recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anskaffelse af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnskaffelse af NAS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 08:59
Jeg syntes personligt at Qnap halter noget på systemet, synology´s system virker på mig langt mere brugervenligt, opgraderes oftere.. og især ældre NAS hos synology er det stadig muligt at hente den nyeste software til, dette er efter min erfaring ikke tilfældet hos Qnap, jeg har en ts409 turbo as fra dem, og her er det måske 1-2 gange om året der er ny software tilgængeligt på den, og pt syntes jeg ikke rigtigt de på den side kan måles.. dertil er synology´s system mest velpudset.. set med amatør forbrugerens øjne.

Det med plastic afhænger bestemt af om man kigger på synology´s billigste modeller, deres small business eller deres +servere, for jeg syntes ikke der er noget at udsætte på kvaliteten på nogle af dem.
Og set i lyset af synology som udgangspunkt måske er 20-30% billigere når tilsvarende modeller måles mellem qnap og synology så syntes jeg faktisk at kva det bedre synology system man får noget mere value-for money med synology´s servere
Mvh

René
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 09:58
Jeg trykkede også på bestil-knappen i går, til en DS411+, af samme årsager som rhsin angiver.
(og 4 stk. Seagate ST2000DL003 + en switch)

Min nuværende DS210J bliver så "degraderet" til ren off-site backup, i tilfælde af tyveri/brand.
(nu bliver det lidt irriterende at den ikke har Wake On Lan!)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 13:10
Hvad med Netgear? Kan huske deres populære "Ready Nas Duo"-serie. Dem hører man heller ikke mere om for tiden.
Til top
KongenDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-September-2006
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 14:09
Thumbs Up QNAP 219P  Er super fed, lyn hurtig, masser af apps.

Har aldrig haft problemer med den. kører med 2x2 TB harddiske.
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg trykkede også på bestil-knappen i går, til en DS411+, af samme årsager som rhsin angiver.
(og 4 stk. Seagate ST2000DL003 + en switch)

Godt valg, har selv tilsvarende NAS Wink

Kan gemme med 100 MB/s med Gb netværk Thumbs Up
Til top
Ulkefar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2011
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2011 kl. 16:46
Jeg kan kun sige at jeg selv har købt Synology DS411j for en lille måned siden og den er fantastisk. Min Synology DS411j indeholder 4 diske stoppet op med mkv HD film og det spiller bare. 

Der skal lyde en varm anbefaling herfra til Synology DS411j !
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 17:14
Har de (nyere) nævnte modeller fra Synology nok krafter til at køre SqueezeServer tilfredsstillende?

Og lige et spørgsmål mere. Hvilket format har I valgt til jeres film på NAS'en til afspilning på PS3?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu