|
Anskaffelse af NAS - skal kunne |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 07:39 |
||
Hej.
Jeg har i øjeblikket en TDC Homedisk, som jeg har stor glæde af på mit Samsung SmartTV. Pga. pladsmangel vil jeg anskaffe en NAS server der kan udbygges løbende. Vil et andet fabrikat af NAS server som bliver tilkoblet min router, kunne ses på mit TV til afvikling af musik, billeder og film? Hvis "Ja" Hvad skal jeg være opmærksom på at en nyanskaffer NAS server kan for at det kommer til at virke ? Minekrav til en NAS server er: Spejling af diske. Kan tilgåes udefra via ftp. ( skal også bruges til 4 IP kamera der anvendes til overvågning ) Skal være let at konfigurerer. Samt hurtig respons tid. |
|||
mvh Steen Mikkelsen |
|||
![]() |
|||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er overordnet 2 religioner, Synology og Qnap. Jeg er selv tilhænger af synologys løsninger, det virker bare og er nemt at sætte op. Den kan alt det du har behov for og mere til. Skal du afvikle film skal du enten gøre det via DLNA i dit tv (evt. plex klient hvis dit tv understøtter det via SmartTV) Alternativt skal du have en standalone afspiller.
|
|||
![]() |
|||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
||
Hvis du vælger Synology, så kunne en stand alone afspiller f.eks. være en Apple TV, som er fuldt ud integreret i Synologys filmserver-software. Det bruger jeg selv og er stor tilhænger af.
|
|||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|||
![]() |
|||
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
||
|
|||
mvh Steen Mikkelsen |
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Jeg ved ikke om der er nogen TV som idag kan læse direkte på en NAS, og præsentere indholdet til afspilning. Det tvivler jeg på.
Umiddelbart er du nødt til at have en afspiller imellem. Alternativt kan du købe eksvis en Qnap 269L som du kan koble til dit tv via HDMI. QNAP NAS'et har indbygget medieserver som kan afspille indhold på dit TV. Læs evt mere her http://www.qnap.com/en/index.php?sn=8254
Redigeret af Davidp - 12-November-2014 kl. 15:09 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Det kan nyere Samsung TV og sikkert også andre. |
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Ok, kunne være at jeg skulle til at udskifte mit Pana VT30 så jeg kan komme med på noderne igen :)
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
![]() Nu har jeg selv en medieafspiller (mede8er) mellem NAS og TV, men jeg har prøvet afspilleren i mit Samsung TV og den fungerer ganske udmærket, både med DVD, Bluray og 3D rip. Selv undertekster er der support for. |
|||
![]() |
|||
||
Imponerende. Jeg venter stadig på at min Xbox One kommer til at understøtte undertekster, så jeg kan køre Plex klient på den. Lige nu er min Qnap NAS Plex server, og er nødt til at transcode alle film med undertekster da Xbox1 ikke understøtter det endnu. Imponerende at Microsoft er så langt bagud ift Samsung..
|
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||
få dig en windows server istedet..
Har selv lige købt en NAS.. og gud hvor har jeg fortrudt det. Opsætning, fleksiblitet og funktioner er en PC overlegen i forhold til NAS.
|
|||
![]() |
|||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
||
Jeg har haft NAS i 2 år nu - kom fra et Mac Mini-mediecenter.
Jeg fortryder aldrig, at jeg skiftede. NAS-løsningen er i min verden computerløsningen overlegen, når det kommer til brugervenlighed.
Redigeret af Krjstoff - 13-November-2014 kl. 12:14 |
|||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||
kender ikke til Mac mini mediecenter, men fra windows til NAs er der stor forskel. MAC er nok også mere låst end windows.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |