recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse: PS3 via alm. fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse: PS3 via alm. fjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

@KingOfTheWorld: A'hva??? Jeg har en Harmony, og kom frem til at RE:BL var meget bedre end Logitechs
sølle forsøg. At den så samtidig kan købes så billigt er jo bare et plus :-)
Jeg valgte bl.a. RE:BL efter denne test:


http://www.remotecentral.com/reviews/ps3_control_roundup/aud io_authority_bluebeam_1.htm


http://www.remotecentral.com/reviews/ps3_control_roundup/log itech_harmony_adapter_1.htm

(Begge indeholder 2 sider om begge produkter)

Mine primære fordele ved RE:BL er:

* Power sense
* Makro funktionen ligger i adaptoren, og ikke i fjernbetjeningen. Dvs. man behøver ikke pege med
Harmony mod adaptoren i de 2-3 sekunder der tager at slukke PS3'eren.
* At den er dansk og de rent faktisk giver god support :-)

På hvilken måde mener du at Logitechs er bedre?


Først: Gode links/test.
Hvorfor er det er sølle forsøg fra Logitech?
Logitech er mere plug n´ play.....for mig i det mindste (har mac og har allerede installeret Harmony software).
M.h.t. til at pege så er rækkeviden på remoten rigtig god, og som de skriver i testen, er recieveren det også.
Logitech er også dansk sprog, og så er den support jeg har fået fra dem indtil nu, helt kanon.
Prisen er mig bekendt ikke sat endnu i dk, men 60$ i usa er da ikke dyrt når det også er med strømforsyning.

Jeg kunne dog godt tænke mig fysisk at prøve begge modeller, da det selvfølgelig er nemmest at danne sig et indtryk. Hvad der er vigtig for en, er ikke så
vigtigt for en anden
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 01:01
Nu har jeg læst testen, og vi er tydeligvis stadig langt fra at kunne betjene PS3 lige så let som andre apparater med en Harmony remote. Dvs. starte og stoppe aktiviteter og få tilhørende apparater tændt og slukket automatisk. Det gælder uanset hvilket af de to omtalte produkter, man køber.

Problemet er en kombination af:
1. Harmony'en kan ikke vide, om PS3 er tændt, da den ikke er alene om at tænde og slukke PS3'en. Til alle andre apparater kan man lægge de originale fjernbetjeninger væk og kun bruge Harmony'en, som derfor ved, om apparaterne er tændte eller slukkede. Men til PS3'en skal man jo stadig bruge de medleverede "fjernbetjeninger", når man spiller, og dermed bliver det naturligt at bruge disse til tænd/sluk. Dertil kommer, at PS3'en nok normalt vil være sat til at slukke automatisk ved inaktivitet.

2. Der kan ikke sendes diskrete tænd-/sluk-kommandoer til PS3'en. Dvs. man kan ikke lade fjernbetjeningen tænde eller slukke en ekstra gang for en sikkerheds skyld, da det vil give et uønsket resultat.

Nogle af IR-BT-converterne forsøger at råde bod på dette ved at føle på USB-porten for at finde ud af, om PS3'en er tændt. Fedt nok - bortset fra, at jeg ikke har lyst til at have kabler til at hænge permanent ud fra forsiden af den eller så pæne PS3.

Folk med Guitar Hero eller Buzz vil også ret hurtigt løbe tør for USB-porte, da noget er gået helt galt i samarbejdet mellem Sony og spilfabrikanterne, så de specielle spilcontrollere kommer med deres eget trådløse interface til USB-porten i stedet for at bruge Bluetooth. Vi bruger derfor jævnligt begge USB-porte til vores to guitar-controllere.

Et enkelt af de testede produkter, IR2BTci, kan kobles til noget udstyr, som føler på 220V-ledningen, om PS3'en er tændt. Det ser for mig ud til at være den eneste brugbare løsning blandt de testede, omend den virker noget uelegant. Men så er man også oppe på over 200 dollars.

Det undrer mig lidt, at disse tingester ikke simpelthen via Bluetooth holder øje med, om PS3'en er tændt. Så slipper man for kablede løsninger. Der må jo være noget tovejs-kommunikation i PS3'en, for de originale controllere kan sagtens finde ud af at slukke automatisk, når PS3'en slukkes.

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:08
@Allan Olsen: Man kan godt slukke PS3 med en makro. RE:BL benytter vist nok"PS, pil-ned, pil-ned, pil-ned,
pil-op, pil-op, Ok" (ikke sikker på antallet, men den udnytter at cursoren heldigvis ikke cykler rundt når
man når bunden)

@DonJensen: Mht. det "sølle forsøg" fra Logitech, så er det nok også en anelse overdrevet :) Men med deres
resourcer omkring fjernbetjeninger og brugervenlighed syntes jeg det er lidt "sølle" at de ikke har en
løsning på power-sense problemet. Jeg kan godt forstå din pointe med din Mac - vi har alle forskellige
forudsætninger og behov, så vi foretrækker selvfølgelig ikke altid det samme produkt.

@Allan Olsen: Det er korrekt at med PS3's tåbelige (og nej, her overdriver jeg ikke!) mulighed for
fjernkontrol har de generet mange brugere. Men jeg vil stadig mene at RE:BL er meget tæt på skjule disse
problemer, og man kan i 99% af tilfældene bruge PS3 som en almindelig DVD/BD afspiller vha. den. Men det
kræver at man bruger dens power-sense og helst vha. et usb-kabel. Jeg syntes heller ikke det er kønt, men
jeg har en gang for alle købt en simpel usb-hub, og nu er der kun et kabel der stikker ud og så kan diverse
dongles fra Guitar Hero mm. sidde i hele tiden. Der findes faktisk nogen der er lavet specielt til PS3, fx:
http://www.gamebits.dk/shop/logic3-usb-port-7653p.html Men en vilkårlig usb-hub kan selvfølgelig
bruges, blot den er uden strømforsyning hvis power-sense skal virke med RE:BL ;)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Der findes faktisk nogen der er lavet specielt til PS3, fx:
http://www.gamebits.dk/shop/logic3-usb-port-7653p.html

Så tæt på, og alligevel så langt fra. Ideen er fremragende, men havde de dog bare lavet hubben med mulighed for skjult kabelføring til en ekstra hub bag PS3'en...
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 19:40
Hvis Jeg nu har en NAD multifjernbetjening (HTRC1) som programeres via "learn" funktionen. altser at man peger original fjernbetjeningen ind mod ir på NAD fjernbetjeningen. Hvordan hulen gør jeg så det?? 
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 19:57
Glemte lige et spørgsmål

hvis jeg nu vælger batteri løsningen... har jeg så ikke mulighed for at tænde og slukke ps3 via dimsen??
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Hvis Jeg nu har en NAD multifjernbetjening (HTRC1) som programeres via "learn" funktionen. altser at man peger original fjernbetjeningen ind mod ir på NAD fjernbetjeningen. Hvordan hulen gør jeg så det?? 
Jeg vil foreslå at du går ned i det nærmeste Sony Center med din HTRC1 og forklarer dem situationen. Så får du sikkert lov til at Learn'e fra en af deres remotes. (Eller ringer til en ven, og hører om ikke du må låne Sony eller Harmony remote)

Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

hvis jeg nu vælger batteri løsningen... har jeg så ikke mulighed for at tænde og slukke ps3 via dimsen??
Jo, men så "ved" den ikke om den er tændt eller slukket i forvejen. Den har dog vist stadig en intern status der kommer med et kvalificeret gæt på hvad status er. Så det er kun hvis du tænder eller slukker den manuelt at den kommer ud af synk.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu