recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Panasonic DMP-BDT300 3D blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Panasonic DMP-BDT300 3D blu-ray

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Panasonic DMP-BDT300 3D blu-ray
    Sendt: 28-Maj-2010 kl. 01:22
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 08:25
Super fin anmeldelse Thumbs Up

den passer rigtig godt med mine egne oplevelser med afspilleren.

Desvære skuffer DNLA delen samt Viera Cast delen  meget    . Det virker meget  sløvt  og kun få video formater kan afspilles.

Men som DVD og BD afspiller er den rigtig fin
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 08:29
Jeg savner også lidt at høre om dine erfaringer med DLNA John.
 
Jeg har rigtig meget liggende på min NAS, og det var godt nok begrænset hvad jeg kan afspille - der er nogle få MKV den vil afspille, men at Panasonic skriver at den kan afspille MKV, det er lidt far fetched i forhold til Samsung!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg savner også lidt at høre om dine erfaringer med DLNA John.
 
Jeg har rigtig meget liggende på min NAS, og det var godt nok begrænset hvad jeg kan afspille - der er nogle få MKV den vil afspille, men at Panasonic skriver at den kan afspille MKV, det er lidt far fetched i forhold til Samsung!
Meget simpelt, jeg har ikke mulighed for at benytte DLNA, for hver gang jeg opkobler til "Nettet"/PC så foregår det via kabel, og så er det vel mindre interessantTongue.
 
Jeg vil dog sige, at Viera Cast, synes jeg faktisk fungere ganske okay. For mig er det jo en næsten ny verden, så mine erfaringer her er ret begrænsedeEmbarrassed


Redigeret af Hother - 28-Maj-2010 kl. 08:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg savner også lidt at høre om dine erfaringer med DLNA John.
 
Jeg har rigtig meget liggende på min NAS, og det var godt nok begrænset hvad jeg kan afspille - der er nogle få MKV den vil afspille, men at Panasonic skriver at den kan afspille MKV, det er lidt far fetched i forhold til Samsung!
Meget simpelt, jeg har ikke mulighed for at benytte DLNA, for hver gang jeg opkobler til "Nettet"/PC så foregår det via kabel, og så er det vel mindre interessantTongue.
 
DLNA er også interessant via kabel - om det er WIFI eller kablet, det er ligemeget.
 
Det er i hvert tilfælde et af de punkter i både VT20 og BDT300 der har skuffet mig rigtig meget Confused
 
Citér  
Jeg vil dog sige, at Viera Cast, synes jeg faktisk fungere ganske okay. For mig er det jo en næsten ny verden, så mine erfaringer her er ret begrænsedeEmbarrassed
 
Jeg ærger mig over at Panasonic ikke har grebet chancen med Roland Garros tennis turneringen og 3D - hvorfor ikke bruge deres Viera Cast til det? Der har Eurosport jo en kanal....
 
Nå, der er så meget jeg ville gøre anderledes hvis jeg havde siddet hos marketings/content afdelingen hos Panasonic Smile


Redigeret af zulfo - 28-Maj-2010 kl. 08:52
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 09:07

Fin anmeldelse JohnThumbs Up,nej fjernbetjeningen er altså ikke for køn,men det er ikke kun Panasonic,som ikke kan finde ud af at lave en pæn fjernbetjening,eksempelvis Oppos fjernbetjening heller ikke den kønneste.


 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Fin anmeldelse JohnThumbs Up,nej fjernbetjeningen er altså ikke for køn,men det er ikke kun Panasonic,som ikke kan finde ud af at lave en pæn fjernbetjening,eksempelvis Oppos fjernbetjening heller ikke den kønneste.


 

Helt enig Jan. De eneste fjernbetjeninger som jeg egentlig synes all-round er fornemme er Pioneers. Men det er langt hen ad vejen også smag og behagSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Fin anmeldelse JohnThumbs Up,nej fjernbetjeningen er altså ikke for køn,men det er ikke kun Panasonic,som ikke kan finde ud af at lave en pæn fjernbetjening,eksempelvis Oppos fjernbetjening heller ikke den kønneste.


 

Helt enig Jan. De eneste fjernbetjeninger som jeg egentlig synes all-round er fornemme er Pioneers. Men det er langt hen ad vejen også smag og behagSmile
Kunne ikke være mere enig. Pioneer's fj.btj. "OSER" af eksklusivitet. At de så er hamrende upraktiske er en anden sag. Her mener jeg bestemt at de ku' lære af PanasonicTongue
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 21:05
Fin anmeldelse. Jeg er ikke helt inde i det 3D endnu, men er det ikke således at der stadig er ind til flere forskellige formater af 3D?, lige som at der tidligere var både HD og Blu-ray tidliger, hvor Blu-ray kom ud som "vinder", og vil man derfor ikke risikere at købe noget 3D grej, der pludselig ikke er gangbart, fordi man er blevet enige om et bestemt format? Lige som at der ikke bliver lavet HD film mere. Håber spørgsmålet giver mening Smile
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Fin anmeldelse. Jeg er ikke helt inde i det 3D endnu, men er det ikke således at der stadig er ind til flere forskellige formater af 3D?, lige som at der tidligere var både HD og Blu-ray tidliger, hvor Blu-ray kom ud som "vinder", og vil man derfor ikke risikere at købe noget 3D grej, der pludselig ikke er gangbart, fordi man er blevet enige om et bestemt format? Lige som at der ikke bliver lavet HD film mere. Håber spørgsmålet giver mening Smile

Spørgsmålet giver god mening Smile

Det korte svar er, at du med ro i sindet kan købe dit 3D grej nu.

Det lidt længere svar er, at formatet som 3D bliver leveret på, altså kilden, er ikke så vigtig - de formater der bruges fremover, og som man er blevet enige om, er at anvende stereoskopisk 3D.

Det vil sige at 3D billedet bliver genereret ud fra 2 billeder der vises for henholdvis det ene og andet øje. Dette kan gøres på forskellige måder.

De 2 billeder som afspilleren skal vise er egentlig et billede, men det kan være lavet som top/buttom eller som side-by-side. Det vil sige at når tv'et får at vide at nu kommer der 3D materiale, ved det at det skal tage det billede det modtager, og splitte op efter den metode du vælger - eller når du anvender en 3D afspiller, så sker det automatisk.

Alle de 3D tv apparater der er ude nu kan finde ud af at lave side-by-side eller top/buttom - så man render altså ikke ind i en formatkrig.

Så længe du køber film hvor der står stereoskopisk, bude du ikke få problemer - og mediet kan sådan set både være DVD og BluRay, eller du kan få det leveret via kabel, via parabol eller selv streame det til tv'et - så længe det får at vide hvilken metode det skal anvende til visning...

Lang forklaring - men håber det gav ro?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
trykkertor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 00:05

Kan der ikke sendes billede ud fra den sekundere HDMI-port?

Mit behov er at HMDI-port 1 sender 3D til mit 3D fjernsyn.
Og at HDMI-port 2 sender HD-lyd og 2D billede til min receiver, (som igen sender 2D til min projektor).

Om der nu bare er HDMI-port 1 som kan sende billede, og port 2 KUN sender lyd, så skal jo jeg til med switch, skifte stik eller gud ved hvad.

Jeg må ærlig indrømme at om en port følger HMDI 1.3 standarden, så regner jeg med at den også viser billede også, IKKE?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af trykkertor trykkertor skrev:

Kan der ikke sendes billede ud fra den sekundere HDMI-port?

Mit behov er at HMDI-port 1 sender 3D til mit 3D fjernsyn.
Og at HDMI-port 2 sender HD-lyd og 2D billede til min receiver, (som igen sender 2D til min projektor).

Om der nu bare er HDMI-port 1 som kan sende billede, og port 2 KUN sender lyd, så skal jo jeg til med switch, skifte stik eller gud ved hvad.

Jeg må ærlig indrømme at om en port følger HMDI 1.3 standarden, så regner jeg med at den også viser billede også, IKKE?

Jo det kan port 2 helt sikkert, den er en fuld HDMI 1.3 udgang, og for at benytte port 2 som lydudgang only, så skal videodelen slås fra i opsærningenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu