recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Squeezebox Duet

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 13:44

Hvad er dit behov, ud over at streame musik til SC?

du kommer ikke uden om en nas hvis du vil have en god løsning. Hvad
forventer du at den skal kunde ud over at være server for din SC?
Jeg synes ikke du skal være nervøs for en kompliceret opsætning af nas.

F.eks. har qnap denne vejledning for slimserver:

Qnap -
Slimserver
Til top
jimbov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:24

Jeg kan se det er en gammel tråd efterhånden, men håber nogen vil tage sig tid til at hjælpe mig alligevel...

Jeg har et Panasonic 42PX80 tv, og mangler nu en dvd/cd-afspiller (evt. blue-ray) med tilhørende højtalere. Det kan evt. være et home cinema sæt, hvor fordelen er at man har det hele samlet, men det er ikke et krav.

Hovedformålet er at anlægget skal kobles til fladskærmen hvorved jeg kan se dvd’er i go kvalitet, samtidig med at lyden ”følger med”. Dog ønsker jeg også at bruge anlægget og højtalerne som afspiller for den musik jeg har liggende på min computer. Dette skal foregå så simpelt og brugervenligt som overhovedet muligt, helst via en trådløs teknologi. Det kunne evt være vha. Squeezebox duet, hvor jeg også er ret vild med at man kan bladre mellem musiknumrene via farvedisplayet på fjernbetjeningen. Men måske er der nogen alternative løsninger, som er endnu bedre. Det kunne f.eks. være en Ipod touch / iphone, som jo også kan fungere som fjernbetjening for min musik. Jeg har al musikken på en stationær computer, som er koblet til mit trådløse netværk.

Jeg har ikke de store krav til om der skal være 2, 3 eller 5 højtalere, bare lyden er så go som mulig til mit budget. Dog med det forbehold at det er vigtigt at de er meget kompakte og meget lidt synlige.  Farven er ikke så vigtig, men det skal passe ind i et minimalistisk hjem .

Nå... nu til sagen: Jeg har et budget på 4-7000 kr. for det hele. Hvad vil I anbefale?

Skal jeg købe squeezeboxen eller en ipod touch?

Og hvilket anlæg og højtalere vil I anbefale til de forskellige løsninger?

Uha, det blev et langt, og måske lidt forvirrende indlæg, men håber nogen har orket at læse det igennem alligevel :)

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:51
Hvad angår Duetten kan jeg godt give dig et par hints, men resten aner jeg ikke noget om.

Hvis du tænker på at købe en Squeezebox reciever og så bruge en ipod touch/iphone som fjernbetjening skal du være klar over at du skal sætte recieveren op manuelt. Dette er ikke noget som slimdevices/logitech understøtter officielt. Men den kan gøres med dette værktøj http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac dog skal man altså vide en del om netværk osv. for at det virker. Og du kan "kun" få hjælp via deres forums ikke via deres officielle  support. Og så vidt jeg ved så er det ikke alle funktioner der er understøttet på programmer der bruges til Iphone/Touch.
Men ejer du allerede en af de førnævnte så er det selvfølgelig en billig løsning, men skal du ud og købe en af disse så er det billigere at købe Duetten (reciever + controller) istedetfor og du får en løsning som er tænkt til at skulle fungere sammen.


Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
bocaj76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 10:38

Hejsa er ikke den stor EDB nørd...men ville høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man instalere squeezeCenter på nas og hvad for en man skal bruge...

har en NAS synology 207+ så den skulle virke til det

PS..hvis der er nogen der kan hjælpe så skriv det gerne så selv et jordegern kan forstå det*S*

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu