|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() Sendt: 15-September-2008 kl. 07:11 |
Jeg er ved at planlægge køb af surround receiver, og selvom jeg er 99% sikker på at det bliver en Onkyo, kan man jo godt kigge sig lidt omkring T3 giver den 1 af 5 stjerner og skriver at lydkvaliteten lader meget tilbage at ønske, og bygge kvaliteten er ringe. Whathifi giver topkarakter 5 af 5, fremhæver den klare detaljerede lyd til både film og musik, og kalder byggekvaliteten rimelig. http://www.sas-audio.dk/documents/00159.pdf (Anmeldelse af Onkyo, men med Sony'ens karakter i skemaet nederst på siden) http://whathifi.com/Review/Sony-STR-DG820/ Første tanke var, at man havde forskellige meninger om hvad god lyd var, men begge magasiner er enige i at Onkyo 606 er et bestbuy. Så hvordan sker sådan noget? Ak ja, det er ikke nemt at være forbruger |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Nu skal man jo ligesom aldrig købe noget ud fra anmeldelser alene. I øvrigt er der som du selv er inde på, forskel i anmeldelsers troværdighed, Når det så er sagt, så lægger jeg langt større vægt på anmeldelser fra Whathifi end T3. Du kunne nu når du endelig er helt vild med anmeldelser måske også læse recordere.dk´s anmeldelse af Onkyo TX-SR606. Men helt ærligt lyt med dine egne ører Redigeret af Hother - 15-September-2008 kl. 07:44 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Jeg ved ikke helt hvor du har fra, at jeg er helt vild med anmeldelser, ligeledes kan jeg heller ikke se, at jeg noget sted har sagt at man ikke selv skal/bør lytte til et givent produkt først, men hvis anmeldelser var så ubrugelige kan det jo undre at du selv har skrevet en - Nu skal jeg iøvrigt ikke have en 606'er så anmeldelsen af lige netop den er for mig ligegyldig - jeg fandt bare forskellen i de 2 Sony anmeldelser påfaldende.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg beklager mit indlæg, da jeg åbenbart ikke forstår hvad du vil med dit indlæg Redigeret af Hother - 15-September-2008 kl. 09:16 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Nu kan vi ikke se ud af det link, hvad T3 bedømmer Sony'en på. Men at dømme efter teksten til Onkyoen, så har de haft en DVD afspiller tilsluttet og måske en musikafspiller. De har ihvertfald lyttet til noget stereo musik af en art, men det fremgår ikke lige om det også var DVD afspilleren. Så de har sat en DVD film på, og lyttet lidt til sikkert noget Dolby Digital 5.1. Her syntes de Sonyen er for ringe, i forhold til prisen, og går "amok" med en karakter der måske er unødig lav (?) What HiFi, som i min verden er et mere seriøst magasin end T3, tester Sony'en med Dolby TrueHD HD-lyd fra blu-ray, og syntes den sparker r.. til prisen (og man kan se, at prisen derovre er 2/3 af hvad den koster herhjemme). Så T3 syntes de 4500 er for dyrt til deres DVD film, og What HiFi syntes den spiller blu-ray godt i forhold til en pris på 3000 kr. Det kunne være sjovt at lytte til den, for at se om T3 er gået helt fejl af den. Eller om den bare har en dårligere gengivelse af Dolby Digital end Dolby TrueHD. /Lars Redigeret af Lars - 15-September-2008 kl. 10:12 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Om du ser nærmere på de receiver testene der ligger online på what hifi's hjemmeside kan man se at 95% af alle de har testet har fået 4 eller 5 stjerner, og ingen et dårligere resultat end 3.
T3 derimod har tydligvis en helt anden tilnærmelse til karakterer og benytter hele skalaen. ![]() Men for at et produkt skal få kun en stjerne bør det godt nok være ringe, skulle ha vært interessant at læst hele testen. Personligt tager ikke jeg britisk hifi-presse så voldsomt seriøst. Deres tests er for det meste meget overfladiske, og bør mest bare læses som produktomtale og underholdning. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Alle større magasiner modtager kontantbeløb eller produkter til gengæld for at bringe en anmeldelse. Det gælder især de engelske og amerikanske. Det er derfor reelt enten et stykke betalt arbejde, eller en brugeranmeldelse der er tale om, og værdien af den enkelte anmeldelse er derfor reelt 0 og fuldstændig ubrugelig. Personligt opgav jeg for 5 år siden efter at produkt nummer 117 der var anmeldt som "dynamisk og levende" var lige så komprimeret og talentløst fejlkonstrueret som alt det andet. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Selv om jeg langt på vej er enig i at test tit er glorificeret produktomtale, så rammer de nogle gange lige på. Synes feks ikke de tre norske magasinene, Lyd&Bilde, Hjemmekino og Fidelity er så slemme. Også de to svenske, Hifi&Musik og Hemmabio er ikke helt ved siden af, selv om de alle har dårlige dage : ) Men selv om de for det meste er langt mere grundige end de britiske hvad tests angår, vil jeg aldrig tage hvad de siger som gospel. Bedste tests ever blev efter min mening skrevet af Ed Mullen. Altid efter å ha læst en af hans tests var jeg ikke bare underholdt, men jeg havde også lært noget. Her er et par eksempler http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/canton-vento-as-8 50-sc-subwoofer-9-2006-part-1.html http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/svs-pb12-plus-sub woofer-1-2006-part-1.html |
|
![]() |
|
Thomasdk1405 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Jeg er en af dem som er tilhænger af at støvsuge nettet for alt hvad jeg kan finde af diverse anmeldelser, omtale i forum o.s.v. - altså monster research inden jeg ryger på et produkt. Dette gør jeg fordi - jeg har ikke muligheden / tiden til at lave grovsorteringen med alle de mange produkter som nu findes på denne klode. Når jeg så har barberet det ned til 2-3 produkter så render jeg ud og prøve lytter dem. Men at skulle prøve lytte 10 forskellige produkter ville kræve at jeg skulle kunne låne alle hjem, da prøvelytning i butik ikke ville være fyldestgørenden nok - for mange variabler i forhold til mit eget setup - andre højtalere, anden dvd afspiller - kabler o.s.v. Ved at læse div. tests så ved man at de tester i samme setup nogenlunde hver gang. Jeg har selv haft Sony og har hørt Onkyo og valget mellem de 2 ville jeg aldrig være i tvivl om - Onkyo. Onkyo fordi de simpelthen har mere power under hjelmen - de lyder rent og har super fed surround. De 3 jeg ville gå efter - hvis vi snakker alm. surround grej (ikke nørd klassen - undskyld til dem der så er i den klasse Håber det hjælper dig lidt. Måske i øjeblikket får man nok mest for pengene med Onkyo. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nu er lyd ikke ligefrem det nemmeste at anmelde. Da jeg anmeldte Gallo højtalerne, der kom jeg lidt ind på, hvor svært det i virkeligheden er. Een ting er at enhederne kan være konstrueret forskelligt, forskellige funktioner, tilslutningsmuligheder osv. Men lydmæssigt er det uhyre vigtigt, at de mange faktore som spiller ind, som kan have en afgørende betydning, at de er så ens som muligt. Noget så simpelt som at vide, hvorvidt man har en høreskade, det burde sådan set være et minimumskrav, hvis man skal anmelde lyd. Det er ens øre som er reference, og hvis ikke de er iorden, så bliver resultatet aldrig anderledes. Dernæst er der højtalerne. Anmelder man receivere/forstærkere, så er man nødt til at gøre det med samme eller tilsvarende højtalere, ellers bliver resultatet forskelligt. Kabler, specielt højtalerkabler. Det HAR en betydning. Lars lavede en anmeldelse af kabler for et stykke tid siden, og på trods af hans spektiske holdning til det, så måtte selv han erkende, at der ER forskel. Rummet, lokaliteterne. Disse kan for alvor spolere alt, specielt omkring dynamikken i lyd. De er oftest ikke ens, når man læser flere anmeldelser for samme produkt, og derfor SKAL resultatet være forskelligt. Til sidst er der selvfølgelig hele baggrunden for at anmelde produktet. Man skal ligesom vide, hvad det er man har med at gøre, for at kunne give det en realistisk karakter. Her er man nødt til at sætte sin lid, til dem man vurdere som værende mest egnet til produktet. Om 1 og 5 er for stort et spænd, det kan jeg ikke vurdere. Det lyder voldsomt. Men jeg kan snildt finde mange årsager til at det sker.
|
|
![]() |
|
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
Ja, det er ikke nemt at være anmelder af lyd. Men heller ikke nemt at være indkøber (forbruger). Man kommer nemt til at købe lidt i blinde - og håbe det bedste. |
|
/ Jørgen
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Mht. karakter-givning, så er der et stort dilemma i dét. Skal karakteren 1 på en skala fra 1 til 5 gives for et decideret dårligt produkt, eller skal den gives til det mindst gode produkt i prisklassen? Det sjove er jo at det er ret svært at finde en surround-receiver til 5000,- som den almindelige forbruger vil opfatte som decideret ringe. Standarden for hvor meget man får for sine penge er faktisk relativt høj. Derfor vil 80% af forbrugerne faktisk kunne være tilfredse med det ringeste produkt til prisen, hvis de ikke har prøvet andet. Hvis en mere entusiastisk og erfaren lytter/bruger så prøver produkterne, så kan han godt mene at et produkt som Sony'en er decideret ringe (jeg ville personligt aldrig købe den, hvis jeg skulle vælge en receiver i 5000,-s klassen). Når han så giver den karakteren 1, fordi der findes 10-12 bedre alternativer i prisklassen, så bliver alle de tilfredse forbrugere forvirrede - for de er jo vældigt glade for deres. Omvendt, så duer det heller ikke at give det hele 4 og 5, for så bilder man folk ind at der ikke er forskel, og det vil være lige så forkert. Min indgangsvinkel til det er derfor at karakterer per definition er misvisende. Det er omtalen som sådan der er interessant, og så må man vurdere om omtalen rent faktisk fortæller noget om produktet. Det drejer sig også lidt om at jeg har en ret kompromisløs indgangsvinkel til godt og skidt: Hvis der findes et produkt til X kroner som jeg mener er bedre end alle andre, så er jeg bedøvende ligeglad med om resten er en 1'er eller en 4'er. De er uinteressante, så længe der findes et bedre produkt på markedet. Jeg interesserer mig ikke for om der er forskel på Prosonic, Zepto, JVC, Samsung og Sony, hvis der findes et Panasonic til samme pris som jeg mener er bedre. Redigeret af AV Precision - 17-September-2008 kl. 15:18 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |