|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||||
Jamen den er jo helt gal, iflg de målinger som du angiver, så skal 606 være kraftigere end 706 - og det er afgjort ikke rigtigt. Så tror jeg langt mere på Sound and Vision Magazine, som opgiver effekten således:
Redigeret af Hother - 03-December-2008 kl. 18:00 |
|||||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||||||
Uha - det forklare en hel del |
|||||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Og HomeTeather siger: The Onkyo TX-SR706 delivers 100 Watts-per-channel into 8-Ohms via its seven internal high-current WRAT (Wide Range Amplifier Technology) power amplifiers. With amplifier frequency response from 10 Hz to 100 kHz the SR706 is up to challenge from any source, including SACD and DVD-Audio, Blu-ray Disc, or HD-DVD. |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
||||||
Hvad effektmålinger angår, så vil jeg anbefale svenske Hemmabio. De måler en kube således at effekten ved fasedrejninger også tages med, de måler også ned til 2ohm.
Begge dele, fasedrejninger og lavere impedans end 4ohm, er ønskeligt for at give et komplet billede, med mindre man har en højtaler der aldrig afviger hvad fase angår eller dykker ned under 4ohm. Desværre så ligger ikke Hemmabios tester ude på nettet, så man skal købe magasinet. |
|||||||
![]() |
|||||||
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
||||||
faldt over denne ( 606'eren ) http://www.hemmabiotidningen.se/veckansartikel/2008_38.pdf hvis den kan bruges .. |
|||||||
![]() |
|||||||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
||||||
Hehe, med tanke på at der kun ligger ude en artikel om ugen må det her være tale om et lykketræf af dimensioner
![]() Men tak, den vil jeg læse siden |
|||||||
![]() |
|||||||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
||||||
Har den samme problem som Onkyo 806 ? Følgende taget fra www.hometheaterhifi.com som vel er en af de mest respekterede anmeldersider: **** The bottom line is that if you have nothing else, the 806's video processor is nice, especially for something like HD Cable or Satellite boxes which at best turn out their native 1080i60 signal format. For hard core DVD aficionados there is no question an Oppo 983 player is still your best bet, yet not "passed through" the Onkyo. Why? The 806 is NOT capable of unaltered HDMI repeating! At the very least it drops below black (even if the source is component analogue video). Ultimately you are better running source straight to display, but that is going to be a problem for Blu-Ray since you MUST run it through the Onkyo in order for it to strip the HD audio from the HDMI stream **** Selvfølgelig som de skriver fint hvis man ikke bruger den til andet end en sat boks, men vel ikke derfor man køber en receiver med video dekodning. |
|||||||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Som jeg skrev i anmeldelsen, så benytter jeg ikke Onkyo´en til min BD afspiller. Men den gør det til gengæld ret godt, hvis jeg lader min "uanselige" Pioneer DV-400 kører i gennem Onkyo´ens Faroudja chip |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
||||||
Men hvordan får du HD lyd hvis du ikke kører HDMI fra din BD afspiller til TV via receiveren? Det er dét som er problemet iflg. hometheaterhifi som skrevet...Altså for 806 modellen. |
|||||||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Det er det billedmæssige hvor jeg ikke benytter Onkyo´en, og jeg kan ikke genkende de nævnte problemer |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
||||||
jeg burde få min 806 idag eller imorgen .. så det skal jeg nok ligr skrive lidt om i weekenden her...
|
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Jeg forstår ikke helt de problemer der er beskrevet af Homecinema.... Det er kendt, at såvel 706 og 806 har en Faroudja Cinema chip. Når man har en BD-afspiller som er eminent til at udsende såvel BD som DVD signal, hvorfor skal man så benytte chippen i Onkyo´en. Lydspor/formater fanger afspilleren, og denne udsendes via Onkyo - helt som normalt |
|||||||
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |