recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anonymitet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnonymitet...

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund), og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give.

Netop alder synes jeg kunne være rart at vide, for en på 13 kommunikerer altså meget anderledes end en på 53, og det der er en naturlig dagligdags formulering for den ene kan være en provokation for den anden.

Det gør det heller ikke nemmere at en del ord efterhånden kan betyde det modsatte afhængig af alderen.
Jeg synes det kunne være mere interssant hvis folk skrev hvilke udstyr de havde.
Ofte udtaler folk sig om udstyr de intet kender til.
iPad tråden var et godt eksempel på hvordan eksperterne fik luftet deres fordomme om Apple, sjovt nok var der mange der realt intet kendte til realiteterne, men byggede deres udsagt på gamle fordomme.

Skal man så skrive alt det udstyr man har haft  gennem tiden eller? Det kunne jo tænkes at nogen har haft eksempelvis et Apple produkt men ikke mere.
Kan altså ikke se det skulle gavne specielt meget.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg forstår godt både at det kan opleves som om at folk "gemmer" sig (hvilket de jo ret beset også gør, men med god grund), og også at det kan være frustrerende ikke at vide om man kommunikerer med en 13-årig eller en 53-årig, da det kan påvirke det svar man ville give.

Netop alder synes jeg kunne være rart at vide, for en på 13 kommunikerer altså meget anderledes end en på 53, og det der er en naturlig dagligdags formulering for den ene kan være en provokation for den anden.

Det gør det heller ikke nemmere at en del ord efterhånden kan betyde det modsatte afhængig af alderen.
Jeg synes det kunne være mere interssant hvis folk skrev hvilke udstyr de havde.
Ofte udtaler folk sig om udstyr de intet kender til.
iPad tråden var et godt eksempel på hvordan eksperterne fik luftet deres fordomme om Apple, sjovt nok var der mange der realt intet kendte til realiteterne, men byggede deres udsagt på gamle fordomme.

Skal man så skrive alt det udstyr man har haft  gennem tiden eller? Det kunne jo tænkes at nogen har haft eksempelvis et Apple produkt men ikke mere.
Kan altså ikke se det skulle gavne specielt meget.
Nej selvfølgeligt skal man ikke det.
Men jeg vil hellere høre på folks erfaringer fremfor dem som gætter.
B&0 trådene er også de rene fordomme tråde.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:08

Denne tråd vil åbenbart ikke dø, men det viser jo, på en eller anden måde, at diskussionen er relevant nok. På et netforum kan jeg kun se nødvendigheden af at kende folks rigtige identitet i to tilfælde: ved køb/salg og dating! I et forum som dette mener jeg faktisk, det er en fordel at folk er anonyme, fordi man derved ikke lader sig påvirke af eventuelle fordomme; det være siger alder, race, uddannelse, udseende, seksuel orientering og hvad ved jeg. Og hvis en bruger kan hjælpe mig med et konkret problem eller på anden måde give mig gode råd, måtte vedkommende for min skyld gerne være Johnny Hansen fra Greve eller Abdul Pedersen fra Nørrebro.

/dreamz

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:21

Nej selvfølgeligt skal man ikke det.
Men jeg vil hellere høre på folks erfaringer fremfor dem som gætter.
B&0 trådene er også de rene fordomme tråde.

Helt enig, men at skrive sit udstyr løser jo ikke dette problem.

Personligt skriver jeg ikke mit udstyr, primært fordi jeg er for doven til at holde det opdateret, og sekundært fordi det dybest set ikke kommer andre ved, hvad jeg bruger mine penge til, men også pga fordomme.
Jeg har i mange LCD vs Plasma tråde set kommentarer som, "du ejer jo et Plasma tv så du kan ikke være objektiv" o.lign kommentarer.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 02:22
De ja vu.
Jeg kunne skrive flere sider til svarene, men jeg skal nok spare alle for en opsummering af de allererede fornuftige indlæg. Forhåbentligt har disse indlæg fået nogle til at åbne øjnene m.h.t. privatlivets fred.

Anonymitet er en ting - en anden er at stå ved hvad man skriver

Edit: stavefejl (kan man ikke snart få et keyboard med stavekontrol Confused)

Redigeret af michael9000 - 24-Februar-2010 kl. 02:41
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu