|
Annonce frustationer: Win 7 & 8 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er lige præcis det lorte program, som jeg flere gange har afinstalleret og som dukker op.
Kan du huske hvordan du slap af med det? |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Hent Ccleaner og kør det, både med oprydning og rette fejl i registrerings databasen. Brug derefter Chrome browser og installer a..d..b..l.o..c..k..e..r inde i udvidelser.
Så slipper du fo de blinkede reklamer, det smarte ved a..d..b..l.o..c..k..e..r er, at de sider som du gerne vil støtte som fx recordere, der kan du på den enkelte side deaktivere den og så husker den valget fra for den side fremover. Edit: ordet er åbenbart et fy ord herinde, det findes uden alle de punktummer. ![]() Redigeret af JordanDK - 01-April-2014 kl. 18:53 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Jeg fulgte denne guide, og det virkede for mig.
Om der er en lettere måde ved jeg ikke.
|
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
|
@ JordanDK: Okay det prøver jeg.
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Den gratis version af superantispyware kan ellers også bruges til at fonde diverse spyware, malware, trojanske heste og andet sjov som den almindelige antivirus ikke vil finde.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Mange ting kan altså undgås ved at køre som bruger i stedet for administrator til daglig.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Vil du anbefale simpelthen, at alle laver en bruger konto da det vil undgå installation af forskellig spyware osv?
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Det vil i høj grad være den vej verden går fremover. Man kan ligeså godt lære det først som sidst. - Linux/unix/mac verdenen har været sådan siden unix kom frem. Teknisk set har man som bruger INTET at gøre som administrator. Men 25 år med microsoft og deres elendige implementation af sikkerhedsløsninger har desværre medført at programmøer har lavet en forfærdlig masse spaghettikode og ikke mindst lavet noget lort som de ikke skulle. Det er ualmindelig mange applikationer som mener de skal have administratorrettigheder selvom de absolut intet har at gøre i det område. - Nu disser jeg selvfølgelig lige kort MS. Men problemet er selvfølgelig at for 10 år siden var der ikke noget behov for den slags sikkerheder da ingen overhovedet tænkte over det (bortset fra NSA selvfølgelig. Det er jo lige guf på deres is) Men hvor linux/unix har kørt med den form for implementering siden 1900 grøn hvidkål, så har MS virkelig været MEGET langt bagefter. Så de er i høj grad medskyldige i at det overhovedet lader sig gøre.
Problemet med at køre med en brugerkonto er at applikationer som måske er lidt gamle og ikke så godt programmeret vil bede om lov til at køre som administrator konstant. og det medfølger popups konstant fra User account control. Var de programmeret korrekt og kun kørte i UserSpace så ville der ikke komme nogen popups med mindre der skulle opdateres et eller andet i kernen. Så især til knægten skal man lave en "bruger" konto, som man faktisk også gerne må være noget mere restriktiv med. især når han kun er 9 år gammel. En gammel kammy havde en knajt der da han var 2,5 år gammel var i stand til at spille quake med den ene hånd på keyb og den anden på musen. Han kørte så også fars C:\ i skraldespanden en 2-3 gange inden far fik lavet en konto han kunne lege i, han havde jo set hvordan far kørte rundt med musen :-) - Man lærer som regel af nød i de her tilfælde! |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Jeg vil anbefale det til børn, men ikke til ejeren af pc'en, da der desværre er alt for mange programmer, der ikke virker ordentligt under en begrænset brugerkonto. Men hvis alt virkede som Microsoft havde tænkt, så skulle vi kun være administratorer når vi ændrede på de installerede programmer og drivere. Så let er det desværre ikke. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
@ Brixen: Tak for det.
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
Et par programmer som jeg har haft stor glæde af gennem tiden (mest på venners, bekendtes og kollegers maskiner
![]() Malwarebytes Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/mwb-download/ (Når/hvis den spørger om du vil prøve den fulde version, sig nej) SpywareBlaster http://www.brightfort.com/spywareblaster.html |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Børnene lærer hurtigt at slette alle familiebilleder, hvis der lige skal være plads til et spil :-) |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |