recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annuleret: Gives væk: pære w5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annuleret: Gives væk: pære w5000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Annuleret: Gives væk: pære w5000
    Sendt: 16-Juni-2013 kl. 15:57
Tilbuddet er annuleret pga. gode råd.
Pære til Benq w5000 gives væk. Har så vidt jeg husker kørt 1600 timer +/-
Kun afhentning.

Årsagen er at projectoren er defekt og ikke kan repareres. Jeg kan ikke længere teste pæren, men den virkede da jeg arkiverede projectoren for nogle måneder siden. Pæren er i Randers.

Projectoren i øvrigt ryger til storskrald torsdag.

Redigeret af Himan - 16-Juni-2013 kl. 20:16
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 18:54
Hej

Hvad fejler projektoren, siden du siger den ikke kan repareres ?? 

Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 19:09
Et modul/print/chip som er udgået af produktion og ikke forefindes hos Benq er i stykker. Har mailet med Benq Europe. Hifiklubben som nu forhandler Benq kan heller ikke hjælpe.
Fejlen er at den ene halvdel af billedet består af sorte og hvide striber. Mens den anden halvdel ser normal ud.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 19:47
Ved du hvilket board det er?
Så prøv at give det en tur med en varmepistol (ved godt det lyder drastisk, men hvis du alligevel har afskrevet den).

Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2012
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 19:56
http://www.avsforum.com/t/1204170/help-benq-w5000-half-the-picture-is-gone/30

Lyder som et problem der godt kan fixes hvis man kan finde ud af elektronik. 

En anbefaler også det samme som Hans for at fixe lodningerne (reflow) men det lyder som om problemet er en mosfet der brænder af og den skal så udskiftet samt alt den måtte have taget med sig :)

Redigeret af bbrauner - 16-Juni-2013 kl. 19:58
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ved du hvilket board det er?
Så prøv at give det en tur med en varmepistol (ved godt det lyder drastisk, men hvis du alligevel har afskrevet den).

I følge flere kilder på nettet, ser det ud til det er strømforsyningen til den ene halvdel af billedet der har fået en for høj spænding, hvilket har resulteret i at den ene ramkreds er røget samt 1 mosfet.

Her er et link :

Når den nu alligevel skal smides ud og er defekt, så gør da forsøget og reparer den, den kan ikke blive mere defekt.

Komponenterne kan ikke koste mere end 100 kr, så er der kun din tid .Wink

Hvis du er intresseret kan jeg sende dig, service manualen til den .

Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:15
Tak for tippene - jeg ser om jeg kan stille noget op med den og sætter tilbuddet i bero.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:25
Har også manualen til hvordan du skiller din projektor ad, hvis intresseret Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu