recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR706
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR706

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af E-gun E-gun skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at receiveren yder den opgivne effekt, som er vejet med baggrund i den målestandard (IEC) som Onkyo oplyser som reference. Alt andet ville være useriøst.

Det føles bare ikke sådan, når man tilslutter til et surroundanlæg, hvor der jo gælder lidt andre refencer 

706'eren er anmeldt i seneste nummer af Home Cinema Choice.

Udgangseffekten er målt til:
    29W (5 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)
  120W (2 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)

De skriver ikke hvordan de måler, men tilføjer:
Like other recent Onkyo amps, this model features an over-enthusiastic protection circuit which chokes power when our test signals reach high levels. However it can deliver serious clout for short. hard transients thanks to clever power management and never sounds short-changed.

Til sammenligning samme blads målinger på en Onkyo 606:
    38W (5 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)
  122W (2 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)
    56W (5 channels driven, 4 ohm, 0,5% THD)
  170W (2 channels driven, 4 ohm, 0,5% THD)

Og på en Denon 3808:
  140W (5 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)
  175W (2 channels driven, 8 ohm, 0,5% THD)
  165W (5 channels driven, 4 ohm, 0,5% THD)
  267W (2 channels driven, 4 ohm, 0,5% THD)

Jamen den er jo helt gal, iflg de målinger som du angiver, så skal 606 være kraftigere end 706 - og det er afgjort ikke rigtigt.

Så tror jeg langt mere på Sound and Vision Magazine, som opgiver effekten således:

  



Redigeret af Hother - 03-December-2008 kl. 18:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Hvad er en HTX funktion??

Jeg skriver lidt om det i anmeldelsen, men du kan læse mere her:

http://www.biojensen.dk/00008/00009/00072/

Tag lige en kop kaffe. Gnid øjnene og tjek indlæget igen

Har fået kaffe gnedet øjnene - og forstår stadig ikke?

mener du ikke thx funktion og ikke htx funktion Ellers er det mig der er ikke er vågen

Ho ho ho ho, rart at se at andre ikke er vågne om morgenen. HTX er Højere Teknisk Eksamen

 



Det er skam en god eksamen, bare se hvor jeg er endt...  Men man bliver ikke alment dannet, og jeg er fra Brønshøj - ikke den bedste kombination, får jeg at vide!

Uha - det forklare en hel del

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:08

Og HomeTeather siger:

The Onkyo TX-SR706 delivers 100 Watts-per-channel into 8-Ohms via its seven internal high-current WRAT (Wide Range Amplifier Technology) power amplifiers. With amplifier frequency response from 10 Hz to 100 kHz the SR706 is up to challenge from any source, including SACD and DVD-Audio, Blu-ray Disc, or HD-DVD.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:15
Hvad effektmålinger angår, så vil jeg anbefale svenske Hemmabio. De måler en kube således at effekten ved fasedrejninger også tages med, de måler også ned til 2ohm.

Begge dele, fasedrejninger og lavere impedans end 4ohm, er ønskeligt for at give et komplet billede, med mindre man har en højtaler der aldrig afviger hvad fase angår eller dykker ned under 4ohm.

Desværre så ligger ikke Hemmabios tester ude på nettet, så man skal købe magasinet.


Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:45

Oprindeligt skrevet af Manic Miner Manic Miner skrev:

Hvad effektmålinger angår, så vil jeg anbefale svenske Hemmabio. De måler en kube således at effekten ved fasedrejninger også tages med, de måler også ned til 2ohm.

Begge dele, fasedrejninger og lavere impedans end 4ohm, er ønskeligt for at give et komplet billede, med mindre man har en højtaler der aldrig afviger hvad fase angår eller dykker ned under 4ohm.

Desværre så ligger ikke Hemmabios tester ude på nettet, så man skal købe magasinet.


faldt over denne ( 606'eren )

http://www.hemmabiotidningen.se/veckansartikel/2008_38.pdf

hvis den kan bruges ..   

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:01
Hehe, med tanke på at der kun ligger ude en artikel om ugen må det her være tale om et lykketræf af dimensioner 

Men tak, den vil jeg læse siden

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:17

Har den samme problem som Onkyo 806 ? Følgende taget fra www.hometheaterhifi.com som vel er en af de mest respekterede anmeldersider:

****

The bottom line is that if you have nothing else, the 806's video processor is nice, especially for something like HD Cable or Satellite boxes which at best turn out their native 1080i60 signal format.  For hard core DVD aficionados there is no question an Oppo 983 player is still your best bet, yet not "passed through" the Onkyo.  Why?  The 806 is NOT capable of unaltered HDMI repeating!  At the very least it drops below black (even if the source is component analogue video).

Ultimately you are better running source straight to display, but that is going to be a problem for Blu-Ray since you MUST run it through the Onkyo in order for it to strip the HD audio from the HDMI stream

****

Selvfølgelig som de skriver fint hvis man ikke bruger den til andet end en sat boks, men vel ikke derfor man køber en receiver med video dekodning.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Har den samme problem som Onkyo 806 ? Følgende taget fra www.hometheaterhifi.com som vel er en af de mest respekterede anmeldersider:

****

The bottom line is that if you have nothing else, the 806's video processor is nice, especially for something like HD Cable or Satellite boxes which at best turn out their native 1080i60 signal format.  For hard core DVD aficionados there is no question an Oppo 983 player is still your best bet, yet not "passed through" the Onkyo.  Why?  The 806 is NOT capable of unaltered HDMI repeating!  At the very least it drops below black (even if the source is component analogue video).

Ultimately you are better running source straight to display, but that is going to be a problem for Blu-Ray since you MUST run it through the Onkyo in order for it to strip the HD audio from the HDMI stream

****

Selvfølgelig som de skriver fint hvis man ikke bruger den til andet end en sat boks, men vel ikke derfor man køber en receiver med video dekodning.

Som jeg skrev i anmeldelsen, så benytter jeg ikke Onkyo´en til min BD afspiller. Men den gør det til gengæld ret godt, hvis jeg lader min "uanselige" Pioneer DV-400 kører i gennem Onkyo´ens Faroudja chip

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 23:15

Men hvordan får du HD lyd hvis du ikke kører HDMI fra din BD afspiller til TV via receiveren? Det er dét som er problemet iflg. hometheaterhifi som skrevet...Altså for 806 modellen.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Men hvordan får du HD lyd hvis du ikke kører HDMI fra din BD afspiller til TV via receiveren? Det er dét som er problemet iflg. hometheaterhifi som skrevet...Altså for 806 modellen.

Det er det billedmæssige hvor jeg ikke benytter Onkyo´en, og jeg kan ikke genkende de nævnte problemer  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Men hvordan får du HD lyd hvis du ikke kører HDMI fra din BD afspiller til TV via receiveren? Det er dét som er problemet iflg. hometheaterhifi som skrevet...Altså for 806 modellen.

jeg burde få min 806 idag eller imorgen .. så det skal jeg nok ligr skrive lidt om i weekenden her...

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 09:13

Jeg forstår ikke helt de problemer der er beskrevet af Homecinema.... Det er kendt, at såvel 706 og 806 har en Faroudja Cinema chip. Når man har en BD-afspiller som er eminent til at udsende såvel BD som DVD signal, hvorfor skal man så benytte chippen i Onkyo´en.

Lydspor/formater fanger afspilleren, og denne udsendes via Onkyo - helt som normalt  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu