recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Onkyo TX-SR706
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Onkyo TX-SR706

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Hvis recordere.dk har lyst til at teste 806 så sig bare til, jeg har da et par stykker på lager, og mon ikke snart der kommer en grundig test af 906 fra Lars

Tænker på om Hother ikke er frisk på en opfordring.. så han kan skrive 606-706 og 806 på sit visitkort  ..

men det kan da være sjovt at Hother tester alle x06 modellerne og beskriver sine opleverlser med dem..

synes den er kanon efter 1 dag med den  kan ikke vente på weekenden og en HD afspiller..

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Hvis recordere.dk har lyst til at teste 806 så sig bare til, jeg har da et par stykker på lager, og mon ikke snart der kommer en grundig test af 906 fra Lars

Tænker på om Hother ikke er frisk på en opfordring.. så han kan skrive 606-706 og 806 på sit visitkort  ..

men det kan da være sjovt at Hother tester alle x06 modellerne og beskriver sine opleverlser med dem..

synes den er kanon efter 1 dag med den  kan ikke vente på weekenden og en HD afspiller..

Nu har jeg jo haft 606´eren inde og vende. Og skal jeg være helt ærlig så synes jeg egentlig, at jeg har været ret så flittig som anmelder, og vil gerne slappe lidt af, også med mit privat liv

Men tak for interessen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg jo haft 606´eren inde og vende. Og skal jeg være helt ærlig så synes jeg egentlig, at jeg har været ret så flittig som anmelder, og vil gerne slappe lidt af, også med mit privat liv

Men tak for interessen

Det var netop osse din erfaring, der kunne være sjovt at " misbruge " lidt.. men har helt forståelse med det du skriver..

der skal jo være plads til familien og et par film osse.. samt julen 



Redigeret af kfcofir - 10-December-2008 kl. 18:32
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Fyrsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 08:32
HJÆLP

Jeg blev i går den lykkelige ejer af en Onkyo 706, men jeg har et problem,  Line out fungere øjensynligt ikke.

Jeg har et ældre tv med kun DVI indgang, derfor har jeg behov for at få lyden med over i TV'et med et line cabel, men det er ikke lykkes mig at få signal ud på hverken Tape out eller VCD/DVR out.

Eneste omtale i manualen er at Pure Audio ikke må være aktiveret.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Håber sku ikke den er defekt, da den er købt hjem fra Tyskland.

Hilsen
Troels Christensen
Nakskov



Redigeret af Fyrsten - 12-December-2008 kl. 12:54
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 09:29

Hvorfor få lyden over i TV'et med Tape out eller VCD/DVR out ? Kører du ikke fra din DVD eller blu-ray eller set-top boks ind i din Onkyo 706 og derfra kommer lyden ud gennem dit 5.1 eller 7.1 setup af højttalere du benytter (formoder du kører med mere end 2.1 med en feature receiver).

Kan du ikke uddybe det lidt, med mindre en anden bruger kan give dig noget konkret godt inden.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Fyrsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 10:41
Hej Schjelde
Jeg prøver lige at uddybe lidt mere, du har selvfølgelig ret i at jeg bare kan benytte højtalerne tilsluttet Omkyo receiveren, men det er ikke nogen løsning på at Line out ikke virker som de skal, hvis den er defekt skal den jo retur.

Jeg har som sagt en Onkyo 706, dertil tilsluttet DVD via HDMI og YouSee's selector box også tilsluttet med HDMI.
Fra recevieren går signalet via HDMI out til TV'et, med et DVI stik ind, altså ingen lyd med den vej til TV'et.

En af grundet til at jeg ønsker lyd på TV'et er at jeg kun p.t har to højtalere, altså alm. stereo. Disse to højtalere er tilsluttet front udgangen L og R, heller ingen problemer der, men for ligesom at give lyden lidt mere ville det være rat at kunne bruge TV'et som center hjøtaler.
Ved alm. TV kiggeri er det jo også kun i stereo.

Jeg skal selvfølgelig have surround højtalere også, men der er ikke fler penge på kontoen på denne sige af julen :-)

Det irretere mig bare a h... til at der ikke er signal på Line out

Troels
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 12:45
Hvis du vil bruge tv'et som center, så skal du nok bruge pre-out i stedet for?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 13:48
Der er da ingen idé i at bruge en fjernsyns meget ringe højttalere som center, så længe du har et "rigtigt" setup sat til?
Til top
Fyrsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Nakskov
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 08:26
LØSNING PÅ PROBLEMET MED LINE OUT.

Så fandt jeg løsningen på problemet med manglende signal på Line out.

Det viser sig, at selv om at jeg hade tilsluttet både HDMI og Coaxial fra DVD til recevieren, så kræves der også analog signal ind for at få noget ud igen.

Så jeg har nu tilsluttet DVD og selector box med Phone kabler til recevieren, men det er sku da skuffende at det er nødvendigt, jeg troede lige det var så samrt med HDMI.

Er det genneralt på alle anlæg, eller det kun Onkyo der har sådan nogen sjove ider ?


Redigeret af Fyrsten - 15-December-2008 kl. 09:58
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 00:26

Det er meget normalt som Onkyo gør.

Det skyldes at det digitale lydsignal fra HDMI / SPDIF ikke konverteres til analogt signal i recieveren.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:04
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Flot arbejde Hother !

Her lidt mere anmeldelse:
http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr607-black/45 05-6466_7-33553470.html

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu