recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annulleret - salg Panasonic TX-58AX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annulleret - salg Panasonic TX-58AX800

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 21:42
Du har ikke forklaret, hvorfor du ikke bruger Integraen, når du ser TV
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 21:50
Man er meget velkommen til at spørge mig og mangt og meget, det gøres så via en PM til mig.

Det er en salgstråd, og derfor må kun medlemmer som kunne være interesseret i køb skrive i tråden. Det håber jeg respekteres.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 22:24
Dette er egentlig en prøveklud om der er interesse for køb af mit næsten nye (under 3 måneder gammelt) Panasonic TX-58AX800 (4K TV). Er der ingen interesse for køb, jamen så finder jeg en anden løsning.

Lad mig slå fast med store 7 tommer søm, jeg er ikke på nogen måde utilfreds med dette TV. Billedet er helt vidunderligt, og smart TV-delen fungere rigtigt flot. Problemet er desværre, at lyden fra TV´et ikke er så god for min bedre halvdel. De nærmere omstændigheder her er personligt. Selv synes jeg at lyden er ganske okay.

TV´er købt hos Panasonic Center Sommer A/S, og der er masser af garanti tilbage.

Prisen er fast - ingen bytte osv. - 18.500 kr. Nyprisen er omkring 24000 kr. Så er du interesseret i køb af et Pana 58AX800, så kan du spare omkring 5000 kr på et 3 måneder gammelt TV i super stand. Den største forskel til et nyt er nok, at det er indstillet rigtigt godt.  

Bemærk, at TV´et inden længe modtager en firmware der muliggør streaming af Netflix 4K.

TV´et befinder sig i Kastrup, og her findes både original emballage og kvittering. Og det kan også demonstreres hos mig. 

Der er heller ingen grund til at spørge mig om, hvad jeg i givet fald skal have i stedet, for jeg har ikke besluttet migSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 11:07
Jeg har skrevet nedstående brugeranmeldelse og som er publiceret på Panasonics dk. hjemmeside. Jeg skal lige sige, at min anmeldelse er skrevet før at det blev offentliggjort, at Pana AX800 serien modtager en en firmware opdatering der muliggør Streaming af Netflix 4K. 

Næsten som et plasma TV
26. juli 2014
Fordele: overgik forventninger
Panasonic TX-58AX800E
Design og byggekvalitet
Designet er meget neutralt, ingen dikkedarer og dermed meget stilrent og meget elegant. Der er en meget lækkert forarbejdet metalramme hele vejen rundt om panelet og i en ret kraftig kvalitet. Og man kan hvis ønsket, bibeholde frontdelen af foden påmonteret. Frontdelen er monteret når TV´et udpakkes. Selv synes jeg at frontdelen, der er i flot udført metal udmærket matcher metalrammen rundt om panelet.
Byggekvaliteten er overordentlig flot, og her er der så en metalbagplade og ikke forstøbt plastic som findes på mange selv lidt dyrere TV.
Fjernbetjening
Der medfølger to fjernbetjeninger, dels den mere normale, og dels en ditto indeholdende en mousepad og de mest benyttede betjeningsknapper. Det er mig lidt af en gåde hvorfor disse små fjernbetjeninger medfølger, altså med mindre man er helt vild med stemmestyring, som foregår herfra. Jeg har ikke rigtigt kunnet finde nogen brugere der synes at de er nogen større gevinst. Fjernbetjeningen er en smule redesignet i forhold til tidligere, og mere lukseriøs end tidligere. Betjenings knapperne synes jeg er noget små, og ligger næsten for flush med overfladen. Når man har gjort sig bekendt med funktionerne virker fjernbetjeningen dog fint. Den er forsynet med en "natur" alu frontplade. Ganske lækker. ligger godt i hånden og er relativt tung. Fjernbetjeningen er belyst, hvis dette ønskes.
Tilslutninger
Der findes et ganske stort antal indstillinger som dog antals - og omfangsmæssigt er meget lig de tilslutninger der normalt findes på de fleste fladskærms TV. Det heldige er dog, at HDMI 4 tilslutningen er HDMI 2.0, og med de egenskaber der forhåbentlig rækker til tilslutningen af en kommende Blu-ray UHD afspiller. Tilslutningerne er generelt ganske tilgængelige og placeret på en sådan måde, at der er masser af plads til at føre diverse kabler rundt.
Billede
Billedet, er et godt stykke hen ad vejen som Pana VT60. Lidt sjovt, jeg har haft to par billedkristiske øjne på besøg (ud over mine egne naturligvis), og begge de besøgene har udtalt at billedet faktisk er ret så "Plasma agtigt". Billedet er med ganske naturlige farver, detaljeret og sortniveauet fint når det justeres ind. Sortniveauet er også godt i en dagligstue oplysning. Billedet står umiddelbart generelt meget roligt.
Kantbelysningen som for mig kan være et problem, anes kun på en meget lys baggrund, og kun hvis man intenst fokusere på dette via HTX Bright room indstilling - det kan jeg godt leve med. Man skal være en del på dupperne omkring IFC, normalt er "Minimum" fint.
Jeg har kigget lidt på de forskellige billedindstillinger. Pudsigt finder jeg umiddelbart "Professionel", her er alle de snedige ting slået fra, bedst i forhold til F.eks. THX, her synes jeg giver en lidt gullig belysning, og det er også her at jeg som nævnt kan ane kantbelysningen.
Træerne vokser jo desværre ikke altid ind i himlen Jeg kan fra tid til anden opleve en smule "Dirty Screen". Dog er det så sjældent at jeg reelt ikke kan afgøre om det er panelet - eller i det udsendte video materiale. Hvad jeg i stedet kan afgøre er jo, at der også ind i mellem optræder uregelmæssigheder i baggrundsbelysningen i form af 3 "Kegler" midt i billedet. Disse kan svagt optræde ved blege lyse farver. Fænomenet er typisk mest synligt ved benyttelse af 1080i fra min YouSee boks, og altså mere sjældent ved afspilning af 1080p og UHD. Det er til at leve med, med mindre man er en af disse mennesker der fokusere alene på mindre billedfejl.
Den brugbare betragtningsvinkel er ganske okay. Vi sidder fra midt i billedet og ud i ca 25 grader til begge sider, absolut ingen problemer.
Der er kan optræde en anelse refleksioner i Panasonic panelet, men langt mindre i forhold til det typiske plasmapanel - og en del andre.
Omkring opskalering er den ganske flot, og også 1080i står rigtigt flot, altså under forudsætning af, at kildematerialet er godt. I værste fald kan billedet såmænd stå som almindeligt SD.
Billedet og detaljerings graden ved et godt kildemateriale, her er det sådan, at selv om man ser det samme program, så er det tydeligt hvis der undervejs er skiftet kamera - eller fotograf. Igen, kildematerialet har bestemt ikke fået en mindre grad af vigtighed.
3D har jeg stadig ikke ikke prøvet.
UHD står fantastisk lækkert, bare synd at der pt. er så lidt tilgængeligt.
Overordnet set står billedet ganske godt "Out of the box" med undtagelse af sortniveauet som kan stå relativt gråt. Arbejdes der med billedindstillinger kan der bestemt opnås et ganske fornuftigt sortniveau som dog ikke er på højde med de bedste plasma modeller. Det er altså ganske vigtigt at arbejde med panelet for at få det mest optimale ud af mulighederne - eller det aller bedste, få panelet kalibreret.
Der udsendes ingen hørbar støj fra enheden.
Lyden
Der er et stort udvalg af lydindstillinger. Ikke alle er afprøvede, men standard lyden er såmænd okay for en fladskærm at være, men ikke helt på højde med f.eks. VT60 som havde "Side" højtalere. Det er lykkedes mig at få en ganske fornuftig lydindstilling på plads.
Smart TV delen
Har jeg kun været inde kortvarigt. Den gode nyhed er, at Panasonic har en 4K APP der kan vise flotte og ganske forskellige 4K optagelser med et Lumix kamera. App´en kan efter min erfaring være ganske besværlig at tilgå. det virker som om at denne gratis app kræver flere oplysninger end når Microsoft er værst. Jeg har dog noteret mig, at UHD streaming fra internettet ikke har samme kvalitet som f.eks. det UHD videomateriale som jeg har på en USB stick. Så på den led er jeg ikke ked af, at Panasonic TX-AX800E ikke kan streame UHD video fra Netflix.
Jeg har lidt på fornemmelsen at Panasonic loader mine 4K USB videoer lidt langsomt.
For at benytte de medfølgende apps skal man være i besiddelse af en ganske hurtig bredbåndsforbindelse, og specielt 4K videoer volder mig en del kvaler grundet billedhakkeri.
Konklusion
Jeg har stort set kun meget positive oplevelser med mit Panasonic LED, billedet er skønt, lyden er okay, og der er rigtigt mange indstillinger og apps, som er spændende at udforske. Design og byggekvalitet er af en sådan karakter, at jeg nyder at kigge på enheden også i slukket tilstand, og jeg er glad for købet over en bred kam.

Redigeret af Hother - 15-September-2014 kl. 11:17
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 16:34
Slet ingen der er interesseret i dette meget meget lækre 58 tommer 4K TV?Tongue
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:25
Havde egenligt tænkt jeg skulle vente på OLED 4K
Men er noget fristet:-)

Billedemæssigt lyder det jo godt, kan forstå det kun er pga dårlig lyd du vil skifte?

Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Slet ingen der er interesseret i dette meget meget lækre 58 tommer 4K TV?Tongue

Joda.. Men dit tv er for lilleWink 

Skal opgradere til minimum 60"Big smile
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Havde egenligt tænkt jeg skulle vente på OLED 4K
Men er noget fristet:-)

Billedemæssigt lyder det jo godt, kan forstå det kun er pga dårlig lyd du vil skifte?

Ja lyden driller fruen en kendeSmile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 21:56
Jeg har besluttet at overgå til Plan B som jeg skriver i mit første indlæg i min tråd. Takker for interessen, for tråden er vist små 2000 gange. Og egentlig er jeg selv glad for den beslutning, for det Pana er bare super.

Salget er derfor annulleretSmile
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 22:47
Er sgu fristet til at sige Deja Vu
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 03:32
Wow!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 07:13
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu