiveren yder den opgivne effekt, som er vejet med baggrund i den målestandard (IEC) som Onkyo oplyser som reference. Alt andet ville være useriøst.

Det føles bare ikke sådan, når man tilslutter til et surroundanlæg, hvor der jo gælder lidt andre refencer 

Jeg tror du misforstår det.
Hvorfor ikke opgive effekten i til 7x70 w 20 hz-20 khz i 8 ohn ved 0,05% forvrængning eller ved 2 kanaler, det andet er ubrugligt salgsgas.

Min nad m25 er opgivet til 7 x 160 watt i 8 eller 4 ohm (kontinuerlig effekt, alle kanaler samtidigt, < 0,03 % forvrængning, 20-20.000 Hz).
Det skal siges at jeg har en Onkyo 906 også.

SVP03
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:01
Tak for anmeldelsen.

Hvor stor er den watt-mæssige forskel på 606'eren og
706'eren egentlig?

Der er altså en tydeligt hørbar forskal ved et skift fra
606 til 706, når man har nogle krævende højttalere?

Jeg har selv en 605, som jeg er godt tilfreds med, men
siden jeg fik en Audiovector Si6-front kunne jeg måske
godt have brugt lidt mere power.

Mvh

Sim
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Tak for anmeldelsen.

Hvor stor er den watt-mæssige forskel på 606'eren og
706'eren egentlig?

Der er altså en tydeligt hørbar forskal ved et skift fra
606 til 706, når man har nogle krævende højttalere?

Jeg har selv en 605, som jeg er godt tilfreds med, men
siden jeg fik en Audiovector Si6-front kunne jeg måske
godt have brugt lidt mere power.

Mvh

Sim

Velbekommen.

Effektforskel mellem 606 og 706, det kan kun blive en fornemmelse. Men jeg vil skyde på omkring 30 W pr kanal i forskel. Men der er en reel forskel, både i power og i lyd . så meget kan jeg love dig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det er da lidt useriøst de W opgivelser Onkyo har, det var sådan noget Bilka kørte med i 80erne.

7 kanaler ×
160 W vid 6 ohms, 1 kHz, 1 kanal drivna (IEC)

Det er da ubrugligt

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at receiveren yder den opgivne effekt, som er vejet med baggrund i den målestandard (IEC) som Onkyo oplyser som reference. Alt andet ville være useriøst.

Det føles bare ikke sådan, når man tilslutter til et surroundanlæg, hvor der jo gælder lidt andre refencer 

Jeg tror du misforstår det.
Hvorfor ikke opgive effekten i til 7x70 w 20 hz-20 khz i 8 ohn ved 0,05% forvrængning eller ved 2 kanaler, det andet er ubrugligt salgsgas.

Min nad m25 er opgivet til 7 x 160 watt i 8 eller 4 ohm (kontinuerlig effekt, alle kanaler samtidigt, < 0,03 % forvrængning, 20-20.000 Hz).
Det skal siges at jeg har en Onkyo 906 også.

Det kan vi ikke være uenige om

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 07:56

Hvad er en HTX funktion??

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu